Skip to main content

Alex 27 Heerhugowaard

• 22 februari 2023
  • 26 reacties
  • 366 × bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi hoi allemaal (om maar een veelvoorkomende aanhefvorm alhier te spiegelen!)

Ik heet Alex (27) en woon in Heerhugowaard. Vroeger ging ik nog wel vaak naar feesten, hardcore, techno, etc., sinds ik hier niet meer vaak naar toe ga, kom ik minder in contact met de mensen die ik daar ken. Vandaar ben ik ook op zoek naar sociale contacten - maar ja, hoe bemachtig je zoiets?

Zeker de laatste tijd ben ik vooral bezig met hobby's die redelijk aan de zelfstandige kant zijn, waardoor ik ook minder buiten kom: de laatste tijd ben ik vooral met het leren van talen bezig: Duits en Italiaans. Daarnaast rond ik dit jaar mijn master geschiedenis af, wat zonlicht kan er wel bij. Hiernaast interesseer ik me ook wel voor literatuur of filosofie.

Ik zou het leuk vinden om mensen te ontmoeten die mijn interesses delen, maar ik wil ook andere interessen ontwikkelen. Hele tijd in de boeken hangen kan erg leuk zijn, maar de buitenwereld en meer sociaal contact kan natuurlijk geen kwaad. Om daarmee eerlijk te zijn weet ik daardoor niet zo goed wat ik eigenlijk zoek, simpelweg nieuwe vriendschappen of kennissen denk ik?

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

26 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 22 februari 2023

He Alex welkom!

Ik ook. Waar volg je je master geschiedenis? Wel een leuke studie. Interessant dat je er naast nog een taal leert ( Italiaans) Ben je er zelf al eens een keer geweest? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Supercharger
  • 27 reacties
  • 22 februari 2023

@Nasim heeyy Nasim,

Aha, ik was helemaal vergeten de Universiteit van Amsterdam te vermelden! Ik ben wel vaker in Italië geweest, maar pas sinds een half jaar ben ik de taal pas gaan leren. Voor nu loopt mijn leesvaardigheid daardoor voor op mijn eigenlijke spreekvaardigheid.

Deel je zelf ook een van deze interesses - of overigens, wat zijn jouw interesses?

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 23 februari 2023

Hee fijn om van je te horen. Dat is wel leuk want dan kun je het meteen in de praktijk brengen.

Ja sowieso het leren van nieuwe taal/dialect. Dit boeit mij wel. Ben een tijdje geleden begonnen met Algerijns dialect. Ik hou van cultuur snuiven (reizen) Ook geniet ik van een wandeling op ze tijd ( mag overal)  Dansen is ook een hobby van mij en daarnaast ga ik graag uit met vrienden. Sta voor alles open 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Supercharger
  • 27 reacties
  • 23 februari 2023

@Nasim 

Algerijns accent, dad duidt toch op Arabisch? Ik ken niet het verschil tussen klassiek arabisch (bijvoorbeeld van al-farabi) en alle hedendaagse accenten. Het lijkt me ook wel vet om te leren, maar nu heb ik er nu helaas geen tijd en daardoor, prioriteit voor 

Lijkt me wel vet om er wat over te leren door middel van gesprekken met elkaar, of over welk onderwerp dan ook

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 23 februari 2023

Klopt deels. Dat is de taal die mijn familie daar spreekt, wel lastig. Als jij mij Italiaans leert leer ik Algerijns Arabisch hahha. Reis je ook graag? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Supercharger
  • 27 reacties
  • 23 februari 2023

Lijkt me een goede compromis! Daar kunnen we misschien wat van maken

Ik ga denk ik tegen de zomer weer naar Italië. De laatste jaren heb ik een stuk minder gerezen dan voor corona. - maar ik vind andere culturen sws geweldig, zeker vanuit historisch opzicht

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 23 februari 2023

Gaaf man! Hoe ga je als ik mag vragen? Dan hebben we sws altijd iets om over te praten. Waar ben je al geweest?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Supercharger
  • 27 reacties
  • 23 februari 2023

Ik ga denk ik met de auto, naar de regio emilia romagna. Reeds al naar florence, genua, rome en napels geweest.

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 23 februari 2023

Oke, met wat vrienden of alleen? Zo bijna heel Italië gezien. De genoemde plekken daar ben ik ook geweest. De Italiaanse pasta is daar zo lekker.  

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Supercharger
  • 27 reacties
  • 24 februari 2023

Denk alleen, maar niks staat vast. Mijn ouders hebben een huis in de regio emilia romagna, dat ik zeg maar kan gebruiken als plek om vanuit te reizen naar andere locaties

Ik wil nog wel naar siena, verona, padua, torino of bari

Welke stad is jou het meest in het geheugen gebleven?

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 25 februari 2023

Wat heerlijk! Goed geregeld man, ben jaloers.  Rome toch wel. Zit daar ook je filosofie in?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Supercharger
  • 27 reacties
  • 25 februari 2023

Hah dankje man.

Ik heb wel kennis van antieke filosofie, maar dat is toch meer Griekenland. Van de regio italië ben ik niet veel verder gegaan dan seneca, boethius, lucretius, epictetes en cicero. Ik vind bijna alles wel vet om in een interesse in te hebben, qua deze onderwerpen, maar het is eerder een kwestie van tijdsgebrek en prioriteit met wat je kent of leest

Ga jij nog ergens heen dit jaar (naast waarschijnlijk Algerije)?

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 25 februari 2023

Nou dat vind ik best knap. Dat is zeker waar. Ik ben 1 maand terug van Algerije, miss weer naar Cyprus of Egypte maar dan met een groep mensen. Heb je weleens een groepsreis gedaan?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Supercharger
  • 27 reacties
  • 26 februari 2023

Dankjewel! Omdat ik zelf al een tijdje in de hobby van dit lezen zit - en dit ook niet echt met andere mensen bespreek - merk ik dat ik soms vergeet dat het best een compliment mag verdienen. Ook naar mezelf.

Egypte of Cyprus klinkt geinig. Zelf ben ik jaren geleden ik Egypte geweest en heb in de rode zee gedoken. Nee, een groepsreis heb ik niet meegemaakt. Mijn vrienden gaan ook niet bepaald vaak op vakantie - of twee van hen (die broers zijn) gaan met hun vader op wintersport, zoals vanouds. Met wie ga je op groepreis; heb je bijvoorbeeld een vaste club?

Is alles goed te doen in Egypte met kennis van Algerijens Arabisch (of een ander accent) of ligt dat toch heel anders?

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 26 februari 2023

Tuurlijk man, steek die in je zak. Oh wat toevallig! Waar in Egypte? Dat is echt een toeristische hotspot lijkt mij. Nog nemo tegen gekomen tijdens het snorkkelen? Nee dat zijn over het algemeen wildvreemde, wel leuk hoor. Weet ik nog niet, is vgm een heel ander dialect, het heeft wel iets van elkaar weg geloof ik.  

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Supercharger
  • 27 reacties
  • 27 februari 2023

Ahah het was ook wel echt een toeristenvakantie, niet echt veel authenticiteit meegemaakt vanaf het toeristenhotel. Welke landen heb je naast Algerijë en Italië recentelijk bezocht? Het lijkt me wel grappig om meer over je groepsreizen te horen. Ik wil sowieso leren om meer naar iemands persoonlijke interessen te vragen; blijf het nog moeilijk vinden doordat ik te veel nadenk over wat ik “moet” zeggen 

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 27 februari 2023

Oke nice. De 2 groepsreizen die ik heb meegemaakt waren naar Cyprus en Marokko, voor de rest nog heel veel andere landen bezocht. Daarom zit je bij join us dus stel mij niet teleur als je nog vragen hebt haha. Ik herken mijzelf in jouw verhaal

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Supercharger
  • 27 reacties
  • 27 februari 2023

Bedankt voor de herkenning ;)

Ik ken van mezelf dat ik gemakkelijk kan praten als het over meer onpersoonlijke zaken gaat, wat ik ook erg wekend ben geraakt tijdens mijn studie met al die eindeloze papers en wat dan ook. Nu wil ik zeker meer dan dat - en dat ook oefenen 

In een andere post zei je dat (werk)student bent. Wat studeer je?

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 27 februari 2023

Snap ik. Ik studeer begeleider gehandicaptenzorg niv 3 en loop daarnaast stage bij een stichting voor sport en training voor basisschoolkinderen 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Supercharger
  • 27 reacties
  • 28 februari 2023

Die stichting klinkt wel leuk. Ik krijg meteen allemaal visioenen van kinderen die niet altijd even goed luisteren. Misschien komt dit vanuit mijn moeten aanhoren van “word je leraar?” bij het vermelden van mijn studiekeuze - en om vervolgens allerlei rampscenario's in te beelden van lesgeven op een basisschool hah

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 28 februari 2023

Dat is ook wel zo. Ah das best grappig man,  heb er helaas in mijn stage teveel om specifiek leraar-leraar van te zijn. Jij zou wel een goeie docent filosofie zijn denk ik

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Supercharger
  • 27 reacties
  • 28 februari 2023

Hah goed uitleggen is echt moeilijk hoor! — en dan nog de extra taak om mensen te motiveren, tenminste als het om bijvoorbeeld onderwijs van de middelbare school gaat! We kunnen het echter altijd proberen, dan geef jij me een schop onder mijn kont om me te laten lopen (sport echt nooit hah) en dan ga ik ondertussen een of ander lang vertoog houden

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 1 maart 2023

Haha mr joke. Filosofische motivatie. Nou dat wordt wel een sportief vertoog dan. Je hebt zeker als onderwerp ( sporten)  omdat je daar bijzonder goed in bent haha grapje. Ook iets met kinderen gedaan als werk/studie?

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 5 maart 2023

Heb je nog iets leuks gedaan?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Supercharger
  • 27 reacties
  • 6 maart 2023

Nee niets met kinderen gedaan hoor. Ik vind het op zich leuk om les te geven, maar geschiedenis les van de middelbare school of daaronder is een zeer andere soort geschiedenis dan die van de universiteit. Vandaar denk ik niet ooit geschiedenis docent te worden (hopelijk hah)

Afgelopen weekend heb ik met maten van de middelbare school afgesproken. Spreek ze wel vaker en ben vaak met ze naar feesten geweest.

Heb jij nog iets leuks dat je deze week te wachten staat?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen