Wat is jou Dream Auto? 🚕🚖🚗🚘🚙🚚🚛🚜

  • 20 August 2022
  • 25 reacties
  • 335 × bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Heee iedereen,

Zoals de titel al zegt wast is jou dream Auto? 🚕🚖🚗🚘🚙🚚🚛🚜 

Ik hoor dat iedereen een supper duren auto wil maar eigelijk ben ik wel benieuwd of dat echt zo is. Ik wil namelijk een stoere Jeep achtige auto waar veel “zooi” (houten planken enzovoort) in past. Over een aantal jaar mijn eigen Tiny Hous gaan bouwen. Maar goed eerst moet ik mijn rijbewijs halen haha dan kijken naar een auto. 

 


25 reacties

Reputatie 4
Badge +11

Hey,

Mijn droomauto zal een Sedan-model worden. Dan denk ik meer aan een Audi A4 of een BMW 3-serie. Ben je al begonnen met je rijbewijs? Zo ja, hoe lang moet je nog?

 

 

Zelf heb ik niet zoveel met auto’s, maar welke ik wel gaaf vind is de nieuwe Suzuki Jimny met automaat, helaas in Nederland niet standaard verkrijgbaar en is de belasting hoger dan de waarde van het voertuig zelf -.-

Reputatie 7
Badge +10

@Lucas das wel echt irritant =-( 🙄 Zo veel verstand heb ik ook niet hoor van auto’s 

Reputatie 2
Badge +3

Mijn droomauto heb ik al, een Ford Mustang cabrio uit 2008 in de kleur Grabber Orange 😍

Reputatie 7
Badge +10

@Dominik 

Ik zit in de gezondheidsverklaring procedure. Ik moest met de huisarts in gesprek over mijn medicatie. Vorige week was ik naar psychiater geweest en ging hij een besluit nemen of ik mentaal okey was om te rijden. Begin september ga ik naar mijn neuroloog, ik heb epilepsie, zij heeft vorige keer al gezegd dat ze het zou gaan ondertekenen dus dat ik fijn. Dan stuur ik alles in een keer naar het CBR. Dan is het nog paar maanden wachten. als alles dan goed gaat dan Ik denk dat ik eind dit jaar of begin volgend jaar ga beginnen aan mijn theorie. Ben sinds mei al bezig met dit papier werk. 🙄 Tbh vindt ik het niet een ramp dan kan ik ondertussen doorsparen. Ik kan op moment toch nog geen auto kopen =-)

Reputatie 4
Badge +11

@Dominik

Ik zit in de gezondheidsverklaring procedure. Ik moest met de huisarts in gesprek over mijn medicatie. Vorige week was ik naar psychiater geweest en ging hij een besluit nemen of ik mentaal okey was om te rijden. Begin september ga ik naar mijn neuroloog, ik heb epilepsie, zij heeft vorige keer al gezegd dat ze het zou gaan ondertekenen dus dat ik fijn. Dan stuur ik alles in een keer naar het CBR. Dan is het nog paar maanden wachten. als alles dan goed gaat dan Ik denk dat ik eind dit jaar of begin volgend jaar ga beginnen aan mijn theorie. Ben sinds mei al bezig met dit papier werk. 🙄 Tbh vindt ik het niet een ramp dan kan ik ondertussen doorsparen. Ik kan op moment toch nog geen auto kopen =-)

Jee wat een verhaal zeg. Wel fijn om te horen dat  je kan beginnen aan je theorie maar het heeft wel veel tijd dus😣

Reputatie 2
Badge +2

Hi Quinty,

 

Ja die gezondheidsverklaring voor je rijbewijs is echt een ramp om te regelen. Het heeft me 2 maanden en 500 euro gekost voordat ik toestemming kreeg om af te rijden. Het was inderdaad voorral heel veel papierwerk. Gelukkig deed ik mijn rijlessen nog vóór corona in 2019 dus had ik geen last van lange wachttijden.  Mijn zusje doet nu de rijlessen en zou pas in Februari 2023 haar rijexamen kunnen doen. 

Mijn favoriete auto is de Citroën Cactus omdat het een grote opvallende auto is met een stoere voorkant. De auto heeft grote bumps aan de zijkant en op de hoeken wat hem een opvallend karakter geeft.  Ik heb het geluk dat ik deze auto kon kopen nadat ik mijn rijbewijs haalde en de bumps hebben mij al vaak gered toen ik het rijden nog niet goed onder de knie had. Ik heb de auto nu 2 jaar en vind rijden echt geweldig.  Er staat nu al 70.000 kilometer extra op sinds ik hem gekocht heb en heb er al in een heel west Europa mee rond gereden. In Juni heb ik een road trip gemaakt door Scandinavië wat echt een geweldige ervaring was.  

 

De wegenbelasting in Nederland is inderdaad erg hoog. Er wordt dan gekeken naar het gewicht van de auto en aan de hand daarvan wordt dan berekend hoeveel je moet betalen.  Een SUV rijden in Nederland is dus ook erg duur hierdoor. Daarnaast ligt er ook aan of je benzine of diesel rijd. Benzine is duurder aan de pomp maar de belasting is stukken minder dan bij diesel. Ik rijd zelf een diesel auto en betaal 90 euro extra per maand alleen omdat mijn auto op diesel rijd.

 

Roman

Reputatie 7
Badge +10

@Dominik Ja beetje gedoe… Maar ik kan ondertussen lekker sparen!

Reputatie 2
Badge +3

Een nissan gtr is wel echt een droom auto voor me🥵😍 

Reputatie 7
Badge +10

 

Ja die gezondheidsverklaring voor je rijbewijs is echt een ramp om te regelen. Het heeft me 2 maanden en 500 euro gekost voordat ik toestemming kreeg om af te rijden. Roman

 

Hi @R.P. 

Ja ik heb al iets van 50,- betaald en voor de aanvraag van de verklaring. De psychiater, wat ongeveer 15 min duurden, is het 250,-.  Ik ga dit proberen te verhalen op de zorgverzekeraar. Dan dat het weinig zin heeft maar het is het proberen waard. Hoe kom jij in totaal bij 500,-? Want voor mijn neuroloog en huisarts hoef ik volgnes mij niet te betalen.

 

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb hier nooit zoveel over nagedacht maar ik vindt Tesla’s toch wel mooi. Denk niet dat ik er ooit het geld voor heb maar toch leuk.

Iets in de buurt van de design van deze auto lijkt mij wel erg cool. Verder vind ik de Volvo v40 (moderne versie) ook niet verkeerd.

Reputatie 3
Badge +3

Mijn droom auto is voor mij op het moment de Volvo S60 of S90. Of de Polestar 1. ik vind Volvo/Polestar altijd al leuke auto, maar de nieuwe zien er gewoon heel sportief en netjes uit.

 

Haha leuk topic!

Mijn droomauto is de Alfa Romeo Giulia en dan in een witte/crème kleur 🥰

Badge

Mijn reactie is een beetje laat maar boeie. 

Mijn droom auto is denk ik de Corvette C8. Als ik niet in Nederland had gewoond en niet te maken had met onze idiote BPM regeling zou ik hier zeker al voor aan het sparen zijn. 

 

De Nissan GT-R en Ford Mustang staan ook hoog op mijn lijstje. 

Reputatie 2
Badge +3

Mijn reactie is een beetje laat maar boeie. 

Mijn droom auto is denk ik de Corvette C8. Als ik niet in Nederland had gewoond en niet te maken had met onze idiote BPM regeling zou ik hier zeker al voor aan het sparen zijn. 

 

De Nissan GT-R en Ford Mustang staan ook hoog op mijn lijstje. 

Ik heb een Mustang V6 cabrio uit 2008. :D Op zich zijn de modellen van tussen 2005 en 2010 erg degelijk en vrij zuinig. En de BPM wordt steeds lager (ik had maar €500 rest BPM toen ik hem uit Duitsland importeerde, en aanschafprijs viel erg mee). Aanrader!

Let niet op hoe vies hij is, afgelopen zondag met slecht weer tourrit een tourrit gereden met 60 andere Mustangs :p
 

 

Badge

@HetIsLuke Super gaaf! Ook echt een super kleurtje. Is weer is een keer iets anders als alle grijstinten die je hier op de weg tegenkomt. Zit jij bij een Mustang club ofzo? En wat is jouw km/l? Ik heb er zelf namelijk ook een uit 2015, GT V8. Die van mij doet bij een lange roadtrip max 1 op 11 xD

Reputatie 2
Badge +3

@HetIsLuke Super gaaf! Ook echt een super kleurtje. Is weer is een keer iets anders als alle grijstinten die je hier op de weg tegenkomt. Zit jij bij een Mustang club ofzo? En wat is jouw km/l? Ik heb er zelf namelijk ook een uit 2015, GT V8. Die van mij doet bij een lange roadtrip max 1 op 11 xD

Ja, daarom ook uit Duitsland gehaald. In NL staan vooral veel zwarte, grijze, rode en witte met weinig opties te koop. Maar omg, jij hebt ook een Mustang? Cool!

Ik zit op 1/10 gemiddeld. Maar jouw GT is een stukje nieuwer en gaat dus redelijk gelijk op. Toen die van mij uitkwam, was verbruik nog niet zo’n thema xD

Reputatie 7
Badge +10

 

Ja die gezondheidsverklaring voor je rijbewijs is echt een ramp om te regelen. Het heeft me 2 maanden en 500 euro gekost voordat ik toestemming kreeg om af te rijden. Roman

 

Hi @R.P. 

Ja ik heb al iets van 50,- betaald en voor de aanvraag van de verklaring. De psychiater, wat ongeveer 15 min duurden, is het 250,-.  Ik ga dit proberen te verhalen op de zorgverzekeraar. Dan dat het weinig zin heeft maar het is het proberen waard. Hoe kom jij in totaal bij 500,-? Want voor mijn neuroloog en huisarts hoef ik volgnes mij niet te betalen.

 

Hi there 

inmiddels ben ik er achter dat ik ook mijn neuroloog zelf moet betalen. Wat ik echt onzin vind eigenlijk, want ik kan er toch niks aan doen dat ik epilepsie? En ja, ik heb er ook intussen 400-500 in zitten… dus Guy’s als je meerdere gezondheidszorg dingen heb, hou rekening met ongeveer 500,- aan kosten voor je gezondheidsverklaring. En ik heb nog null rijlessen en theory dingen gehad.

Badge

 

Ja die gezondheidsverklaring voor je rijbewijs is echt een ramp om te regelen. Het heeft me 2 maanden en 500 euro gekost voordat ik toestemming kreeg om af te rijden. Roman

 

Hi @R.P. 

Ja ik heb al iets van 50,- betaald en voor de aanvraag van de verklaring. De psychiater, wat ongeveer 15 min duurden, is het 250,-.  Ik ga dit proberen te verhalen op de zorgverzekeraar. Dan dat het weinig zin heeft maar het is het proberen waard. Hoe kom jij in totaal bij 500,-? Want voor mijn neuroloog en huisarts hoef ik volgnes mij niet te betalen.

 

Hi there 

inmiddels ben ik er achter dat ik ook mijn neuroloog zelf moet betalen. Wat ik echt onzin vind eigenlijk, want ik kan er toch niks aan doen dat ik epilepsie? En ja, ik heb er ook intussen 400-500 in zitten… dus Guy’s als je meerdere gezondheidszorg dingen heb, hou rekening met ongeveer 500,- aan kosten voor je gezondheidsverklaring. En ik heb nog null rijlessen en theory dingen gehad.

Echt heel rot voor je dat ze je het zo moeilijk maken. Ik heb er zelf ook een beetje ervaring mee. Maar vooral gewoon lekker doorgaan. Als je straks je rijbewijs hebt voel je je zoveel vrijer. Helemaal de moeite waard. 

Reputatie 7
Badge +10

@TimoJ

 

ja, heb er echt zin in! Inmiddels heb ik mijn verklaring binnen en ik hoop binnenkort te beginnen.

Reputatie 2
Badge +3

 

Ja die gezondheidsverklaring voor je rijbewijs is echt een ramp om te regelen. Het heeft me 2 maanden en 500 euro gekost voordat ik toestemming kreeg om af te rijden. Roman

 

Hi @R.P. 

Ja ik heb al iets van 50,- betaald en voor de aanvraag van de verklaring. De psychiater, wat ongeveer 15 min duurden, is het 250,-.  Ik ga dit proberen te verhalen op de zorgverzekeraar. Dan dat het weinig zin heeft maar het is het proberen waard. Hoe kom jij in totaal bij 500,-? Want voor mijn neuroloog en huisarts hoef ik volgnes mij niet te betalen.

 

Hi there 

inmiddels ben ik er achter dat ik ook mijn neuroloog zelf moet betalen. Wat ik echt onzin vind eigenlijk, want ik kan er toch niks aan doen dat ik epilepsie? En ja, ik heb er ook intussen 400-500 in zitten… dus Guy’s als je meerdere gezondheidszorg dingen heb, hou rekening met ongeveer 500,- aan kosten voor je gezondheidsverklaring. En ik heb nog null rijlessen en theory dingen gehad.

Echt heel rot voor je dat ze je het zo moeilijk maken. Ik heb er zelf ook een beetje ervaring mee. Maar vooral gewoon lekker doorgaan. Als je straks je rijbewijs hebt voel je je zoveel vrijer. Helemaal de moeite waard. 

Maar, je zei dat je zelf een Mustang GT hebt, Timo? Lijkt mij wel heel leuk om een keer samen te rijden 😇

Reputatie 7
Badge +10

Vergeet niet dat we elkaar ook kunnen raggen met een @

Reputatie 4
Badge +3

RS6 - A8 W12 - Q7 6.0 V12 TDI 😍

Reputatie 4
Badge +6

Ik word persoonlijk heel erg bij van een '67 Shelby Mustang GT500

 

 

Reageer