Skip to main content

Verhaal naar aanleiding van eerder topic

• 14 november 2024
  • 1 reactie
  • 19 × bekeken

Diego
Community Manager
Forum|alt.badge.img+14
  • Community Manager
  • 851 reacties

Naar aanleiding van het topic Verhaal schrijven met telkens 1 woord. Heb ik ChatGPT het verhaal wat we tot nu toe hebben geschreven laten omzetten naar een volledig verhaal. Ik vond het te leuk om het niet te delen, dus bij deze;

Het verhaal is niet zelf geschreven maar door AI.

"Het Miezerige Weerbeestje en de Dag van de Onverwachte Avonturen

Hallo, ik ben een miezerig weerbeestje, schijnbaar, maar ook heel menselijk en openhartig. Ik zeg "schijnbaar", omdat ik misschien niet veel verder kom dan de plassen die ik achterlaat in de regen, maar hé, ik heb mijn momenten. Vandaag voel ik me bijzonder autonoom, dus ik besluit mijn eigen pad te kiezen. Geen natte grond die me tegenhoudt, geen regen die me in bedwang houdt. Ik ben er klaar voor.

Mijn avontuur begint met een nogal vreemde missie. Ik moet naar de speeltuin, maar niet zomaar een speeltuin – ik moet sap halen uit gemarineerde kip. Niet dat ik precies weet hoe dat in de praktijk zou werken, maar het klinkt belangrijk. Misschien is het een ritueel. Misschien is het gewoon iets dat de regen me vertelt om te doen. Ik volg mijn gevoel.

Als ik de speeltuin bereik, zie ik allerlei kinderen die zich vermaken op de schommel en het klimrek. Maar mijn ogen scannen meteen naar de kant van het veld waar de kippen staan. Hoe krijg je sap uit een kip? Ik besluit het later uit te zoeken, want mijn missie is nog lang niet voltooid. De kippen kijken me aan, waarschijnlijk denkend dat ik een vreemde vogel ben, en ik glimlach een beetje in mijn eentje, want zelfs kippen kunnen zich vreemd gedragen.

Morgen staat er weer een bijzondere taak op de planning. Morgen ga ik een groep kakkerlakken onderwijzen. Niet zomaar een onderwijstaak, maar eentje die me nogal wat voorbereiding heeft gekost. De kakkerlakken moeten leren hoe ze verwarming kunnen vinden. Het lijkt misschien een eenvoudige taak, maar ik vertel je, als je eenmaal een kakkerlak hebt gezien die verstrikt raakt in een pluisje, dan weet je dat het vinden van verwarming niet zo vanzelfsprekend is. Maar goed, de wetenschap staat achter me. Ik heb vertrouwen in mijn talent als leraar.

Op weg naar huis, in de verte, zie ik een vreemde situatie ontstaan. Meneer Krabs, die meestal gewoon bezig is met het beheren van zijn imperium onder de zee, heeft blijkbaar oorwormen gekregen. Wat een vervelende ziekte. Geen idee waar die vandaan komen, maar het lijkt me dat zelfs een krab daar niet vrolijk van wordt. Hij probeert ze van zich af te schudden, maar zonder succes. Misschien zou ik hem moeten helpen. Of misschien moet ik gewoon doorboulderen.

Want ja, boulderen is ook nog een onderdeel van de dag! Ik heb een groep kleuters meegenomen om samen te boulderen. Ze zijn helemaal wild van de sport, maar vooral van de kipnuggets die ik in mijn tas heb verstopt. Ze klimmen overal op en af, roepen in koor dat ze de "hoogste top" willen bereiken, maar het zijn die nuggets die uiteindelijk de meeste aandacht trekken. Wat had ik ook gedacht?

Op de terugweg, terwijl ik mijn kipnuggets een beetje moet delen (terwijl ik stiekem toch de meeste behoud), komt Karel langs. Karel is een wat onhandige man, maar hij heeft altijd de meest bizarre avonturen. Vandaag heeft hij een trein gemist, maar in plaats van gewoon naar huis te gaan, heeft hij een oude dame die een beetje ondersteboven heeft gedanst, gekidnapt. Waarom hij dat gedaan heeft? Geen idee. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de treinvertraging en misschien ook met een speling van het universum. Maar goed, de dame leek niet helemaal te weten wat er gebeurde, dus het leek wel een soort van gezamenlijke verwarring.

En terwijl ik mijn ogen afsluit voor de nacht, met kipnuggets en een beetje regen op mijn schouders, kan ik niet anders dan denken: wat een dag. Wat een dag."

1 reactie

Brittx0548
Forum|alt.badge.img+7
  • Master
  • 269 reacties
  • 14 november 2024

Hahaha, dit is geweldig! 😂😭😂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen