Skip to main content
Quinty
Myth
October 9, 2022

| Junior Eurovision Song Contest 11 December | Quinty's verslaving |

• October 9, 2022
  • 24 reacties
  • 319 × bekeken

Het seizoen is begonnen! Locatie is gekozen, deelnemende landen lijst is aangekondigd en ik (Quinty) ben excited! Ik zal jullie komende maanden meenemen in mijn verslaving. Tot en met 11 December waar we zien wie de winnaar is van de 20ste editie Junior Eurovision Song Contest 2022. Ik hoop dat er mensen op de community zijn die JESC net zo leuk vinden als ik. 

NOTE: Om deze reek goed te kunnen volgen adviseer ik om cookies te accepteren. Hierdoor zijn de video's van YouTube in de reacties te bekijken. Zonder cookies krijg je een link te zien waardoor je moet doorklikken. Heb je toch te cookies afgewezen vandaag? Dan kan je deze accepteren door je geschiedenis van vandaag te wissen en krijg je de vraag opnieuw! =) Veel kijk plezier <3

Maléna

Vorig jaar won Armenië het JESC met het nummer Qami Qami gezongen door Maléna. Het finale optreden kan je zien in de video hier onder. Niet veer later maakte de EBU (European Broadcasting Union) bekend dat Armenië het gastland gaat zijn. In de afgelopen maanden was hier wel gedoe over. Dit is ook de rede waarom Duitsland niet mee doet jaar. Hier over later mee! 

Over junior 

De JESC-regels zijn als volgt. Tenminste 60% van het lied moet in de moedertaal zijn, het mag niet langer zijn dan 3 minuten en de artiest moet tussen 9 en 14 jaar oud zijn. Verder zijn (bijna) alle Eurovision Song Contest regels van toepassing. Nederland heeft tot nu toe 1x gewonnen met het nummer van Ralf mackenbach met het nummer click clack. Vorig jaar zijn we helaas laatste geworden. MAARRR ik moet zeggen dat we een grote kans hebben om te winnen dit jaar. Daar zal ik ook binnenkort mee uitleg over geven.  

Hoop dat jullie het leuk vinden  (=

KLIK RECHTS ONDER OP NIEUWST EERST OM DE LAATSTE UPDATS TE ZIEN!

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.
Vastgezette reactie door Quinty

Goed nieuws JESC FAN’S we gaan zondag 11 December het samen live kijken! Binnenkort meer info!

24 reacties

Quinty
QuintyAuteur
Myth
October 9, 2022

Afkortingen 

Soms zal ik afkortingen gebruiken hier onder een lijst;

• JESC = Junior Eurovision Song Contest
  • ESC = Eurovision Song Contest 
  • EBU =  European Broadcasting Union
  • EU = Europese Unie

De EBU is een samenwerkingsverband van voornamelijk publieke omroepen. De EBU is actief in 52 landen. Waarvan de meeste in Europa liggen. 

De Europese Unie wordt vaak Europa genoemd, maar dit is niet correct. De Europese Unie is een verbond tussen landen. De landen moeten lid worden van de Unie. 

ℹ️ Heb je een vraag? Wees niet bang om hem te stellen. Ik ben vegetarisch dus eet je niet op. Ik hed dyslexie dus leez leker dor myn fouden heen! (#chefbadeend)
Quinty
QuintyAuteur
Myth
October 9, 2022

Dit zijn de deelnemende landen van JESC 2022

1.    🇦🇱 Albanië (RTSH)
2.    🇦🇲 Armenië (AMPTV)
3.    🇫🇷 Frankrijk (France TV)
4.    🇬🇪 Georgië (GPB)
5.    🇮🇪 Ierland (TG4)
6.    🇮🇹 Italië (Rai)
7.    🇰🇿 Kazachstan (Khabar Agency)
8.    🇲🇹 Malta (PBS)
9.    🇳🇱 Nederland (AVROTROS)
10.    🇲🇰 Noord-Macedonië (MKRTV)
11.    🇵🇱 Polen (TVP)
12.    🇵🇹 Portugal (RTP)
13.    🇷🇸 Servië (RTS)
14.    🇪🇸 Spanje (TVE)
15.    🇬🇧 Verenigd Koninkrijk (BBC)
16.    🇺🇦 Oekraïne (UA:PBC)

ℹ️ Heb je een vraag? Wees niet bang om hem te stellen. Ik ben vegetarisch dus eet je niet op. Ik hed dyslexie dus leez leker dor myn fouden heen! (#chefbadeend)
Quinty
QuintyAuteur
Myth
October 9, 2022

Armenië

Vanaf het begin dat Armenië heeft gewonnen vroeg ik mij af of het veilig genoeg was om me daar te organiseren. Toen eenmaal bekend werd dat het daar georganiseerd zou worden maakte ik me zorgen. Het onderstaande is het reisadvies volgens de overheid van Armenië:

Vanuit geschiedenis is bekend dat Armenië en Azerbeidzjan al jaren lang in de oorlog zijn. Toen Armenië had gewonnen zeiden ze dat ze gewoon mee zouden doen aan de volgende JESC. Maar nu eenmaal de landen bekend zijn blijkt dat ze niet op de officiële lijst staan. Nog steeds vraag ik me af of het veilig genoeg is om het daar te organiseren. Aangezien er eind september beschietingen waren en een aantal burgerslachtoffers gevallen zijn. Voor mijn gevoel voelt het een beetje vreemd dat we een enorm feest gebouwen en oorlog is op dit eens 100km afstand. Wat vindt jij?

Quinty
QuintyAuteur
Myth
October 9, 2022

Waarom doet Duitsland niet mee?

Duitsland heeft aangegeven een creative pauze te willen nemen dit jaar. Tegelijkertijd kwamen berichten naar buiten dat ze niet mee gingen doen omdat ze reis restricties hebben opgelegd vanwege de oorlog in Armenië. Wel hebben ze aangegeven volgend jaar terug te komen.

Toen Armenië had gewonnen vertelde Azerbeidzjan dat ze gewoon mee zouden gaan doen aan de volgende JESC. Maar nu eenmaal de landen bekend zijn blijkt dat ze niet op de officiële lijst staan. Eerlijk gezegd verbaast dat me niks. 

Rusland mag en doet niet meer mee om meerdere redenen. Nummer een is de oorlog, enkele leden vroegen aan de UBU voor een schorsing. Nog voor de EBU dit intern kon bespreken, verlieten de drie Russische lidomroepen de EBU. Op 26 mei werd het lidmaatschap van de Russische omroepen officieel opgeschort door de EBU. Zodoende is een Russische deelname uitgesloten.

Groen Bevestigde landen die hun nummer en/of artiest hebben geselecteerd 
Paars Bevestigde landen die hun nummer en/of artiest nog niet hebben geselecteerd

Geel Landen die in het verleden hebben deelgenomen maar niet in 2022

Quinty
QuintyAuteur
Myth
October 9, 2022

✨✨✨Het thema is SPIN THE MAGIC✨✨✨

Quinty
QuintyAuteur
Myth
October 10, 2022

🇳🇱 Luna vertegenwoordigd Nederland 🇳🇱 met La Festa 

Luna Sabella is a 12 year old living in the south of the Netherlands with her parents and older brother.

At the age of 7 she began to audition for musicals, and participated in regional and national song contests.

Last year Luna took part in The Voice Kids, which was great practice for the Junior Songfestival, which she won, achieving a maximum score from all the juries!

In her spare time, the young singer likes to listen to music, draw on her iPad, and hang out with friends.”

unioreurovision.tv

Music video:

LIVE:

NL music video:

Quinty
QuintyAuteur
Myth
October 10, 2022

🇵🇱Laura vertegenwoordigd Polen 🇵🇱 Met to the moon

“Laura lives in Konin, Poland, with her mother, father, and older sister Dominika.

Last year, the young popstar took part in the Polish edition of The Voice Kids, reaching the final nine stages of the competition.

Laura has a lot of pets! Greta and Roksana, her dogs, Helena and Stasio, her cats, and also a bunny rabbit named Scarlet!

When she isn’t singing or tending to her furry friends, she enjoys watching cover versions on YouTube, and following her favourite artists: Adele, Lady Gaga, Billie Eilish, Duncan Laurence, and Poland’s previous Junior Eurovision participant Sara James.”

unioreurovision.tv

JESC music video:

Quinty
QuintyAuteur
Myth
October 10, 2022

🇲🇹Gaia vertegenwoordigd Malta 🇲🇹 Met diamonds in the sky

“13 year old Gaia lives in Mosta, Malta, with her family and Joy the Shih Tzu.

She started attending sessions at a local performing arts school at the age of 4, which is where she discovered her love of singing. 

In the future Gaia would like to juggle being a professional vocalist while studying to be a speech-language pathologist - as she’s fascinated by the subject.

Her favourite artists are The Weeknd, Dua Lipa, George Ezra, and Lizzo.”

unioreurovision.tv

JESC music video:

Quinty
QuintyAuteur
Myth
October 11, 2022

🇺🇦 Zlata vertegenwoordigd Oekraïne 🇺🇦 Met Nezlamma

“14 year old Zlata has already performed at an impressive number of international festivals, including Prague Art Festival (Czech Republic), Zvaigzdziu Sonata 2022 (Lithuania), and Vistula Sounds 2022 (Poland).

The young singer plays the ukulele, and practices singing in different styles such as blues, soul, and jazz.

In her spare time, she enjoys watching cover versions on YouTube, and learning new pastry recipes. 

Zlata cares for two dogs: a boy named Archie and a girl called Chelsea.”

JESC music video:

Quinty
QuintyAuteur
Myth
October 22, 2022

🇬🇪Mariam vertegenwoordigd Georgië 🇬🇪 met I Believe

“Mariam has been singing since she was very little and it’s long been her ambition to represent Georgia on the Junior Eurovision stage.

Since the age of 7 she has been mastering folk songs and traditional instruments, as she relishes the challenge of learning new music.

When quizzed on her likes and dislikes, the young singer revealed she enjoys playing football and listening to Billie Eilish, but is less of a fan of cauliflowers and tomatoes.

Mariam lives in Tbilisi with her pet parrot Shako, and a dog named Maze. She describes them as ‘funny but restless.”

JESC music video