Zijn er hier jongeren die minder bezig (willen) zijn met digitale technologie?

  • 6 May 2024
  • 2 reacties
  • 60 × bekeken

Reputatie 3
Badge +4

Hoi allemaal,

 

Digitale technologie speelt in mijn leven een minder grote rol dan bij de meeste andere mensen van mijn leeftijd. Het is natuurlijk niet zo dat ik helemaal geen digitale technologie gebruik (anders zou ik niet op deze website zitten), maar mijn leven is toch een stuk minder digitaal dan dat van de meeste andere jongeren. Zo heb ik geen sociale media behalve Discord (waar ik toch al weinig actief ben, en waar ik ook overweeg mee te stoppen) en gebruik ik mijn smartphone eigenlijk alleen voor WhatsApp en Spotify. Na 7 uur ‘s avonds kijk ik helemaal niet meer op mijn telefoon of laptop, dan slaap ik namelijk beter. Het liefst zou ik helemaal zonder smartphone willen leven, maar jammer genoeg is WhatsApp de laatste jaren toch wel noodzakelijk geworden. Ik gebruik WhatsApp trouwens puur als communicatiemiddel, ik zit niet in van de appgroepen waar continu memes worden gedeeld enzo.

 

De reden dat ik minder digitaal gericht ben, is moeilijk uit te leggen. Ik denk dat ik meer rust heb in mijn hoofd als ik minder digitaal bezig ben. Ook denk ik dat het goed is om niet continu afgeleid en gestimuleerd te worden.

 

Zijn er hier meer jongeren die minder gebruikmaken van digitale technologie, of dat graag zouden willen? Plaats dan een reactie in dit topic! 


2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hey!

 

Ik heb ook nauwelijks social media. Geen TikTok / Snapchat / Instagram / X en dat soort dingen. Whatsapp gebruik ik wel, maar ik word zelden geappt. Op Discord ben ik wel redelijk actief. maar dat komt omdat ik momenteel geen werk heb (helaas). Wanneer ik weer fulltime werk (hopelijk snel), zal ik ook op Discord weer minder actief zijn.

 

Qua telefoon gebruik ik inderdaad ook Spotify (vooral tijdens mijn dagelijkse wandeling). Ik vind het heerlijk zo en erger me dan ook kapot aan het feit dat veel jongeren bijna vastgeplakt zijn aan een telefoon. Normaliter als ik werk, leg ik mijn telefoon 's nachts ook in de woonkamer en niet in mijn slaapkamer.

Reputatie 3
Badge +4

Hey!

 

Ik heb ook nauwelijks social media. Geen TikTok / Snapchat / Instagram / X en dat soort dingen. Whatsapp gebruik ik wel, maar ik word zelden geappt. Op Discord ben ik wel redelijk actief. maar dat komt omdat ik momenteel geen werk heb (helaas). Wanneer ik weer fulltime werk (hopelijk snel), zal ik ook op Discord weer minder actief zijn.

 

Qua telefoon gebruik ik inderdaad ook Spotify (vooral tijdens mijn dagelijkse wandeling). Ik vind het heerlijk zo en erger me dan ook kapot aan het feit dat veel jongeren bijna vastgeplakt zijn aan een telefoon. Normaliter als ik werk, leg ik mijn telefoon 's nachts ook in de woonkamer en niet in mijn slaapkamer.

Nog even snel voordat het 7 uur wordt: leuk dat jij ook minder bezig bent met sociale media.

 

Groetjes,

 

Joshua

Reageer