Skip to main content

Zijn elektrische auto's nou echt zo geweldig of?

• December 22, 2025
  • 7 reacties
  • 75 × bekeken

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+6

Hi allemaal,

Ik vraag mij dit de laatste af gezien er ooit ook de belofte was voor auto's op waterstof en wou dus weten of deze in de praktijk beter zouden zijn dan de elektrische auto's.

7 reacties

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Vind een groot nadeel van elektrische auto’s dat ze zo stil zijn, waterstof auto’s heb ik geen ervaring mee maar er zijn wel bussen op waterstof… Als ik tussen die twee zou mogen kiezen (elektrisch of waterstof) denk ik dacht dat waterstof efficiënter is, wat denk je er zelf van?🙂

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Hero
  • December 24, 2025

@patjevoordesfeer ik denk ook dat waterstof schoner en zuiniger is en vind idd ook de motoren van veel elektrische wagens erg slecht klinken (stil en levenloos).

Joepvdl
Forum|alt.badge.img
  • Contributer
  • December 24, 2025

Zover ik weet is bij waterstof auto's alleen de manier van energie opwekken anders, door de waterstof verbrandingsmotor wordt er elektriciteit opgewekt, verder wordt de auto electrisch aangedreven. 

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Hero
  • December 25, 2025

@Joepvdl zou best kunnen vind het eigenlijk erg jammer dat men bijvoorbeeld niet het idee verder ontwikkeld gezien water veel minder zeldzaam is.

Joepvdl
Forum|alt.badge.img
  • Contributer
  • December 26, 2025

@Joepvdl zou best kunnen vind het eigenlijk erg jammer dat men bijvoorbeeld niet het idee verder ontwikkeld gezien water veel minder zeldzaam is.

Ik ben zelf ook groot voorstander van waterstof auto's alleen moet waterstof ook geproduceerd worden, en omdat waterstof auto's nu nog erg duur zijn is dat denk ik nog niet zo rendabel. Maar ik denk dat er met de huidige problemen op het stroomnet wel toekomst in zit.

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Hero
  • January 23, 2026

Ik ben zelf ook groot voorstander van waterstof auto's alleen moet waterstof ook geproduceerd worden, en omdat waterstof auto's nu nog erg duur zijn is dat denk ik nog niet zo rendabel. Maar ik denk dat er met de huidige problemen op het stroomnet wel toekomst in zit.

Ik hoop het elektrische auto's zijn namelijk echt enorm stroom verbruikers.

• January 23, 2026

Met de nieuwe belastingregels zijn elektrische en waterstofauto's best goedkoop te krijgen. Alleen betaal je vet veel belasting. Daardoor doen veel mensen ze weg 🙈