Ruimte toerisme, is dat wat?

  • 11 October 2023
  • 3 reacties
  • 45 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Is het niet bijzonder, dat wij mensheid zo in een raket kunnen stappen en zo naar de ruimte kunnen vliegen, zelfs staan op de maan. Als schrijf ik het wel in een nutshell. Want je stapt niet zo 'even' in een raket en vliegt niet zo 123 omhoog.  

 

Wat ik zo vind in een nieuws bericht dat in 2021 er een ruimte vlucht was genaamd: The Inspiration4-mission. Gelanceerd door SpaceX.

Aan boord was een miljardair die de vlucht zelf heeft betaald en hij nam nog 3 andere passagiers mee. Maar aangezien hij zoveel geld heeft EN het zelf heeft betaald gaat het opzich wel 'makkelijk'. Zolang je maar een dikke portemonnee hebt. 

De miljardair heeft wel als doel gehad om 200 miljoen dollar te verzamelen tegen kinderkanker en zelf doneerde hij 100 miljoen. Hij wilde zelf niet delen wat hij voor de vlucht zelf heeft betaald. Maar Nasa vermoed dat het zo 210 miljoen dollar kost voor een 'ritje' met de Crew Dragon🐉

Ik zou wel graag naar de ruimte willen. Gewichtloos willen vliegen en van het uitzicht van de aarde willen genieten. Het ISS (International Space Station) zie ik zo af en toe ook wel eens langs vliegen. Ik heb een app die mij dan een melding geeft. Zodra die langskomt en het is helder, dan zie je het als een witte ster langsvliegen. Gewoon met het blote oog te zien. Helaas maar een paar minuutjes zichtbaar. De snelheid is ongeveer 28.000 kilometer per uur🛰️ 

Misschien kunnen we over 50 jaar al naar mars toe, wie weet.

 

Zou jij een rondje willen vliegen om de aarde? Of op de maan willen staan?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Wie gaat ermee naar de maan?🚀🌝

Reputatie 5
Badge +6

Naar de maan? Ik wil anderen ook wel “aanmanen” om mee te gaan.  😀🤣

Reputatie 3
Badge +3

Ik zou eigenlijk zoals in the 100 in de ruimte willen zweven (zonder al het drama eromheen natuurlijk) Ik zou dan ook graag naar de aarde en andere planeetjes willen kijken. Ik zou ook de andere kant van de maan willen zien, er zijn namelijk alleen maar foto's van 1 kant van de maan:p

Reageer