Rij jij liever schakel of automaat?

  • 1 November 2023
  • 16 reacties
  • 247 × bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Ik prefer zelf nu wel na jaren wel automaat te rijden, een automaat😁
Schakel kan ik nog wel, maar vind het relaxter dat ik niet hoef te schakelen. 

Schakel of automaat?


16 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Als ik geld had voor een Automaat, dan automaat. Overigens heb ik nu een schakelbak omdat het toch mijn eerste auto is :) anders verleer het het schakelen zo lijkt me

Reputatie 5
Badge +6

ik mag geen schakel want dat zijn teveel handelingen voor mij. ik rij een automaat. lekker makkelijk. daarom heb ik een rijbewijs voor automaat

Reputatie 7
Badge +7

@Stef.R  schakel verleer je niet zo snel joh🏎

Reputatie 4
Badge +3

Na 6 jaar in een automaat te hebben gereden moest ik bij het overschakelen naar een schakelbak toch wel ff wennen. Het gemak van een automaat is zeker een gemis!

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb sinds 2 maanden nu een automaat.
Hiervoor ruim 6 jaar altijd schakel gereden. Ik ken het gezeur van files (had een ex die in België woonde) en continu moeten schakelen, koppelen etc.
Nu eindelijk een automaat… wat een verademing. Alsof er een nieuwe wereld voor me open gaat.

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben nu aan het lessen in een schakel. Hopelijk gaat het me lukken om daar m’n rijbewijs voor te halen en anders word het ook een automaat.

Reputatie 3
Badge +4

Ik vind de schakelbak zo heerlijk. Dat voelt als het echte rijden. 
(Heb geen ervaring met automaat)

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb eerst rijlessen gehad in een schakelauto maar dit was te veel handelingen tegelijk voor mij dus toen ben ik naar automaatrijlessen overgestapt. Nu heb ik een automaatrijbewijs en ik heb geen behoefte om een schakelrijbewijs te halen. In de toekomst komen er toch steeds meer automaatauto’s. 

Reputatie 3
Badge +2

Ben begonnen met Schakel uiteindelijk overgestapt op Automaat en heeft me veel verbetering geleverd omdat Schakel toch net 1 stap te veel was dus nog al jaar in automaat auto geen overstap meer 

Reputatie 7
Badge +11

Als ik überhaupt ooit zou kunnen rijden uiteindelijk, weet niet of dit ook het geval gaat zijn en daarnaast moet ik mijn beurt nou eenmaal afwachten want we hebben geen geldboom in de tuin staan, dan zou ik gaan voor een automaat, ook vanwege persoonlijke redenen 

Schakelen geeft wel meer beleving met autorijden. Kun je net ff keertje terugschakelen, toeren maken en leuk gas geven. Automaat is heerlijk op lange afstanden als je wel eens files tegenkomt. Voor beide valt iets te zeggen.

 

Comfortabel rijden: automaat

Sportief rijden/voor t plezier rijden: schakelen 

Reputatie 3
Badge +1

Rond en net voor de coronaperiode rijlessen gevolgd en na 3 keer niet geslaagd helaas 😅 Ik reed toen in een nette vrij moderne Volkswagen. En moet zeggen dat het schakelen wel satifsfying was, maar misschien zorgde het ervoor dat ik juist te veel handelingen moest doen waardoor ik andere dingen vergat sort of (woops). Dus bij een volgende poging ga ik sowieso voor een automaat! Bij racing simulators in een arcade heb ik altijd wel voorkeur voor schakelen want voelt gewoon goed en satisfying haha

Reputatie 6

Ik ben een schakelauto gewend nu en heb er geen problemen mee, maar misschien in de toekomst een automaat. Voornamelijk als het gaat om hellingen want dat vind ik niks, dan vind ik schakelen te complex en krijg ik stress van. 🥴 Het lijkt me ook handig om schakel te kunnen, voornamelijk als je op vakantie zou gaan en je een auto gaat huren waar ze alleen schakel hebben. Dus voor nu nog even geen idee! Ik zie wel! 🚗

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb een jaar geleden, na meer dan 2 jaar te hebben gelest, mijn rijbewijs gehaald en gereden in een handgeschakelde auto. Nu rij ik in een automaat en ik vind het zo veel beter en makkelijker! Wil nooit meer terug naar een schakel auto.

Badge +1

Rij al 10 jaar handgeschakeld maar wissel soms af met automaat op het werk

 

Maar een automaat rijdt wel goed 

Badge +1

Schakel vind ik af en toe leuk voor de rijervaring, maar voor alledaags gebruik vind ik automaat veel fijner. Het maakt autorijden zo veel meer relaxend.

Heb zelf de luxe om in de automaat van mijn moeder te mogen rijden, dus een automaat rijbewijs was voor mij ook al voldoende (schakelen heb ik van mijn ex geleerd). Het automaat rijbewijs is ook lang niet zo beperkend meer als vroeger aangezien bijna alle auto’s die nu nieuw op de markt gebracht worden automaat zijn (gaat hand in hand met de transitie naar elektrisch rijden), en ook steeds meer werkgevers en verhuurders passen zich hierop aan.

Reageer