Skip to main content
Charlotte
Genius
November 1, 2023

Rij jij liever schakel of automaat?

• November 1, 2023
  • 16 reacties
  • 328 × bekeken

Ik prefer zelf nu wel na jaren wel automaat te rijden, een automaat😁
Schakel kan ik nog wel, maar vind het relaxter dat ik niet hoef te schakelen. 

Schakel of automaat?

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

16 reacties

Stef.R
Guru
November 1, 2023

Als ik geld had voor een Automaat, dan automaat. Overigens heb ik nu een schakelbak omdat het toch mijn eerste auto is :) anders verleer het het schakelen zo lijkt me

Het verleden deed pijn, en maakte me stuk. Maar ik kijk naar de toekomst, want daar ligt mijn geluk. ♥
November 1, 2023

ik mag geen schakel want dat zijn teveel handelingen voor mij. ik rij een automaat. lekker makkelijk. daarom heb ik een rijbewijs voor automaat

Charlotte
CharlotteAuteur
Genius
November 1, 2023

@Stef.R  schakel verleer je niet zo snel joh🏎

The risk I took was calculated but man, am I bad at math.
Hero
November 1, 2023

Na 6 jaar in een automaat te hebben gereden moest ik bij het overschakelen naar een schakelbak toch wel ff wennen. Het gemak van een automaat is zeker een gemis!

7ohantje
Legend
November 2, 2023

Ik heb sinds 2 maanden nu een automaat.
Hiervoor ruim 6 jaar altijd schakel gereden. Ik ken het gezeur van files (had een ex die in België woonde) en continu moeten schakelen, koppelen etc.
Nu eindelijk een automaat… wat een verademing. Alsof er een nieuwe wereld voor me open gaat.

Focus je op het verleden of pak je de nieuwe kansen van een maandag?
Cat
Moderator
February 10, 2024

Ik ben nu aan het lessen in een schakel. Hopelijk gaat het me lukken om daar m’n rijbewijs voor te halen en anders word het ook een automaat.

Join Us Community gaat stoppen! Je kan bij Here I Am terecht ter vervanging. Dit is een Discord community voor eenzame jongeren tussen de 16 - 30 jaar. Of je nu actief contacten zoekt of eerst alleen even mee leest, iedereen is welkom! Je vind ons op google: hereiam.nu
Shni
Hero
February 11, 2024

Ik vind de schakelbak zo heerlijk. Dat voelt als het echte rijden. 
(Heb geen ervaring met automaat)

Met lieve groet, Stijn
Maaike2000
Legend
February 12, 2024

Ik heb eerst rijlessen gehad in een schakelauto maar dit was te veel handelingen tegelijk voor mij dus toen ben ik naar automaatrijlessen overgestapt. Nu heb ik een automaatrijbewijs en ik heb geen behoefte om een schakelrijbewijs te halen. In de toekomst komen er toch steeds meer automaatauto’s. 

Supercharger
February 12, 2024

Ben begonnen met Schakel uiteindelijk overgestapt op Automaat en heeft me veel verbetering geleverd omdat Schakel toch net 1 stap te veel was dus nog al jaar in automaat auto geen overstap meer 

The Ineffable Bookworm
Myth
February 12, 2024

Als ik überhaupt ooit zou kunnen rijden uiteindelijk, weet niet of dit ook het geval gaat zijn en daarnaast moet ik mijn beurt nou eenmaal afwachten want we hebben geen geldboom in de tuin staan, dan zou ik gaan voor een automaat, ook vanwege persoonlijke redenen 

"Zelfs al loop je over een pad bedekt met rozendoorns waar je doorheen moet vechten, in plaats van een snel pad uit het doolhof dat 'leven' heet, je komt er veel sterker uit dan je ooit voor mogelijk had gehouden." - The Ineffable Bookworm