Skip to main content

Werken bij een uitzendbureau

  • 18 July 2024
  • 4 reacties
  • 78 × bekeken

Ik ben recent afgestuurd en opzoek naar een baan. Een van de opties die ik tegen kwan is dus het uitzendbureau. 

 

Ik vroeg af wat jullie ervaringen is over werken bij een uitzendbureau?

 

Groeten,

Melissa 

4 reacties

Reputatie 1
Badge +3

Hey Melissa,

 

Allereerst gefeliciteerd met het halen van je opleiding.

Wil je werken voor een uitzendbureau of via een uitzendbureau? Waar ik afgelopen jaren tegen aan ben gelopen is dat het krijgen van een hypotheek als je een huis wilt kopen erg lastig kan zijn als je werkt via een uitzendbureau. Mocht dit dus iets zijn wat je snel zou willen doen informeer daar dan even goed naar voordat je aan de slag gaat.

 

Verder heb ik het werken via een uitzendbureau (in mijn geval was het 4 jaar lang ivm opleiding) als prettig ervaren. Bij mij was alles goed geregeld en kreeg ik veel begeleiding waar nodig. Wel was ik niet veel eisend waardoor ze niet zo heel vaak contact met me opnamen wat wel jammer was.

 

Mocht je verder vragen hebben stel ze gerust. Mag uiteraard ook via een PB.

 

Groetjes Jason

Reputatie 2
Badge +2

@Jason_dv bedankt voor de reactie. Het ging inderdaad om via. 

Naast de hypotheek, ben je nog tegen andere nadelen gelopen en wat waren voordelen dir je tegenkwam?

Reputatie 1
Badge +3

Verder kan een nadeel zijn dat het salaris wat jij krijgt een stuk lager is dan wat je zou krijgen als je direct ergens in dienst bent. Ook kan het gebeuren dat ze heel pushend zijn en je eigenlijk niet zoveel ruimte geven om na te denken of je iets echt ziet zitten of niet maar dit is heel erg afhankelijk van de persoon die je daar voor je hebt. Jij bent in het geval van een uitzendbureau het gene wat hun geld oplevert en soms behandelen ze je dan ook zo.

 

Mijn ervaring was echter super goed met de begeleiding die ik kreeg vraag vooral naar mogelijk heden voor bijvoorbeeld cursussen of iets dergelijks vaak is er meer mogelijk dan je denkt. Salaris en vakantie dagen was prima bij mij maar had wel iets beter gekund.

 

Als eerste stap in je carrière is het echt geen gekke stap om het te doen. Al is het maar de ervaring op doen van de stap zetten en met verschillende mensen in contact komen elke stap helpt je verder door ontwikkelen.

Reputatie 1
Badge +2

werken via uitzendbureau is niks mis mee, integendeel. Randstad heeft mij aan een vaste baan geholpen, werken via een uitzendbureau kan ik iedereen aanraden als springplank net na het behalen van een diploma bijvoorbeeld. sure, het salaris ligt zeker iets lager, maar beter dan 6 maanden solliciteren en nog niks verdienen

ik had zelf tijdens de sollicitatie wat moeite met mijzelf goed te presenteren en te laten blijken waar mijn kwaliteiten liggen, dit lukte mij beter tijdens kennismakingsgesprek met de randstad begeleiders en recruiters. hij/zij  gingen vervolgens met mijn cv rond en deden de eerste stap in de sollicitatie voor mij. dit heeft mij enorm geholpen en ben inmiddels gewaardeerde collega binnen mijn afdeling.

Reageer