Skip to main content

Wat is jullie 'unieke' hobby?

• December 31, 2025
  • 18 reacties
  • 177 × bekeken

Dalhzura
Forum|alt.badge.img+4

Met het einde van 2025 in zicht is het tijd om ons te focussen op het nieuwe jaar, dus is het weer tijd voor goede voornemens! Daarom heb ik een leuke uitdaging: iedere maand een nieuwe hobby uitproberen! Het lijkt mij een interessante manier om grenzen te verleggen en uit een comfortzone te stappen! Vooral omdat januari over het algemeen een rustige maand is op werk zou het juist een perfecte start zijn.

Tuurlijk heb je veelvoorkomende dingen als lezen, schrijven, tekenen, koken etc. Maar ik ben vooral benieuwd naar jullie unieke hobby's, misschien dat ik er inspiratie uit kan halen om iets nieuws te proberen! Dus bij deze de vraag: Wat is een hobby die je leuk vindt, maar eigenlijk weinig over hoort? 

18 reacties

FurryGamerzz.paprika
Forum|alt.badge.img+5

Het OV is mijn hobby

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

De trein in stappen zonder planning en dan heerlijk een boek lezen of iets luisteren🙂

ik vind zelf liedteksten schrijven en dan door AI in een nummer laten gieten ook heel leuk. Leik om mee bezig te zijn, en leuke toevoeging om je idee uiteindelijk ook echt in muziek te horen.

@Dalhzura, leuk idee, heb je al iers op het oog voor januari om uit te proberen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Supercharger
  • January 4, 2026

Heb niet echt een hobby maar ik vindt wandelen wel leuk om te doen 

Dalhzura
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Legend
  • January 11, 2026

De trein in stappen zonder planning en dan heerlijk een boek lezen of iets luisteren🙂

ik vind zelf liedteksten schrijven en dan door AI in een nummer laten gieten ook heel leuk. Leik om mee bezig te zijn, en leuke toevoeging om je idee uiteindelijk ook echt in muziek te horen.

@Dalhzura, leuk idee, heb je al iers op het oog voor januari om uit te proberen?

Telt een sneeuwpop maken? Hahaha

Vond het oprecht leuk weereens te kunnen doen eigenlijk! Sure het is geen kunstwerk of wat dan ook, maar het voelt fijn om creatief bezig te zijn en in de sneeuw te spelen. Misschien dat ik ergens komende maanden ga beginnen met kleine projecten om wat meer met mijn handen te werken! 

niekgrijz
Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • January 12, 2026

Ik maak mijn eigen realistische action figures. Ik struin het hele internet af naar onderdelen die ik kan gebruiken van bestaande figuren en pas ze aan. Bijvoorbeeld opnieuw naaien of verven van de kleding, soms voeg ik onderdelen van lichamen samen om weer een nieuw lichaam te maken die dan accurater is bijvoorbeeld. Ik werk dan samen met artiesten over de hele wereld die de hoofden ontwerpen en verven. Dat kan ik helaas niet zelf 😅

Hier een voorbeeldje van een paar Last of Us figuren die ik heb gemaakt. 

patjevoordesfeer
Forum|alt.badge.img+6

Telt een sneeuwpop maken? Hahaha

Vond het oprecht leuk weereens te kunnen doen eigenlijk! Sure het is geen kunstwerk of wat dan ook, maar het voelt fijn om creatief bezig te zijn en in de sneeuw te spelen. Misschien dat ik ergens komende maanden ga beginnen met kleine projecten om wat meer met mijn handen te werken! 

Tuurlijk telt een sneeuwpop maken! :)

leuk dat je daar je creativiteit in kwijt kan! Ik merk bij mezelf dat het me zo vrolijk maakt als er weer sneeuw ligt,

leuk om over kleine projecten nate denken waarin je met je handen kunt werken!🙂  

Bevrorende
Forum|alt.badge.img+6
  • Hero
  • January 12, 2026

Telt het spelen van oude games van de tijd van de (3)DS als unieke hobby?

Sunflower
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • January 13, 2026

Ik verzamel speelgoed uit mijn jeugd nog helemaal nieuw in de doos :) Vind het superleuk om ze gezellig neer te zetten in m’n kamer! 

Forum|alt.badge.img+6

Horloges maken, maar dan niet in de context van ze repareren, Ik design mijn eigen horloges 

Dalhzura
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Legend
  • January 15, 2026

Ik maak mijn eigen realistische action figures. Ik struin het hele internet af naar onderdelen die ik kan gebruiken van bestaande figuren en pas ze aan. Bijvoorbeeld opnieuw naaien of verven van de kleding, soms voeg ik onderdelen van lichamen samen om weer een nieuw lichaam te maken die dan accurater is bijvoorbeeld. Ik werk dan samen met artiesten over de hele wereld die de hoofden ontwerpen en verven. Dat kan ik helaas niet zelf 😅

Hier een voorbeeldje van een paar Last of Us figuren die ik heb gemaakt. 

Omg wat gaaf dit!! Hoelang was je hiermee bezig? Overigens 10/10 game keuze hahaha, The last of Us is toevallig een van me favoriete game series

Dalhzura
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Legend
  • January 15, 2026

Telt het spelen van oude games van de tijd van de (3)DS als unieke hobby?

Tuurlijk! het Verbaasd me eigenlijk hoe snel de 3DS, normale DS en de Wii uit het beeld zijn verdwenen. Sure de switch was revolutionair voor Nintendo, maar eerlijk is eerlijk; het blijven fantastische consoles ondanks dat ze overduidelijk outdated zijn. Welke spellen speel je zoal? 

Stridande
Forum|alt.badge.img+5
  • Legend
  • January 23, 2026

Mijn hobby is muziek maken.
Ik heb al veel verschillende instrumenten gekocht, ben autodidactisch en vind het leuk om verschillende instrumenten te ontdekken.

Ik had vroeger ook een Nintendo DS en de Wii, echt nostalgie <3 

Kayleigh
Forum|alt.badge.img+2
  • Contributer
  • January 23, 2026

Mijn hobby is airsoften: lekker vol actie! Maar ja, ik snap dat het niet voor iedereen even leuk is haha

• January 23, 2026

Ik kan voor een beetje rust in de auto of op de motor stappen en dan écht een flinke afstand rijden door de omgeving of verder weg. Muziek aan of juist niet en helemaal tot rust komen. Onderweg soms even stoppen op een mooie plek en dan even genieten 😇😇

Esmé
Forum|alt.badge.img
  • Master
  • January 24, 2026

mijn hobby/ sport is: horseback archery

xKitsunex
Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • January 24, 2026

Mijn hobby's zijn

- Het kopen van Speciaale kaart decks

- Pokémon Kaarten

- Het sparen van Funko, Anime/film figurens, Replica items.

- Goochelen 

- Kpop Albums/kpop related spullen 

- Lego

Ben je geïnteresseerd stuur me een berichtje dan zal ik foto's laten zien van mijn collectie  

bedoorlog
Forum|alt.badge.img+3
  • Enthusiast
  • January 25, 2026

Mijn meest trotse en unieke hobby is:

Ik ben enorm obsessief bezig met “niche” nieuwe artiesten te vinden om te luisteren en dan ook naar hun concerten te gaan wanneer ze toevallig in de buurt zijn. 😁

Forum|alt.badge.img+4
  • Guru
  • January 25, 2026

Mijn hobby/sport is:

luchtgeweer/pistool schieten!

Dit zie je ook op de Olympische spelen, het is dus met perslucht en niet met kruit :)