Skip to main content

Wat doen jullie met Sinterklaas?

• 3 december 2024
  • 8 reacties
  • 75 × bekeken

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 78 reacties

Hoiii iedereen,

Het is intussen december en zoals iedereen weet staat december in het teken van de feestdagen! De eerste feestdag die er aan zit te komen is natuurlijk sinterklaas. Vieren jullie nog sinterklaas of vierde je het alleen als kind? En als je het viert, op welke manier vieren jullie het dan?

Ik ben erg benieuwd naar hoe en wat iedereen doet😆?

8 reacties

Eva011
Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 84 reacties
  • 3 december 2024

Gewoon net als vroeger pakjes avond, alleen kopen ik en mijn zus nu ook dingen voor mijn ouders, wat doe jij?

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Moderator
  • 78 reacties
  • 3 december 2024

Ik vierde het dus eigenlijk alleen vroeger als kind. Nadat ik erachter kwam dat sinterklaas niet echt bestond (pijnlijk moment) was de lol er bij mij een beetje vanaf haha. Ik kreeg hierna nog een aantal jaar wel een cadeautje met pakjesavond maar opgegeven moment zijn we daar mee gestopt. Ik ben zelf ook nog in november jarig en met kerst krijgen/geven we ook al veel cadeautjes. Zo trekken wij met de familie bijvoorbeeld ook lootjes tijdens kerst. 

originalsanne
Forum|alt.badge.img+3

Ik vier geen sinterklaas omdat we geen kinder hebben hier die er in geloven maar we gaan met kerstavond eten met familie eerste kerstdag niks en tweede kerstdag naar 1 van mijn oom daar gezellig eten maar tussen door ook gewoon fitness 

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Moderator
  • 78 reacties
  • 3 december 2024
originalsanne schreef:

Ik vier geen sinterklaas omdat we geen kinder hebben hier die er in geloven maar we gaan met kerstavond eten met familie eerste kerstdag niks en tweede kerstdag naar 1 van mijn oom daar gezellig eten maar tussen door ook gewoon fitness 

Klinkt super gezellig allemaal!🤩

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+11

Wij doen alleen iets met Kerst. We kopen cadeaus voor elkaar en gaan eten met elkaar.

Sinterklaas doen wij al jaren niet meer aan; ik was er als kind enorm snel achter dat Sinterklaas niet bestond en legde mij daar ook vlot bij neer omdat ik het al een tijdje wist. Daarnaast sloop ik 's nachts altijd naar beneden om te kijken of er al wat in mijn schoen zat en had ik de Sinterklaascadeaus volgens mij ook een keer in de kast aangetroffen...

Dat niet alleen maar Sinterklaas zit ook nog eens dicht op mijn verjaardag, wat maakte dat ik als kind pakjesavond wat minder vond.

Juco
  • Master
  • 135 reacties
  • 8 december 2024

Afwachten tot het kerst is en dan kerstavond vieren met surprises! 🎁 

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Moderator
  • 78 reacties
  • 8 december 2024
The Ineffable Bookworm schreef:

Wij doen alleen iets met Kerst. We kopen cadeaus voor elkaar en gaan eten met elkaar.

Sinterklaas doen wij al jaren niet meer aan; ik was er als kind enorm snel achter dat Sinterklaas niet bestond en legde mij daar ook vlot bij neer omdat ik het al een tijdje wist. Daarnaast sloop ik 's nachts altijd naar beneden om te kijken of er al wat in mijn schoen zat en had ik de Sinterklaascadeaus volgens mij ook een keer in de kast aangetroffen...

Dat niet alleen maar Sinterklaas zit ook nog eens dicht op mijn verjaardag, wat maakte dat ik als kind pakjesavond wat minder vond.

Begrijpelijk, ik vier zelf nu ook alleen kerst maar natuurlijk wel met cadeautjes en we eten ook gezellig samen😁

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Moderator
  • 78 reacties
  • 8 december 2024
Juco schreef:

Afwachten tot het kerst is en dan kerstavond vieren met surprises! 🎁 

Pakjesavond vieren met suprises klinkt ook super leuk!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen