Skip to main content

Thuiszitten door mentale gezondheid

• 11 februari 2025
  • 10 reacties
  • 281 × bekeken

Zijn er hier meer mensen met die thuiszitten door hun mentale gezondheid? En hoe komen jullie in contact met anderen? Ik heb me dus nu aangemeld voor dit, en ik heb al wel eventjes Discord, maar ik zoek een leuke en actieve/volwassen community. Volgens mij is Discord een beetje voor de jongeren :p

10 reacties

Robster
Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 102 reacties
  • 11 februari 2025

Hoi Jinhte!

Een paar jaar geleden ben ik gestopt met mijn studie ivm mentale gezondheid omdat ik er toen echt even doorheen zat, dus ik snap wel een beetje de situatie waarin je zit! Destijds kwam ik vooral via sites als deze of via discord ook in contact met mensen (en nu vind ik het nog steeds wel makkelijk). Het is inderdaad lastig om mensen te ontmoeten als je veel thuis zit, of gewoon niet zo'n sociaal actieve levensstijl hebt. Ik gebruik persoonlijk discord nog heel veel en merk ook wel dat er redelijk wat mensen van oudere leeftijd op zitten!

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • 20 reacties
  • 11 februari 2025

I guess i have it ik ben elke dag bezig kan niet stil blijven zitten need girl ik ken geen leeftijdsgenoten heb geen vrienden etcetera so wees welkom als u wilt typen of spreken wees gerust welkom nie bang zijn we zijn r voor u

• Auteur
  • 16 reacties
  • 12 februari 2025
Robster schreef:

Hoi Jinhte!

Een paar jaar geleden ben ik gestopt met mijn studie ivm mentale gezondheid omdat ik er toen echt even doorheen zat, dus ik snap wel een beetje de situatie waarin je zit! Destijds kwam ik vooral via sites als deze of via discord ook in contact met mensen (en nu vind ik het nog steeds wel makkelijk). Het is inderdaad lastig om mensen te ontmoeten als je veel thuis zit, of gewoon niet zo'n sociaal actieve levensstijl hebt. Ik gebruik persoonlijk discord nog heel veel en merk ook wel dat er redelijk wat mensen van oudere leeftijd op zitten!

Mag ik hierover een vraag stellen in een privé bericht?

Marijn Vriens
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 20 reacties
  • 12 februari 2025

Wat goed dat je je hier hebt aangemeld! Je bent zeker niet de enige die hiermee te maken heeft. Veel mensen in onze community zoeken ook naar manieren om in contact te komen met anderen, vooral als ze thuiszitten door mentale gezondheid. Hier kun je in een veilige en fijne omgeving met anderen praten en ervaringen delen.

Discord wordt inderdaad veel door jongeren gebruikt. Misschien kun je binnen Join Us kijken of er mensen zijn met dezelfde interesses, of een specifieke groep zoeken die goed bij je past. 

Robster
Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 102 reacties
  • 12 februari 2025
Jinthe schreef:
Robster schreef:

Hoi Jinhte!

Mag ik hierover een vraag stellen in een privé bericht?

Jazeker mag dat!

• Auteur
  • 16 reacties
  • 12 februari 2025
Marijn Vriens schreef:

Wat goed dat je je hier hebt aangemeld! Je bent zeker niet de enige die hiermee te maken heeft. Veel mensen in onze community zoeken ook naar manieren om in contact te komen met anderen, vooral als ze thuiszitten door mentale gezondheid. Hier kun je in een veilige en fijne omgeving met anderen praten en ervaringen delen.

Discord wordt inderdaad veel door jongeren gebruikt. Misschien kun je binnen Join Us kijken of er mensen zijn met dezelfde interesses, of een specifieke groep zoeken die goed bij je past. 

Ja ik heb nu Discord en zit ook in de Join Us Community, maar die heeft niet veel kanalen, dus dan vind ik het lastiger om ergens over te praten.

Forum|alt.badge.img+1

Jep, hier ook 

Voor mij ook een beetje de reden dat ik me heb aangemeld, omdat het ook iets is waar ik ook regelmatig mee struggle. Voelt heel lastig als je de vastigheid van studie, werk, oid niet hebt om met andere mensen in contact te komen omdat het sowieso echt uit jezelf moet komen en kort een praatje met mensen hier en daar gaat prima, maar écht wederzijds contact voelt heel lastig..

Niet echt een goede tip of advies dus.. 😕 wel herkenning, dus berichtje sturen oid mag altijd 🌺

Robster
Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • 102 reacties
  • 12 februari 2025

Hoi Jinthe, ik mag niet reageren op je DM omdat je me niet volgt ^^

• Auteur
  • 16 reacties
  • 12 februari 2025
Robster schreef:

Hoi Jinthe, ik mag niet reageren op je DM omdat je me niet volgt ^^

Sorry ik had dat gisteren uitgezet, maar nu kan het

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • 1 reactie
  • 5 maart 2025

Hi! Mijn naam is Loes, nieuw in de community en ik herken me in je verhaal. Bij mij kwam het door een burn-out in de zorg en de paniekaanvallen die ik daardoor kreeg. Het gaat een beetje met ups en downs. In mijn omgeving heb ik niet altijd het idee dat ik kan zeggen wat ik voel en open kan zijn over mentale gezondheid. Ik denk dat ik het daardoor ook wel lastig vind om een echte connectie met mensen te maken. Dus wie weet is de community een eerste stap :).

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen