Money o'clock | Dilemma Donderdag

  • 4 April 2024
  • 6 reacties
  • 113 × bekeken
Money o'clock | Dilemma Donderdag
Reputatie 7
Badge +7

Hoelaat is het?? Het is dilemma o’clock wake up, you have things to do, places to be. Maar je moet nog steeds ergens je geld vandaan toveren en aangezien weinig mensen slapend rijk worden. Zou je liever?

  1. Een baan wat je absoluut niet leuk vind, maar extreem goed verdient
  2. Ergens werken wat je super leuk vind maar weinig verdient

Reageer hieronder wat jij liever wil!


6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoe weinig is weinig? Als het echt iets van 500 euro per maand is of zo, dan ga ik toch echt liever voor optie 1. Vrienden kan ik altijd nog spreken buiten werk om, en ik zou toch echt wel een keer op mezelf willen gaan wonen. Ook wil ik m’n eigen autootje en moet ik gewoon de maandelijkse lasten (eten, kleding, telefoon rekening etc) kunnen betalen. 

Natuurlijk heb ik liever een baan die ik leuk vind. En vind gezelligheid en een fijne werksfeer echt belangrijkere dan geld. Maar ik moet wel gewoon kunnen leven vind ik. Anders kan je baan nog zo leuk zijn, maar als je de schulden in moet gaan omdat je het anders allemaal niet kan betalen (en ja het leven is nou eenmaal duur) daar word ik ook niet gelukkig van. 

Reputatie 5
Badge +6

Als het net genoeg is om mezelf te onderhouden dan kies ik voor het leuke werk. Maar als ik er helemaal niet van kan leven het saaie werk

 

Reputatie 5
Badge +5

2 !

Reputatie 7
Badge +11

Momenteel ga ik voor 1 want mijn ouders willen dat ik een (tweede, wellicht zelfs derde...) baan bij mijn huidige werk neem. Heb er flinke ruzie over gehad recentelijk met mijn ouders, voornamelijk mijn pa, ook omdat mijn jongere zus zich veel te veel met mijn leven bemoeit terwijl ze toch nauwelijks thuis is tegenwoordig, moet ze echt eens mee ophouden, constant in mijn nek lopen hijgen terwijl ik altijd maar haar pakketjes aanneem en meer dan 50 euro heb besteed aan haar verjaardagscadeau alvast, maar goed...

 

Als ik echt naar mezelf luister zou ik voor twee gaan, leuke baan maar wel op voorwaarde dat ik genoeg verdien om een beetje fatsoenlijk van te kunnen leven. Maar daarvoor móet ik toch eerst de studie tot HBO Teacher Education In English / Engels docent Tweedegraads volgen en hiervoor meer dan 10.000 euro ophoesten…

Gelukkig willen mijn ouders enigzins bijspringen waar nodig maar het meeste betaal ik toch echt zelf en de boeken ga ik lenen van een Join Us Community lid die ook nog eens mijn Dungeons & Dragons GM is en dezelfde studie al heeft afgerond. 

 

Maar 2 ligt in het verschiet. Moet er wel een (derde!) studie voor gaan volgen maar het gaat het allemaal waard zijn na de zomer en na die vier jaar. Althans dat hoop ik.

Ongelofelijk dat ik bijna mijn hele leven al studeer--

Reputatie 5
Badge +5

Ik ga voor 2, het maakt mij niet uit hoeveel ik verdien. Wil liever leuk werk doen dan geld hebben. 

Reputatie 5
Badge +5

sowieso 2 voor mij! ik doe liever iets wat ik leuk vind:) geld is een bijzaak

Reageer