Ik ervaar lichte stress betreft het móeten zoeken naar een 2e, eventueel 3e baan van mijn ouders en jongere zus...

  • 5 April 2024
  • 2 reacties
  • 116 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Sinds Pasen, de hevige ruzie met zowel mijn pa en ma, het commentaar van mijn pa dat mijn jongere zus nóg altijd over mij loopt te klagen en de recente werk meet & greet van werk die tot mijn grote spijt niet echt een succes bleek voorlopig, ervaar ik lichte stress en frustratie. 

 

Ik móet van zowel mijn ouders als mijn jongere zus een 2e baan vinden om de overige twee dagen van de werkweek mee op te vullen en wellicht ook een 3e voor in het weekeinde (bijvoorbeeld supermarkt, kassamedewerker ook al ga ik dit persoonlijk niks vinden).

 

Dit terwijl er bar weinig vacatures zijn voor onderwijsassistent momenteel, niemand lijkt echt op ze te zitten wachten voor mijn gevoel en dat terwijl ik bij meerdere uitzendbureaus zit (die nog altijd heel weinig voor mij hebben betekent), op vacaturessites zit én een best mooi CV heb. Daarnaast is het nog het probleem dat dit soort vacatures pas meer actief worden richting mei.

 

Heel eerlijk denk ik dat dit waarschijnlijk een herhaling gaat worden van mijn 1,5 jaar durende werkloosheid nét na mijn afstuderen bijna 2 jaar geleden.

 

Daarnaast is er deze keer veel minder tijd om nog echt voor iets te kijken en komt er veel meer druk bij kijken? Ik heb maar tot iets vóór augustus dit jaar want vanaf september begin ik met mijn 4 jarige HBO opleiding voltijd en zelfs dan wordt er van mij nog verwacht dat ik de voeten onder mijzelf vandaan werk en "meer verdien want dan kan ik leuke dingen doen etc etc" en "dan maak je tenminste sociaal contact" want heb schijnbaar géén sociaal leven als het aan mijn ouders ligt haha…

En dan zijn je ouders in een keer bezorgd dat je waarschijnlijk in een depressie dreigt te storten.…

 

Anyway, ik zat zelf te denken aan bijles geven maar dat gaat weer niet want ondanks dat je géén ervaring nodig hebt, heb je schijnbaar wél HAVO/VWO nodig. Kom ik aanzetten met mijn MBO. Schiet ik dus niks mee op dus die valt af.

 

Dan was ik nog aan het kijken naar een (tijdelijke) 2e baan als onderwijsassistent, liefst in Midden Nederland, wat te doen is met het OV of leerlingadministratie ergens, misschien op een MBO of iets?

 

Iemand wellicht eventuele verdere tips, suggesties?

Liefst iets in het (basis)onderwijs, of onderwijs en administratiefs (administratie/receptie) gecombineerd. 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heb je al een geprobeerd om met een jobcoach in gesprek te gaan? Wat vervelend dat je ouders zoveel druk op je leggen terwijl er zo weinig te vinden is qua werk.

Reputatie 7
Badge +11

Heb je al een geprobeerd om met een jobcoach in gesprek te gaan? Wat vervelend dat je ouders zoveel druk op je leggen terwijl er zo weinig te vinden is qua werk.

Ja maar degene die ik heb heeft tot dusver echt heel weinig voor mij geholpen/uitgevoerd (alleen loonsubsidie, 3 halve werkdagen in samenspraak met mijn leidinggevende) en kan zich totaal niet in mijn schoenen verplaatsen en wil maar niet begrijpen vanuit welke richting ik ben gekomen met hoe hard ik heb moeten knokken qua opleidingen, werk en privéobstakels...

 

Mijn ouders hadden vóór ik mijn éérste (huidige, tijdelijke) baan ontiegelijk veel hoop en vertrouwen in die jobcoach maar zij en ik zijn best vaak teleurgesteld door hem tot het punt dat ik in een diepe put dreigde te vallen. Ik wil hem wel weer bereiken voor hulp bij een 2e baan maar het gaat niet echt veel uithalen, kijkend naar mijn eerdere en eerste ervaring. 

 

Het zijn niet alleen mijn ouders maar ook mijn jongere zus die zich constant met mijn leven bemoeit de laatste tijd. Het is voornamelijk mijn zus. Dankzij haar zijn mijn ouders het hele "je móet méér werken, óók in het weekeinde" gaan overnemen.

Ik ga geen tijd voor het bijkomen van werk/mezelf meer overhouden wanneer ik dit moet/ga doen, maar goed. Mijn pa noemt mij lui ondanks dat ik al enigszins werk en heeft mij duidelijk gemaakt dat ik geen sociaal leven heb, dat ik dan leuke dingen kan doen, dat ik niet weet wat echt werken is alsof ik mij niet onzeker genoeg over mezelf voel. Niks schijnt goed genoeg te zijn wat ik doe en in mijn frustratie heb ik gezegd dat mijn jongere zus en broer perfect zijn met hun baan naast een voltijds HBO studie dat scheelt en dat ik niet echt meer zin had in de komende zomervakantie met alleen mijn ouders. 

Mijn ma is bezorgd dat ik in een heuse depressie ga raken waar ik deze keer niet zo gemakkelijk uit ga komen (zit er al deels in als je het mij vraagt sinds die ruzie) omdat ik zeker twee dagen ontzettend gefrustreerd was en ook twee dagen lang heb gehuild. 

 

Gedurende die meet & greet van werk vroeg ik of er behoefte was aan een onderwijsassistent maar de meeste scholen daar zeiden nee. Ondanks dat heb ik wel mijn CV afgegeven maar sommige hebben pas volgend schooljaar wellicht plek, maar dan gaan ze te laat zijn en ben ik te laat betreft het kijken naar een 2e, én waarschijnlijk ook 3e baan.

Reageer