Sinds Pasen, de hevige ruzie met zowel mijn pa en ma, het commentaar van mijn pa dat mijn jongere zus nóg altijd over mij loopt te klagen en de recente werk meet & greet van werk die tot mijn grote spijt niet echt een succes bleek voorlopig, ervaar ik lichte stress en frustratie.
Ik móet van zowel mijn ouders als mijn jongere zus een 2e baan vinden om de overige twee dagen van de werkweek mee op te vullen en wellicht ook een 3e voor in het weekeinde (bijvoorbeeld supermarkt, kassamedewerker ook al ga ik dit persoonlijk niks vinden).
Dit terwijl er bar weinig vacatures zijn voor onderwijsassistent momenteel, niemand lijkt echt op ze te zitten wachten voor mijn gevoel en dat terwijl ik bij meerdere uitzendbureaus zit (die nog altijd heel weinig voor mij hebben betekent), op vacaturessites zit én een best mooi CV heb. Daarnaast is het nog het probleem dat dit soort vacatures pas meer actief worden richting mei.
Heel eerlijk denk ik dat dit waarschijnlijk een herhaling gaat worden van mijn 1,5 jaar durende werkloosheid nét na mijn afstuderen bijna 2 jaar geleden.
Daarnaast is er deze keer veel minder tijd om nog echt voor iets te kijken en komt er veel meer druk bij kijken? Ik heb maar tot iets vóór augustus dit jaar want vanaf september begin ik met mijn 4 jarige HBO opleiding voltijd en zelfs dan wordt er van mij nog verwacht dat ik de voeten onder mijzelf vandaan werk en "meer verdien want dan kan ik leuke dingen doen etc etc" en "dan maak je tenminste sociaal contact" want heb schijnbaar géén sociaal leven als het aan mijn ouders ligt haha…
En dan zijn je ouders in een keer bezorgd dat je waarschijnlijk in een depressie dreigt te storten.…
Anyway, ik zat zelf te denken aan bijles geven maar dat gaat weer niet want ondanks dat je géén ervaring nodig hebt, heb je schijnbaar wél HAVO/VWO nodig. Kom ik aanzetten met mijn MBO. Schiet ik dus niks mee op dus die valt af.
Dan was ik nog aan het kijken naar een (tijdelijke) 2e baan als onderwijsassistent, liefst in Midden Nederland, wat te doen is met het OV of leerlingadministratie ergens, misschien op een MBO of iets?
Iemand wellicht eventuele verdere tips, suggesties?
Liefst iets in het (basis)onderwijs, of onderwijs en administratiefs (administratie/receptie) gecombineerd.