Hoi,
Ik ben Ramiro (Rami), 28 jaar en kom uit Nederland.
Nadat ik was afgestudeerd speelde ik het spelletje en had ik uiteindelijk wat je verteld word te hebben om succesvol te zijn in de maatschappij: een vaste baan met hoge functie, dikke auto, woning, groei. Dit jarenlang volgehouden maar wetende dat mijn werk veel schade aanrichtte aan mens, dier en milieu en daar grote winst uit haalde, kon ik dat gewoon niet langer meer op mijn geweten hebben.
Ik heb dit jaar ontslag genomen en recentelijk mijn opzegtermijn uitgezeten. Nu heb ik even geen baan. Mensen om me heen hadden me sterk aangeraden het niet te doen totdat ik eerst iets anders had (wat ik begrijp), maar niemand behalve ik kon voelen hoe diep mijn schuldgevoel en haat voor waar ik aan bijdroeg was. Ik had daarom na maanden lang hard nadenken toch besloten de stekker eruit te trekken en ik ga nu dus het nieuwe jaar in met een schone lei. Het moest gewoon veranderen.
Ik weet nog niet zeker wat hierna komt, maar ik ga het zorgvuldig beslissen en ik wil iets goeds doen voor de wereld in plaats van een oog dichtknijpen en comfortabel te blijven.
Is er misschien iemand die zich hierin herkent? Niemand om me heen lijkt echt hetzelfde mee te maken.
Laat het weten als je wilt, als dit ook voor jou hit
Gr Rami