Allereerst een dik vet compliment voor jou. Je hebt jezelf aangemeld bij een Join Us locatie, en dat is een belangrijke eerste stap naar meer fun en vrienden in je leven. Check onderstaande tips en tricks voor een vliegende start.
Ik heb me aangemeld en nu?
Nu is het tijd om te chillen. De groepsbegeleider neemt namelijk contact met je op om een kennismaking te plannen. Het enige dat jij hoeft te doen is af en toe je oproepen, apps en mail te checken!
Hoe gaat het kennismakingsgesprek?
Ik kan me indenken dat je dit best spannend vindt. Iemand die je nog niet kent gaat je bellen en allerlei vragen stellen. Denk aan vragen over wie je bent, maar ook waarom jij jezelf hebt aangemeld bij Join Us. Tijdens de kennismaking ontdekken we samen of Join Us een goede fit voor je is.
Kun je afgewezen worden voor Join Us?
Die kan is super klein, maar eerlijk is eerlijk in sommige situaties is er geen goede match. Bijv. als iemand geen Nederlands spreekt of begrijpt. Dan kan het beter zijn om eerst een taalmaatje te zoeken en later met Join Us mee te doen. We bespreken dit tijdens de kennismaking en zoeken samen met jou naar een oplossing.
Wat als je op de wachtlijst komt?
Een Join Us groep bestaat uit maximaal 15 jongeren die random in- en uitstromen. Soms is het zo dat een groep tijdelijk vol zit. Je komt dan op de wachtlijst te staan. Gelukkig sta je nooit alleen in de rij. Op deze community hebben we een groep #indewachtrij. Zien we je daar?
Hoe bereid ik me voor op de eerste avond?
Het is fijn als je de Join Us App download en je registratie voltooit. De begeleider heeft zo al jouw gegevens en jij kunt precies zien hoe laat en waar de bijeenkomst is. Zoek de locatie op en bedenk hoe je ernaar toe gaat.
Hoe ziet zo’n eerste avond eruit?
Vind je het spannend? Het is goed om jezelf te bedenken dat alle jongeren er ooit voor het eerst waren! De rest van de groep weet hoe jij je voelt. En dat helpt enorm! Ik kan je vertellen dat er met plezier een plekje voor jou wordt vrijgemaakt op de bank. We zijn namelijk blij dat je meedoet. Het maakt niet uit wat je zegt, of wat je niet zegt. Het is fijn dat je erbij bent.
Vragen? Drop ze hieronder.
Veel plezier bij Join Us