Skip to main content

Vreemdgaan

• 15 december 2024
  • 5 reacties
  • 217 × bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi iedereen, de afgelopen 5 maanden heb ik in een intense relatie gezeten met iemand die ik al 9 jaar ken. Ben erachter gekomen dat ze heel anders was, dan ik dacht. Narcistisch beschrijft het ‘t beste. Ik zit in een burnout momenteel, maar ben nooit gesteund geweest. Veel ruzies, nooit haar fout. Ik wil haar zeker niet zwart maken, maar meerdere keren langs haar ex geweest en over gelogen. Nu kwam ik er vrijdag zelf achter, en wat blijkt; ze hebben seks gehad. Fun fact; ze was jarig en ik was niet welkom op haar verjaardag. Ze ging langs haar ex, maar appte mij dat ze met haar broer op pad ging en reageerde niet meer en ontweek alle vragen (doet ze anders nooit). Uiteindelijk heb ik beide geconfronteerd en heeft ze gekozen, zonder gesprek en meteen te blokkeren op alles mij te verlaten en een relatie te starten met haar ex. Waarmee ze al 8 keer uit elkaar is geweest. Ik zit hier als een gebroken man, huilend en vraag me af of het ooit oprecht is geweest. Maar gek genoeg, hoop ik ooit dat ze spijt krijgt en weer terugkomt want dit kwam voor mij uit het niets. Ik schaam me voor mijn gevoel, en mijn verstand zegt natuurlijk ‘dit is klaar, nooit weer contact’. Maar vervolgens is ze nu met haar nieuwe vriend (dus die ex), en zit ik als enige met een gebroken hart thuis en heb weinig mensen om op terug te vallen. Kennen jullie dit gevoel? Hebben jullie tips? Ik heb al kalmerende medicatie van de huisarts gekregen, want ik kan niet meer slapen of eten van de stress. Weet iemand hoe ik dit zo goed mogelijk kan verwerken? Side-note; dit is mijn 3e relatie, 3e vreemdganger...

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

Annemarie
Forum|alt.badge.img+5
  • Hero
  • 15 december 2024

Hallo ​@JD_ ,

Ik vind het heel erg voor je dat je ex op je vreemd is gegaan en dat ze al de derde persoon is die dit bij je doet. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee met dit soort situatie en ken ik het gevoel ook niet die erbij komt (kan komen) kijken. 

Het is jouw gevoel, hier hoef je echt niet voor te schamen. Ik vind het juist goed dat je dit voelt, dit betekent in mijn ogen dat je juist om haar geeft en van haar houdt! Het is menselijk dat je een bepaald gevoel krijgt in een situatie en zeker ook bij deze situatie. Ik vind het ontzettend knap dat je dit durft te delen! 

Ik vind het goed dat je actie hebt ondernomen om naar je huisarts te stappen. Hoop dat de medicatie je enigszins meer rust geeft. 

Ik zou graag aan je mee willen geven, praat er echt met iemand over. Iemand die je kent en vertrouwt, (één van) je ouders, broer(s)/zus(sen), een familielid of je huisarts. Het lucht echt op als je erover praat met iemand. 

Als het niet lukt om er met iemand over te praten, kun je ook altijd op papier schrijven. De situatie,  het gevoel dat je hierbij hebt, je gedachten, noem het maar op, een soort dagboek zeg maar. Of een brief die je naar haar zou wíllen sturen, met jouw kant van het verhaal, je emoties, gedachtes en vragen. Je hoeft de brief natuurlijk niet per sé op te sturen :). 

Heel veel sterkte JD. 

Mace
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 15 december 2024

oke ik ga even mijn idee van deze situatie geven. ik heb zelf in een relatie gezeten die ook niet goed voor me was dus ik weet wel iets. niet perse hetzelfde als jou.

maar goed. er zijn nu twee dingen denk ik die jou dwars zitten? je wilt dat ze bij jou terug komt, maar weet ook dat het niet gezond is als het goed is? je beschrijft haar als een narcist. mijn advies is om na te denken of je er op langere termijn gelukkiger wordt als je weer bij haar bent(zoals ze nu is), of wegblijft van haar. een gebroken hart is normaal, maar ja dat het nu zo is gelopen, betekent dat je nu wel sterk moet zijn. gebaseerd op alles wat ik hier lees, denk ik ook niet dat je echt meer contact met zo'n iemand wil. en tegelijkertijd denk ik ook van ja het zijn 5 maanden, en dat maakt het niet minder echt/nep, maar het is gelukkig niet dat je al 10 jaar een relatie hebt bijvoorbeeld. dit kan het makkelijker maken om jezelf weer op te bouwen na een breuk. 

het is goed om rationeel te blijven. hoe meer tijd erover heen gaat, hoe makkelijker het wordt om er overheen te komen. ik heb zelf ook 3 maanden geleden het contact met mijn ex verbroken. en toen hij een paar weken geleden contact zocht kwam ik erachter dat hij inmiddels een relatie had. en toen kon ik alleen maar lachen om hoe hij zijn nieuwe relatie alweer om zeep zou helpen. nou ja, het beste is natuurlijk om er niks meer naar te voelen. het is nu een kwestie van sterk zijn, en geen verder contact te zoeken met de ex. en contact dat zij zoekt af te wijzen. het is nu niet erg om in de rouw te zitten. laat jezelf even gaan, maar draai niet er teveel in door. ik heb ergens gelezen dat je jezelf een week mag geven om gewoon te doen wat je wilt, dus een dikke bak ijs, pizza, en films of zoiets. wat jij het fijnste vind. en na die week probeer je jezelf op te pakken(niet dat je niet meer verdrietig mag zijn, maar gewoon dat je in die week lekker losgaat met je bak ijs, bij wijze van spreken. en daarna probeert verder te gaan met je leven). verder is het ook goed om familie op te zoeken. of andere mensen die dicht bij je staan. laat hun je afleiden als je een moeilijk moment hebt. ga meer tijd besteden aan hobbies. ga bijvoorbeeld meer sporten, want dat schijnt voor veel mensen te helpen. reflecteer op de relatie. wat heb je geleerd van deze relatie? wat waren de betere en slechtere dingen? dit zal helpen om bij je volgende relatie uit te kijken naar red flags. als het je lukt, probeer doelen te stellen voor je toekomst. iets wat mij erg geholpen heeft is wanneer je van die fijne win-momentjes hebt op andere vlakken in je leven. denk maar aan: promotie op werk, een toets/examen halen op school, ene nieuwe vriend/vriendin maken, etc. 

een ding wat je goed moet onthouden in een situatie als deze, is dat je nog steeds recht hebt op respect, eerlijkheid en liefde in een relatie. vreemdgangers kunnen je zelfbeeld enorm omlaag halen. herinner jezelf eraan dat wat er nu gebeurd is, niet iets is wat je verdient of in een relatie wil. 

ik hoop dat dit wat inzicht geeft. en als je meer hulp/tips nodig hebt kun je een dm sturen.

Affie
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 17 december 2024

Hi ​@JD_ ,

Wat verschrikkelijk om te horen. Ik kan me niet voorstellen hoeveel pijn het wel niet moet doen om op zo'n manier aan het einde van je relatie te komen. Het is dan ook meer dan logisch dat je op dit moment veel verdriet voelt en haar ergens zelfs nog terug wilt. Je hebt het namelijk niet op een normale manier kunnen afsluiten. Daarbij is het nog vervelender dat je daarnaast ook al probemen had, dat maakt de hele situatie niet makkelijker.

Als tip wil ik je meegeven dat het handig kan zijn om een afspraak te maken met een psycholoog. Die zou je hopelijk kunnen helpen je relatietrauma's te verwerken.

Verder is het misschien ook een idee om deel te nemen aan een van de join us groepen zodat je nieuwe mensen leert kennen en daarmee nieuwe vriendschappen kan sluiten :)

Tot slot wil ik meegeven dat als je iemand nodig hebt om hierover te praten je ook mij gewoon een berichtje kan sturen!

Ik hoop dat dit een beetje helpt, heel veel succes nog verder!

Groetjes,

Affie

JuliusofJules
Forum|alt.badge.img

Hey JD,

Ik heb 2 keer in eenzelfde situatie gezeten en recentelijk 1 keer in een situatie, die ik zelf als nog erger heb ervaren al is er nu geen vreemdgaan in het spel. Mocht je eens willen praten stuur me dan gerust een berichtje.

Groeten, Julius

Forum|alt.badge.img+3

Helaas is dit iets wat in de generatie als “normaal” word gezien… Het is ook zeker niet makkelijk om zo iets mee te maken, ik heb wat vergelijkbaars meegemaakt. Voel je vrij me een bericht te sturen als je wil venten!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen