Hoi,
Een wat gevoeliger post van mij! Op mijn 18de wilde ik heel graag mijn rijbewijs gaan halen.
Helaas, heb ik uit het niets epilepsie ontwikkeld waardoor ik niet kon/mocht/wilde beginnen. Na maanden uitleggen, onbegrip van artsen, en een opnamen verder heb ik een diagnose en goed ingesteld op medicatie. Ik kan met trots vertellen dat ik 1,5+ jaar aanvals vrij ben. Thank God!
Wat ook betekend dat ik voor mijn rijbewijs mag gaan. (Je moet min 1 jaar geen aanvallen hebben gehad om op de openbaren weg te mogen rijden bij mijn type aanval) Door corona en voor mijn eigen gevoel heb ik het een 1 jaar uitgestel, maar ik heb ik het gevoel dat ik er (bijna) klaar voor ben. Wil namelijk beginnen als ik 2 jaar aanvals vrij ben.
Ik ben niet iemand die de hele wereld aankan. Los van de epilepsie heb ik nog andere struggels die mij belemmeren in het dagelijks leven. Diep van binnen heb ik ook de angst dat ik toch een aanval krijg tijdens het rijden. Daarom ben ik opzoek naar een rijschool in de omgeving van Amersfoort (of Eemnes) en omstreken (voorkeur omgeving Amersfoort) die berijd is met mij samen te kijken wat ik nodig heb goed te leren rijden. Denk bijvoorbeeld aan verkort les, meer uitleg, rustig persoon maar vooral iemand die dit wil begrijpen en mee denken. Wel belangrijk om te noemen is dat ik geen verstandelijke beperking heb, ik ben gewoon Quinty met een extra lang verhaal Dat de prijzen dan wat hoger liggen is vervelend maar dat is eenmaal zo...
Heeft iemand ervaring hier mee? Tips? Weet iemand fijne plekken?
liefs