Skip to main content

eenzaam

• 23 juli 2022
  • 2 reacties
  • 138 × bekeken

Forum|alt.badge.img

Het is gek om te vertellen en misschien helemaal niet eerlijk om te vertellen…. Maar ik voel me best eenzaam. Niet alleen oudere mensen zijn eenzaam. Jongere mensen kunnen zich ook zo voelen. Ik ben dankbaar voor mijn gezin en daar ben ik super blij mee maar toch mis ik wat in mijn leven. Ik had vroeger op de basisschool een paar vriendinnetjes waar ik dan mee om ging maar niet veel vriendinnetjes omdat ik gepest werd. Ik werd gepest om mijn uiterlijk en om mijn leerachterstand. 
waardoor ik het nu heel moeilijk vind om nieuwe vriendinnen te maken. Ik ben vind ik zelf een sociaal persoon die met iedereen wel een babbeltje wilt maken. Ben niet overdreven druk. Ik ben best heel rustig en bescheiden.

ik sta niet graag op de voorgrond. En misschien is dat mijn probleem ook wel. Ik heb leuk contact met mensen maar echte vriendschappen zit er dan niet in waardoor ik me best wel heel eenzaam voel. En ik mag niet klagen met mijn lieve gezin. Maar jullie begrijpen vast wel als jonge vrouw van 28 jaar zou je ook wat anders willen dan over andere onderwerpen/ moeder zijn de hele dag. Ik geniet er 1000% van begrijp me niet verkeerd. Met collega’s heb ik geleerd kun je geen vrienden zijn. Dat zijn gewoon mensen die je op het werk tegenkomt en dat is het. Professioneel. 
Ik verlang naar echte vriendschap.

iemand waarmee je alles kunt delen. Grapjes mee kunt maken. Iemand die je begrijpt.

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Floris
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 228 reacties
  • 24 juli 2022

Goed dat je dit durft te schrijven. Ik herken het pesten op de basisischool en daardoor vind ik het ool moeilijker om vrienden te maken. Voor mij heeft Join Us toen echt geholpen dus hoop dat het voor jou ook de goede stap zal zijn. Ik begrijp je ook heel goed dat je dan met andere mensen het over iets anders wilt hebben. Heel vaak met collega's is het alleen over werk en niet vaak over je hele leven. Wel fijn dat je geniet van je ouderschap. 

Als je wilt mag je mij altijd een bericht sturen.

Melissa
Forum|alt.badge.img+9
  • Genius
  • 227 reacties
  • 24 juli 2022

Wat dapper dat je je zo open je verhaal doet! Het is ook zo herkenbaar. Ik studeer nog, maar zelfs daar merk ik dat het lastig is om echte (diepgaande) vriendschappen te sluiten. Het gaat toch snel over de studie, en de opdrachten en dat soort dingen, en toch wat minder over het leven er omheen, om het zo maar eventjes te noemen.
Wat naar ook dat je zo gepest werd :( logisch dat je het daardoor moeilijk vind om vriendschappen te sluiten. Des te beter dat je je nu hebt aangemeld hier op de community! Misschien is het ook wel wat voor jou om een online join us traject te volgen, hier de link: https://www.join-us.nu/join-us-online/ kun je het even rustig doorlezen en kijken of het wat voor je is. Ik heb zelf ook dat online traject gedaan, en heb daar echt super veel aan gehad!

Wel super fijn dat je geniet van het moeder zijn, maar ik snap ook wel dat je wat vrienden mist. Dat je je eenzaam voelt heeft ook niks te maken met wel of geen goede ouder zijn, het is gewoon net dat dingetje wat je nog mist in je leven.

Hopelijk vind je leuke vriendschappen hier op de community, en je mag me ook altijd een berichtje sturen als je dat wilt/behoefte aan hebt!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen