Skip to main content

Hoe is jullie relatie status en wat zouden jullie doen ?

• November 14, 2025
  • 20 reacties
  • 566 × bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi,

Ik sprak laatst met een meid af, na een anderhalve week te hebben gechat en leuk contact enzo.

Leuke meid ze stuurde ook selfies van haarzelf, toen te hebben afgesproken, maar ze rookt en drinkt best erg veel.

Daardoor voelde ik toch niet echt een connectie met haar.

Dat stond mij wel een beetje tegen, dus dat had ik ook gezegd tegen haar op een nette manier.

Ze pakte het gelukkig goed op en dat ze het begreep, en misschien blijven we vrienden. 

Wat zouden jullie doen in zo'n soort gelijke situatie? 

Hebben jullie ook iets soort gelijks mee gemaakt, dat je iemand leuk vindt qua gevoel maar eigenlijk geen aantrekking erin vindt? 

En wat is jullie relatie status eigenlijk?

Ben benieuwd wat jullie in die situatie zouden doen! 

Ben ook benieuwd hoe een meid in dezelfde situatie erop zou reageren 

Je mag ook altijd pb sturen 

20 reacties

FurryGamerzz.paprika
Forum|alt.badge.img+5

Single , zelfs na meer dan 10 exen (I'm gay)

Vaak veel issues zoals afspreken waardoor het strandt

Maar ben laatste tijd aan de voorzichtige kant

Daten vindt ik zelf heel moeilijk. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Supercharger
  • November 14, 2025

Single , zelfs na meer dan 10 exen (I'm gay)

Vaak veel issues zoals afspreken waardoor het strandt

Maar ben laatste tijd aan de voorzichtige kant

Daten vindt ik zelf heel moeilijk. 

Ja jammer dat het vaak zo lastig gaat allemaal mensen zijn lastig vaak

Forum|alt.badge.img+2
  • Socializer
  • November 14, 2025

Hé Damian,

Lastig. Ik denk dat het ervan afhangt hoe je daar zelf in staat en wat jij zoekt in een persoon en in een relatie.

Voor mij zijn andere dingen denk ik belangrijker dan of iemand feitelijk teveel rookt of drinkt. Dingen als ervoor gaan (voor de relatie), je open kunnen stellen en het gevoel hebben dat de ander dat respecteert en waardeert, dus dat je je veilig voelt om dingen te delen met de ander. 

Als het overmatig roken of drankgebruik de relatie negatief zou beïnvloeden zou het anders zijn voor mij, maar dat heeft naar mijn mening minder te maken met het gebruik op zich en meer met het gevolg van het gebruik, ookal is dat dan wel een van de oorzaken van het probleem.

Het belangrijkste wat ik uit mijn (voorbije) relatie heb meegenomen is dat liefde alleen geen goede basis is voor een relatie. Het voelt als het allerbeste in de wereld en de ander is dan al het moois wat er in deze wereld bestaat, maar liefde alleen gaat een relatie niet doen slagen. Communicatie, jezelf openstellen, kunnen meebewegen en moeite doen voor de relatie (niet perse voor de ander maar wat jullie samen hebben) is denk ik het allerbelangrijkste. Daarnaast is het wel belangrijk om ook voor jezelf te bepalen wat je zelf wil en jezelf niet te verliezen in iemand omdat je bang bent de ander te verliezen. 

Maargoed, dat is veel meer dan waar jouw vraag over gaat. Ik denk dat het belangrijk is dat je doet waar jij je prettig bij voelt. Als je het als prettig ervaart kun je kijken in hoeverre jullie bij elkaar passen en als dat niet zo is zou ik het vooral niet doen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, als je nog verdere vragen hebt mag je ze altijd stellen!

Cookie monster
Forum|alt.badge.img+2

Ik drink bijna niet en rook zelf ook niet. Ik vind persoonlijk drinken niet heel erg als ze maar niet elke dag aangeschoten/dronken is. Maar roken vind ik echt stinken dus dat is voor mij wel echt een afknapper. Soms heb je in de trein zo'n persoon met een hele rooklucht achter zich aan dat vind ik echt vies. Idk of zij dat ook heeft.

Het ding is wel de perfecte persoon bestaat niet. Ik heb een relatie met iemand die eerst heel lang een vriend van me was. Ik ben echt gek op hem (we hebben meer dan een jaar en ik zie hem bijna elke dag) maar als ik eerlijk ben. Als ik hem nu voor het eerst zou ontmoeten dan zou het niks worden omdat hij heel anders is dan ik. Uiteindelijk ontstaan een band door lang met iemand om te gaan en dat het klikt (tenminste dat heb ik persoonlijk heel erg)

Iedereen heeft negatieve punten en je moet kijken of de positieve punten zwaarder wegen dan de negatieve punten. Als jij een rooklucht om iemand heen zoals ik niet lekker vind dan zou ik niet met diegene een relatie nemen. Als iemands adem altijd stinkt dan wil je diegene geen kus geven. Anders word je daar constant mee geconfronteerd en als je een relatie begint met irritaties dan denk ik dat het moeilijk is om iets op te bouwen met diegene. Relaties zijn op het begin altijd mooi en na een paar weken/maanden zie je steeds meer "negatieve punten" van iemand en dan moet je dus elke keer kiezen om te blijven en dingen accepteren. Of vragen of iemand ergens rekening mee houd.

Idk of dit van een dating app kwam of gewoon random. Maar misschien als je met iemand een gesprek begint kun je vragen of ze roken/drinken en dan verspil je je tijd ook niet als ze dit doen.

Relaties zijn altijd lastig maar kunnen ook geweldig zijn. Je gaat fouten maken. Ik maak ook genoeg kleine foutjes. Het beste is om te communiceren, maar dat moet ik zelf ook nog goed leren. Ik ken mijn vriend nu al 8 jaar en toch leer ik soms nog kleine dingetjes van hoe hij denkt en doet. Ik denk dat het belangrijkste is dat je goed met haar kan praten en alles durft te zeggen.

Eden
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 15, 2025

Hoi,

Ik sprak laatst met een meid af, na een anderhalve week te hebben gechat en leuk contact enzo.

Leuke meid ze stuurde ook selfies van haarzelf, toen te hebben afgesproken, maar ze rookt en drinkt best erg veel.

Dat stond mij wel een beetje tegen, dus dat had ik ook gezegd tegen haar op een nette manier.

Ze pakte het gelukkig goed op en dat ze het begreep, en misschien blijven we vrienden. 

Hebben jullie ook iets soort gelijks mee gemaakt, dat je iemand leuk vindt qua gevoel maar eigenlijk geen aantrekking erin vindt? 

Heyy!! Ik zit nu zelf in een relatie van bijna 2 jaar inmiddels. Maar toen ik nog aan het daten was vond ik veel alcohol gebruik en roken echt een afknapper. Als ze dat deden wees ik ze vriendelijk af! Maar het is maar net hoe jij jezelf eronder voelt

IndiraEmma
Forum|alt.badge.img+3
  • Enthusiast
  • November 16, 2025

De perfecte partner bestaat niet. Het is aan jou om te bepalen welke dingen je echte no-go’s vindt in een partner en welke je wel zou kunnen accepteren.

Aan de hand van de ervaring die je zelf omschrijft denk ik zeker weten dat het een goede keuze was om duidelijk te maken dat je afziet van een romantische relatie. Als je vrijwel meteen al zo’n sterke weerstand voelt tegen iemands dagelijkse gewoonten, heeft een verdere romantische relatie weinig kans van slagen. Rookgewoonten van een partner zijn ook gewoon moeilijk te negeren binnen een relatie vanwege de geur die het nalaat. Mijn ex rookte incidenteel een sigaretje bij het raam en dat vond ik al niet te harden. Laat staan dat iemand dat dan meerdere keren op een dag doet.

Het is nu trouwens bijna 2 maanden uit met die ex. Heb 1 jaar lang iets met hem gehad en heb het er nog best wel moeilijk mee. Hij was zo lief en zorgzaam, maar onze energie en ritmes sloten totaal niet op elkaar aan. Hij had een bepaald soort nervositeit in zich met wat dwangmatige trekjes, en dat blokkeerde het niveau van intimiteit waar ik naar verlang binnen een relatie. Op momenten dat ik zelf echt behoefte had aan ontspanning kon ik me ook echt gaan ergeren aan zijn gedrag, maar als ik dit dan aangaf reageerde hij altijd heel defensief. Op den duur werd tijd doorbrengen met hem steeds energieslurpender en begon ik ook echt op te zien tegen afspraakjes, en toen wist ik gewoon dat er keuzes gemaakt moesten worden

Sunflower
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • November 18, 2025

Ik had zelf een tijdje een relatie met iemand die niet werkte of studeren, wat ik best moeilijk vond. We hadden allebei compleet verschillende levens, wat me op den duur een beetje opbrak. Dit is mijn eigen schuld, ik had het veel eerder moeten aangeven. Nu had ik best veel tijd verspild aan iemand puur omdat ik het zelf moeilijk vond mijn eigen grenzen aan te geven. Het is goed dat jij dat wel deed. Communicatie is heel belangrijk, en zolang je gewoon netjes blijft kan niemand je iets verwijten

• November 18, 2025

Hoi,

#single for life :(

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • November 19, 2025

Hey Damian,

Wat jammer dat jullie leuke contact met elkaar tot zo iets is uitgelopen 😥. Ik zou proberen om op elke vraag een antwoord te geven. Ik zou eerst een beetje context over mijzelf geven.

Zelf ben ik gay, maar heb nog niet echt met veel jongens gedate. Vind het zelf ook wel erg lastig omdat ik niet goed weet hoe ik leuke jongens kan vinden en waar. Daarom ben ik helaas nog single. Wel zou ik openstaan voor een relatie.

Als eerste wil ik even zeggen dat ik het goed van je vind dat je dit hebt aangegeven. Ik denk dat je zelf het beste hier direct eerlijk over kan zijn. Eerlijkheid is altijd het belangrijkste in een relatie vind ik 😉. Als je direct dit aangeeft schep je bij elkaar ook geen verkeerde verwachtingen en dan weten jullie allebei waar jullie aan toe zijn. Communicatie is key 😋

Als een jongen zou drinken zou ik er geen probleem mee hebben. Ik hou zelf ook van een drankje dus zou dit alleen maar gezellig vinden. Als het natuurlijk niet te veel is. Roken is voor mij ook een no-go. Ik ben zelf echt zwaar tegen roken dus wil ook geen partner die dat doet 🙄. Ook omdat je dan ‘onbewust’ altijd meerookt maar ook omdat ik het heel vies vind.

Hopelijk heb je wat aan mij antwoorden!

Forum|alt.badge.img
  • Explorer
  • November 23, 2025

Ik ben al een poosje single (ontmoet niet echt mensen daardoor ook niet de kans voor een relatie), maar iemand die veel rookt en aardig wat drinkt zou ik ook niet hoeven

Forum|alt.badge.img+5

ben net een maandje of twee single, ben er achter gekomen dat mijn ex is vreemd gegaan, en eigenlijk mij alleen daten voor mijn uiterlijk en huidskleur want het was haar fettish ofzo, ik voel me nu ook gewoon echt niet meer comfortabel om een relatie te starten met mensen

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Supercharger
  • November 27, 2025

ben net een maandje of twee single, ben er achter gekomen dat mijn ex is vreemd gegaan, en eigenlijk mij alleen daten voor mijn uiterlijk en huidskleur want het was haar fettish ofzo, ik voel me nu ook gewoon echt niet meer comfortabel om een relatie te starten met mensen

Dat slaat echt helemaal nergens op dat is echt een naai streek hoe kunnen mensen zo zijn 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Supercharger
  • November 27, 2025

Ik ben al een poosje single (ontmoet niet echt mensen daardoor ook niet de kans voor een relatie), maar iemand die veel rookt en aardig wat drinkt zou ik ook niet hoeven

Nee inderdaad er moet wel een bepaalde grens zitten vindt ik 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Supercharger
  • November 27, 2025

J

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Supercharger
  • November 27, 2025

Jammer dat Join us geen dating gedeelte heeft 

DylQuest
Forum|alt.badge.img+4
  • Hero
  • November 27, 2025

Jammer dat Join us geen dating gedeelte heeft 

je mag je afvragen of je dat moet willen, haha.

Forum|alt.badge.img+5

Dat slaat echt helemaal nergens op dat is echt een naai streek hoe kunnen mensen zo zijn 

het is echt gestoord, ik ben ook echt blij dat ik er van af ben om heel eerlijk te zijn 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Supercharger
  • November 28, 2025

het is echt gestoord, ik ben ook echt blij dat ik er van af ben om heel eerlijk te zijn 

Ja kan ik me voorstellen echt erg

KyraTheAltChick
Forum|alt.badge.img+3

Hoi,

ja ik vind het zelf ook lastig ben zelf trans en val meer op vrouwen

juist hierdoor krijg ik jammer genoeg best wel toxic matches en te veel issues en durf niet echt naar buiten te gaan en naar een club gaan in me eentje maar mijn relatie status is single haha 

Gertjan112
Forum|alt.badge.img+3
  • Socializer
  • December 1, 2025

Ik krijg de kans niet echt om op dates te gaan en een relatie te starten dus ben ik daardoor single en zou zelf ook niet iemand daten die rookt of veel drinkt omdat ik astma heb en zelf af en toe wel wat alcohol naar binnenwerk maar niet iedere dag ofzoiets.