Hii,
Ik had me laatst al voorgesteld, maar alsnog even wat uitgebreider: ik ben Raq, 24 jaar, en ik woon in de Randstad (ergens tussen Rotterdam en Den Haag in).
Op dit moment ben ik voltijd aan het studeren voor mijn HBO Bachelor. Vorig jaar september heb ik de diagnose ADD gekregen. De hulp daarna? Eerlijk gezegd minimaal. Ik werd eigenlijk meteen op medicatie gezet. In het begin hielp het me echt enorm, maar ik werd er ook best depressief van en voelde me mezelf niet meer. Dus ja… toen begon het switchen van medicatie.
Dat heeft uiteindelijk veel invloed gehad op mij, mijn studie en m’n privéleven. Het ene moment voelde ik me een zombie, het andere moment ging m’n brein weer alle kanten op en kon ik het zelf niet meer bijhouden.
Bij mij was het echt zo van: “Hier, heb je medicatie, komt allemaal wel goed.” Well guess what… it didn’t.
Sinds de diagnose voelt alles anders. Alsof ik ineens terugkijk op m’n kindertijd en denk: oké, ik was dus niet “raar”, er zat gewoon iets achter. En dat is ergens een opluchting, maar het maakt het ook ingewikkeld. Veel oude vriendschappen zijn verwaterd of ik ben zelf uit bepaalde situaties gestapt. En dat is oké. Alleen weet ik nog niet goed hoe ik dat allemaal moet verwerken in m’n hoofd, dat inmiddels een soort Kallax IKEA-kast is vol troep die ik maar niet georganiseerd krijg.
Ook dit berichtje is trouwens totaal niet van boven naar beneden geschreven, maar echt alle kanten op gegaan haha.
Anyway, waar ik eigenlijk naartoe wil met dit alles: het lijkt me heel leuk om mensen te leren kennen die ook AD(H)D hebben en gewoon lekker kunnen babbelen. Geen vereiste trouwens hoor — ik vind praten met iedereen leuk, ongeacht wat.
Ik hou van alternatieve muziek (rock, metal, dat soort vibes), maar aan de andere kant ben ik ook fan van The Weeknd (ja, die combi bestaat blijkbaar). Verder ben ik gek op lezen en ik schrijf zelf boeken. Verder vind ik gamen ook leuk, alleen ben er niet zo goed in en doe het erg weinig
Lijkt me supertof om in contact te komen met mensen van mijn leeftijd, eventueel uit de buurt (lijkt me ook leuk om af te spreken ooit). Misschien een leuke groepschat, of gewoon gezellig contact.