Skip to main content

Joshua bijna 26, Leiden

• 10 januari 2024
  • 0 reacties
  • 203 × bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Hoi allemaal,

Mijn naam (voor op deze community) is Joshua en ik word overmorgen 26. Tot begin dit jaar woonde ik in Dordrecht met mijn ouders, mijn zusje en onze kat, maar momenteel ben ik bezig met verhuizen naar mijn eigen kamer in Leiden. Het plan is nu dat ik voortaan elke maandag t/m vrijdag in Leiden doorbreng en in de weekenden weer naar mijn ouderlijk huis kom.

De reden dat ik dit topic heb gemaakt, is dat ik het altijd lastig heb gevonden om sociale contacten aan te gaan en te onderhouden. Daardoor heb ik nu nauwelijks contact met leeftijdsgenoten en ken ik buiten mijn familie eigenlijk niemand met wie ik mijn interesses kan delen en leuke dingen kan doen. Een paar jaar geleden heb ik me daarom aangesloten bij Join Us in Dordrecht, maar op een gegeven moment moest ik daarmee stoppen omdat ik volgens de begeleiders niet genoeg voortgang maakte. Mijn verhuizing naar Leiden lijkt me een goede aanleiding om eindelijk een sociaal netwerk op te bouwen, omdat ik het idee krijg dat ik in Leiden meer gelijkgestemde jongeren kan vinden dan in Dordrecht.

Nu zal ik even wat meer over mezelf vertellen. Ik studeer geschiedenis aan de universiteit van Leiden: afgelopen najaar mocht ik na 6 jaar studeren (ik liep vertraging op door o.a. corona) mijn bachelordiploma in ontvangst nemen, en momenteel ben ik bezig met de master Koloniale & Wereldgeschiedenis. Ik heb voor deze studierichting gekozen omdat ik een bredere kijk op de wereldgeschiedenis wil ontwikkelen, dus niet alleen gericht op het Westen. Wanneer ik klaar ben met mijn master, lijkt het me leuk om in het museumwezen te gaan werken. Naast mijn bachelor heb ik trouwens ook de minor Latijns-Amerikastudies gevolgd, waarbij ik de Spaanse taal heb geleerd.

Hoewel ik eigenlijk geen ‘echte’ hobby’s heb, zijn er wel een aantal dingen die ik leuk vind om te doen in mijn vrije tijd. Ik vind het bijvoorbeeld erg leuk om boeken te lezen en maak hier bijna elke avond wel tijd voor vrij (ik probeer mijn telefoon ‘s avonds niet te gebruiken, omdat ik dan beter slaap). Sinds begin vorig jaar ben ik lid van de bibliotheek in Dordrecht, waar ik regelmatig boeken leen. Ik lees zowel fictie als non-fictie. Wat fictie betreft moet ik nog een beetje uitzoeken wat ik graag lees, aangezien ik tot een paar jaar geleden zelden fictie las. Wat non-fictie betreft vind ik het leuk om meer te leren over onderwerpen zoals geschiedenis (al lees ik daar niet veel boeken over, omdat ik hier voor mijn studie natuurlijk al veel mee bezig ben), aardrijkskunde, (internationale) politiek en cultuur. 

Ook luister ik graag naar muziek. Tot nu toe zette ik vooral muziek op tijdens mijn treinritten tussen Dordrecht en Leiden, maar nu ik deze reis minder vaak hoef te maken zal ik waarschijnlijk vaker op mijn kamer een muziekje opzetten. Op mijn kamer in Dordrecht heb ik een bluetoothspeaker staan, waarmee ik muziek vanaf mijn telefoon kan afspelen. Wat muzieksmaak betreft ben ik altijd met name een rock-fan geweest, maar de laatste tijd ben ik niet meer zo in de stemming voor de stoere, boze of duistere sfeer die veel rockmuziek toch wel heeft. Om een idee te krijgen van waar ik tegenwoordig dan wel naar luister, heb ik hier een lijstje met de muziekstijlen die het meest voorkwamen in mijn Spotify Wrapped-afspeellijst van 2023:

• Recente indie-achtige bands zoals The Beths, Pip Blom en de Nederlandse band POM
  • ‘Leuke’, pop-achtige oude punkbands zoals de Ramones en The Undertones
  • Jaren 60-bands zoals de Beatles en The Kinks
  • Vroege reggae (eind jaren 60/begin jaren 70, nog voordat artiesten zoals Bob Marley populair werden) van artiesten zoals Jimmy Cliff en Toots & The Maytals
  • Spaanstalige muziek, vooral Cubaans zoals de Buena Vista Social Club

Verder wil ik ook nog andere muziekstijlen en artiesten leren kennen, omdat ik het idee heb dat ik eigenlijk nog aan het begin van mijn muzikale ontdekkingstocht sta.

Naast lezen en muziek luisteren is koken waarschijnlijk mijn derde favoriete bezigheid. Dit doe ik meestal samen met mijn vader. We eten thuis bijna altijd vegetarisch: af en toe eten we nog wel vis, maar vlees eten we al jaren niet meer. Vandaar dat wij vaak bijvoorbeeld Indiase of Indonesische gerechten koken, want die culturen kennen veel vegetarische recepten. Maar ook Mediterrane recepten maken en eten we allebei graag.

Dingen die ik verder leuk vind om te doen in mijn vrije tijd zijn bijvoorbeeld:

• Een wandeling of fietstocht maken
  • Een film kijken in de bioscoop
  • Een muziekoptreden bezoeken
  • Een museum bezoeken

Maar deze dingen doe ik natuurlijk minder vaak. Ik zou het leuk vinden om gelijkgestemde mensen te leren kennen met wie ik via deze website kan kletsen over dingen die we allebei leuk vinden, en als we elkaar dan beter kennen kunnen we misschien wel samen iets leuks gaan doen in het echt, bijvoorbeeld iets drinken in Leiden. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik boeddhist ben en daarom geen alcohol drink, dus voor echt uitgaan/feesten ben ik niet echt de doelgroep.

Groetjes,

Joshua

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen