Skip to main content

Joshua 25 jaar, zoek gelijkgestemden

• 12 augustus 2023
  • 0 reacties
  • 178 × bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Hoi mensen,

Mijn naam is Joshua (niet mijn echte roepnaam, maar wel de naam die ik op deze community gebruik) en ik ben 25 jaar. Sociale contacten zijn altijd lastig geweest voor mij en sinds ik op mijn 19de van de middelbare school ging, heb ik in mijn vrije tijd eigenlijk nauwelijks contact met leeftijdsgenoten en heb ik niet echt mensen met wie ik mijn interesses kan delen. Vandaar dat ik me heb aangemeld bij Join Us. Eerst zat ik bij een fysieke Join Us-groep in mijn woonplaats, maar sinds ik daar niet meer kom probeer ik contacten te leggen via deze website. Tot nu toe heb ik daar nog maar matig succes mee, er is eigenlijk maar één andere deelnemer hier met wie ik al over langere tijd gesprekken voer via de privéberichten. Vandaar dat ik in dit topic wat meer over mezelf zal vertellen, zodat mensen met vergelijkbare interesses kunnen reageren en we misschien een beetje kunnen kletsen via deze website.

Op dit moment woon ik in het mooie Dordrecht met mijn ouders, mijn zusje en onze twee katten. Ik studeer geschiedenis in Leiden, waar ik waarschijnlijk volgend jaar ook kan komen wonen. Sinds ik een paar jaar geleden erachter kwam dat akoestisch gitaarspelen toch niet mijn ding was, heb ik eigenlijk geen ‘echte’ hobby’s meer, maar er zijn wel een aantal dingen die ik leuk vind om te doen in mijn vrije tijd:

• Bijna elke dag lees ik wel een stukje van een boek. Ik heb sinds begin dit jaar een abonnement op de bibliotheek en ben eigenlijk nog aan het ontdekken wat voor fictie ik leuk vind om te lezen, maar als iemand van jullie aanbevelingen voor mij heeft of gewoon wil kletsen over je favoriete boeken ben je meer dan welkom! Non-fictie lees ik ook veel, omdat ik het leuk vind om mijn kennis te vergroten en meer te leren over onderwerpen zoals geschiedenis (al lees ik daar niet veel boeken over, omdat ik daar voor mijn studie natuurlijk al veel mee bezig ben), politiek en cultuur. Op dit moment ben ik ook mijn kennis van de Spaanse taal aan het opfrissen aan de hand van de studieboeken die ik vorig studiejaar gebruikte voor mijn minor Latijns-Amerikastudies.
  • Muziek luisteren vind ik ook heel leuk. Ik luister meestal niet naar achtergrondmuziek als ik ergens anders mee bezig ben, omdat ik me dan niet goed kan concentreren, maar ik probeer wel elke dag wat tijd apart te zetten om op mijn kamer een muziekje op te zetten. Als ik voor mijn studie tussen Leiden en Dordrecht reis, zet ik in de trein ook graag muziek op. Wat muzieksoorten betreft ben ik altijd een rock-fan geweest, maar de laatste tijd ben ik tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb in echte boze/duistere rock en metal. Vandaar dat ik nu een beetje muziek probeer uit te zoeken die wel rock-achtig klinkt, maar ook een catchy/poppy geluid en het liefst ook opgewekte teksten heeft. Ook probeer ik wat meer andere muzieksoorten te ontdekken, zo heb ik vandaag naar twee oude reggae-albums geluisterd.
  • Verder vind ik het leuk om te koken. Meestal doe ik dat samen met mijn vader, die koken ook echt leuk vindt. We eten thuis meestal vegetarisch (af en toe nog wel vis, maar al jarenlang geen vlees meer) dus dat komt ook terug in de gerechten die mijn pa en ik samen maken. Zo koken we vaak gerechten uit landen zoals India en Indonesië, omdat die culturen veel vegetarische recepten kennen, maar we maken ook gerechten uit andere delen van de wereld en vinden het leuk om nieuwe recepten uit te proberen.
  • Ook vind ik het leuk om af en toe het huis uit te gaan. Zo ga ik als het mooi weer is weleens een eindje fietsen in de omgeving van Dordrecht. Ook ergens iets drinken (geen alcohol) of een bezoek aan bijvoorbeeld een tentoonstelling in een museum vind ik leuk om af en toe te doen.

Er zijn ook een aantal dingen waar ik niet echt mee bezig ben, of die mij niet interesseren. Zo heb ik nooit aan sport gedaan en kijk ik ook geen enkele sport. Ook doe ik eigenlijk niet aan scherm-gerelateerde activiteiten zoals gamen, series kijken, Youtube kijken of actief zijn op sociale media. Ik ben namelijk niet zo technologisch ingesteld en zit liever niet de hele dag achter een scherm. Uitgaan/feesten doe ik ook niet, omdat ik vanwege mijn boeddhistische geloof geen alcohol kan drinken en ik het echt niet leuk zou vinden als ik de enige in een gezelschap ben die niet dronken is.

Ik zou het leuk vinden om via deze website gelijkgestemden te leren kennen en een beetje te kletsen over dingen die we allebei leuk vinden. Het maakt niet uit als je niet in de buurt van Dordrecht of Leiden woont, want ik hoef niet fysiek af te spreken. Als je interesse hebt, reageer dan op dit topic of stuur me een privébericht.

Groetjes,

Joshua

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen