Skip to main content

Even voorstellen: Daan 23 Uit Noord-Holland

• 22 juni 2023
  • 9 reacties
  • 371 × bekeken

Simmiesim

Hallo allemaal,
Ik heb hier wel vaker wat geplaatst

Ik ben Daan, 23 jaar oud en woon in de Kop van Noord-Holland. Ik studeer in Amsterdam. Ik ben op zoek naar iemand om gezellig mee te kletsen, eerst online, maar later misschien (als je dat wilt) ook fysiek. Ik hou ervan mezelf ergens helemaal in te verdiepen, naast mijn vaste hobbies: schaken, badminton, voetbal (ga veel naar AZ, maar een andere club zou ook weleens leuk zijn), geschiedenis, reizen en wandelen in de natuur: alleen, met iemand anders of de hond.

Daarnaast spreek ik naast Nederlands en Engels ook Duits en ben ik bezig Spaans te leren. 
Als je buiten Noord-Holland woont, maakt me dat niet zoveel uit, ook niet als het later op afspreken aankomt.
Groetjes,
Daan

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

9 reacties

ThomasNl
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 11 reacties
  • 25 juni 2023

Hoi Daan,

Ik ben Thomas. Ik merk aan je post dat we denk ik best wel wat gemeen hebben. Ik ben zelf 22, woon ook in Noord-Holland en studeer ook in Amsterdam. Badminton heb ik lang op gezeten maar was ik toen een beetje spontaan mee gestopt. Misschien als het goed klikt dat we dat dan eens samen kunnen doen? Wie weet. Schaken doe ik af en toe, hoewel ik er niet heel goed in ben. Voetbal heb ik eerlijk gezegd niks mee, behalve als het op het WK/EK aan komt waarbij ik opeens ultra-nationalistisch word.

Je zegt dat je je graag verdiept in Geschiedenis? Is dit toevallig wat je studeert? Ik overweeg zelf om Geschiedenis te studeren in de toekomst als 2e studie (ik doe nu HBO ICT). Ik verdiep mezelf de laatste tijd best wel in de oudheid, specifiek het oude midden oosten/Mesopotamië.

Houd je verder ook van series/films? Misschien anime/manga?

Groetjes,

Thomas

Simmiesim
  • Auteur
  • 22 reacties
  • 25 juni 2023

Hallo Thomas,
Ik vind geschiedenis heel interessant, maar heb het sinds de derde van de middelbare niet meer gevolgd. Wel vind ik het interessant om er meer over te lezen, soms een kasteeltje of iets anders te bezoeken waar wat gebeurd is.

Ik studeer aardwetenschappen, dus eigenlijk ook de geschiedenis van de aarde. Ondertussen heb ik al een leuke verzameling fossielen en mineralen.

ICT is een leuke studie, veel werk en mogelijkheden!

Ik kijk de laatste tijd niet zoveel films meer, ook omdat ik het wat druk heb, maar anders kijk ik vooral op netflix, eigenlijk best veel. Al kijk ik eigenlijk nooit anime. 

Groetjes, Daan

ThomasNl
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 11 reacties
  • 27 juni 2023

Aardwetenschappen als studie zal vast heel boeiend zijn. Ik las een tijdje terug een boek 'The sixth extinction’,  een beetje over dat onderwerp, waarbij ook werd ingegaan op hoe er in het verleden 5 massa-uitstervingen waren en hoe dat in sedimentlagen kon worden gezien. Wat voor fossielen/mineralen heb je?

ICT is inderdaad erg leuk. Ik ga volgend semester op stage en zal ook in de zomer waarschijnlijk ook met eigen projectjes bezig zijn uit interesse en voor mijn portfolio. Ik heb zelf geen netflix, wel sinds kort amazon prime waar ik best veel op kijk.

Groetjes, Thomas

Simmiesim
  • Auteur
  • 22 reacties
  • 28 juni 2023

Het klopt inderdaad dat je 5 grote massa extincties hebt gehad (en we zijn inderdaad jammer genoeg op weg naar de 6e), je kan ze inderdaad ook in het gesteente zien. Een mooi voorbeeld is de Krijt-Paleogeen (bekend van de dino's), daar heb je een dun zwart laagje dat erg rijk is aan het bijzondere metaal Irridium (wat juist weer erg veel in kometen wordt gevonden).

Ik heb een behoorlijk grote ammoniet, wat koraaltjes, een trilobiet, steenkool, varens en nog wat mineralen, waaronder gips en vulkanische en metamorfe stenen. 

Een stage is altijd interessant, daar leer je heel veel van.

ThomasNl
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 11 reacties
  • 1 juli 2023

Over die irridiumlaag las ik inderdaad ook. Heel knap hoe ze daarmee op die hypothese over die meteoriet kwamen. Cool dat je een ammoniet hebt. Vind het  zelfook best fascinerend om te denken over wat voor gedierte er zal zijn geweest dat niet dit soort harde materialen achter liet, en waar we nu dus eigenlijk niks van weten.

Wat leer/doe je eigenlijk zoal op je studie qua lessen en vakken? 

Groetjes, Thomas

Simmiesim
  • Auteur
  • 22 reacties
  • 4 juli 2023

Je leert veel over hoe gesteentes en mineralen, welke er zijn en wat je daarvan af kan leiden, maar ook over breuken, gebergtes, vulkanen en (paleo)-klimaat. Maar je hebt ook vakken met wat overlap met ecologie en archeologie. Maar ik heb ook een paar vakken gehad met programmeren in python en GIS (een programma waarin je gegevens kan verwerken of visualiseren).

Wat voor vakken krijg jij eigenlijk?

Forum|alt.badge.img+7
  • Legend
  • 45 reacties
  • 6 juli 2023

Hey Daan, interessante opleiding doe je. Ben zelf ook fan van geschiedenis, wandelen en de natuur. Kom zelf ook uit de kop van Noord-Holland. Ben trouwens Katja, 26 jaar. Als je het leuk lijkt kan je me altijd een priveberichtje sturen. 

Jesse'
Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • 19 reacties
  • 8 juli 2023

He Daan 

Ik zag dat je ook aan badminton doet. Hoelang doe je dat al, ik zelf heb het 7 jaar lang gedaan.

Gr Jesse 

ThomasNl
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 11 reacties
  • 8 juli 2023
Simmiesim schreef:

Je leert veel over hoe gesteentes en mineralen, welke er zijn en wat je daarvan af kan leiden, maar ook over breuken, gebergtes, vulkanen en (paleo)-klimaat. Maar je hebt ook vakken met wat overlap met ecologie en archeologie. Maar ik heb ook een paar vakken gehad met programmeren in python en GIS (een programma waarin je gegevens kan verwerken of visualiseren).

Wat voor vakken krijg jij eigenlijk?

Ik heb zelf nu al een tijdje niet echt meer normaal 'les' gehad omdat we bijna alleen maar met projecten bezig zijn, maar een aantal vakken die ik heb gehad zijn object georiënteerd programmeren, databases, netwerk infrastructuur, algorithms en data structures,  web frameworks, wiskunde, beetje business en een aantal 'portfolio' vakken waarbij je gewoon je ontwikkeling over een bepaalde tijd moet presenteren. Voor de rest ben je elk semester ook wel met een bepaald  project bezig, en daar leer ik meestal ook het meeste van. Ik doe zelf de richting software development dus wij maken dan web applicaties voor een klant die de school dan heeft gevonden. Ik heb ook een keuzesemester 'Internet of Things' gedaan  waarbij je leerde over het designen/bouwen van elektronica die uit zichzelf met het internet kan verbinden om een bepaald resultaat te bereiken.

Je kunt mij overigens ook een prive berichtje sturen. Misschien kunnen we iets afspreken ofzo?

Groetjes, Thomas

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen