Skip to main content

Nils28 omgeving noorden van het land

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal!

Mijn naam is Nils en ik kom uit het noorden van het land. Vroeger op de basisschool en middelbare school veel gepest. Daardoor helaas niet zoveel vrienden. Ik hoop hier echt leuke mensen te treffen.

Ik ben helemaal gek van de band Queen. En verder ben ik veel op het internet te vinden om dingen te lezen over de 2e Wereldoorlog. Die heeft namelijk mijn interesse. Ook hou ik van reizen. Met de trein, auto of vliegtuig. 

Jullie mogen me uiteraard altijd een berichtje sturen en ik zal altijd en op iedereen antwoorden. 

Groetjess!

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

11 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 15 reacties
  • 29 oktober 2022

Hallo Nils!

Zelf woon ik in het zuiden van het land. Maar ook ik reis graag! De mooiste reizen die ik tot nu toe heb gemaakt zijn denk ik wel die naar Japan en iets dichterbij in Duitsland 😊

Wat vind jij het mooiste land waar je ooit bent geweest?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Socializer
  • 6 reacties
  • 29 oktober 2022

Hoi Simone,

Pfoeh dat vind ik een lastige vraag hoor haha. Ik ben al in heel veel landen geweest en ze hebben allemaal iets speciaals en iets moois. Maar qua natuur staat Zwitserland toch wel hoog op mijn lijstje. Gevolgd door Oostenrijk en Italie. Komende zomer zou ik graag naar Japan gaan. Wat is daar een must see?

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 15 reacties
  • 29 oktober 2022

Aah jaa, Oostenrijk ben ik afgelopen zomer geweest. Dat vond ik ook echt een heel mooi land! In Zwitserland ben ik nog nooit geweest, maar die staat wel hoog op mijn lijstje.

In Japan is alles mooi haha! En mega vriendelijke mensen (ook al verstaan ze je misschien niet). Tokyo kan sowieso niet ontbreken natuurlijk, écht een stad met zoveel verschillende kanten. En mijn tip is om ook naar wat minder “bekendere” plaatsen te gaan, wij zijn toen bijv. een aantal dagen in Kofu geweest en hebben daar toen ook echt oude (niet zo gerenoveerde) tempels gezien. En zoek van tevoren ook op of er festivals plaatsvinden in de periode dat je dan zou gaan (wij hadden dat geluk destijds in Sendai). Vind het zelf altijd wel tof om op die manier de lokale cultuur te ontdekken.

Ik kan waarschijnlijk nog uren over Japan door praten 😆 Dus als je meer wil weten; let me know!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Socializer
  • 6 reacties
  • 29 oktober 2022

Ik vind het altijd erg leuk om over reizen te praten. Kan uren naar filmmateriaal van landen op Youtube kijken. Over Japan moet ik nog veel te weten komen maar ik heb altijd al een soort van fascinatie gehad voor de cultuur. Het jammere is dat de reis die ik gezien heb al volledig is uitgestippeld. Moet maar even kijken of ik ook zelf dingen kan doen dan. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Genius
  • 326 reacties
  • 30 oktober 2022

Hi welkom! 
Wat een goede smaak wat betreft de band. Heb je een favoriet nummer? En wat is jouw mening over de film? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Socializer
  • 6 reacties
  • 30 oktober 2022

Dankjewel!

Oef lastige vraag, Seven seas of rhye en the show must go on staan hoog in mijn lijstje. Maar ze zijn vrijwel allemaal heel goed. Die van jou?

De film vond ik ook zeker de moeite waard. Al klopte het natuurlijk niet helemaal met de werkelijkheid. 

Forum|alt.badge.img+4

Hoi Nils,

Leuk dat je van reizen houdt en dat Zwitserland qua natuur hoog op je lijstje staat! 

Zelf vind ik Zwitserland ook erg mooi en ben ik er een aantal keren geweest. Wat heb jij allemaal in Zwitserland bezocht?

Groetjes, Niels

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Socializer
  • 6 reacties
  • 31 oktober 2022

Hey Niels,

In Zwitserland ben ik bij de plaats Lauterbrunnen en Grindelwald geweest. Verder heb ik Luzern en Bern bezocht en ben ik bij Chur met een trein door de bergen richting Italië geweest

Forum|alt.badge.img+4

Hey Nils,

Leuk! 

Lauterbrunnen en Grindelwald zijn zo mooi! 

Zelf ben ik vier keer in Zwitserland geweest.

In 2019 een aantal dagen met een oom van mij en toen verbleven we bij een kennis (iemand die ik via mijn oom ken) in Basel. Toen zijn we een dag met de trein naar Grindelwald gegaan en van daar uit zijn we naar de Kleine Scheidegg gelopen.

In 2020 ben ik alleen gegaan en verbleef ik een week bij diezelfde kennis in Basel. Toen heb ik twee dagen iets met die kennis gedaan. We zijn toen samen naar Meiringen gegaan, van daar uit met een klein treintje naar watervallen en toen deels met de bus en deels met de voet naar de Grosse Scheidegg gegaan. De rest van de dagen ben ik toen alleen op pad gegaan en onder andere naar Luzern geweest (erg mooie stad) en vandaar uit met de boot over de Vierwaldstättersee, naar Lenk im Simmental (daar heb ik de Simmenfälle bezocht) en naar Lausanne. 

Vorig jaar ben ik wederom een paar dagen bij die kennis geweest. Toen zijn we samen naar de Rheinfälle geweest en ben ik alleen naar de Giessbachfälle geweest.

Dit jaar ben ik samen met mijn ouders vijf nachten naar Adelboden geweest. We hadden daar een appartmentje gehuurd en een prachtig uitzicht op de waterval (Engstligenwaterval) waar we ook naar toe zijn geweest. Verder zijn we naar de Oeschinensee geweest (echt een prachtig meer), naar het dal van Lauterbrunnen en zijn we met de auto rondom de Thunersee gereden.

Heb jij nog bepaalde plekken die je graag in Zwitserland wilt bezoeken?

Zelf vind ik watervallen erg mooi én iets bijzonders hebben. Juist daarvoor leent Zwitserland zich uitstekend.

Groetjes, Niels

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 15 reacties
  • 31 oktober 2022

@Nils28 Dat herken ik héél erg haha :) Ik denk dat je ook bij zo'n georganiseerde reis zeker wel langs een aantal hotspots komt, zeker in Tokyo! Mocht je in die reis ook langs de Mount Fuji gaan is dat ook wel écht heel gaaf om van dichtbij te zien.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Socializer
  • 6 reacties
  • 31 oktober 2022

Hey Niels, Ja veel van die namen zeggen mij veel. Ikzelf ben ook op de kleine scheidegg geweest. Helaas niet verder dan dat. Zou graag vanaf daar nog eens verder omhoog gaan richting de Jungfraujoch. Tegenwoordig hoef je niet eens alles meer met de trein af te leggen want ze hebben er een grote lift gebouwd. 

Ik wil graag nog een keer naar Montreux om het standbeeld van Freddie Mercury te bezoeken. Maar ook de Oeschinensee en de Matterhorn staan nog op mijn lijstje. 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen