Skip to main content

Vrienden maken

• 19 november 2022
  • 8 reacties
  • 223 × bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal, ik heb eigenlijk geen vrienden en ben daardoor altijd alleen thuis. Kunnen jullie tips geven om toch vrienden te maken? Want ik weet echt niet waar ik moet beginnen.

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

8 reacties

Bart1997
Forum|alt.badge.img+4
  • Hero
  • 72 reacties
  • 19 november 2022

Hi Lisa,

Vervelend om te horen zeg en goed dat je je hier hebt aangemeld, dat is al de eerste stap :). Ik zou als tip meegeven om eens te kijken of er bij jou in de buurt een fysieke Join Us groep actief is waar je eens bij kan aansluiten om te kijken of het iets voor je is. Ik ben een week geleden voor het eerst naar zo'n groep gegaan en vond het erg gezellig! Uiteraard nog te vroeg om te zeggen dat er vriendschappen zijn ontstaan, maar daar kan het uiteindelijk wel toe leiden.

Mijn tweede tip is om op zoek te gaan naar iets wat je leuk vindt om te doen en dan bij een vereniging of iets dergelijks aan te sluiten. Dan ontmoet je mensen met in ieder geval 1 dezelfde interesse ;) en van daaruit kan ook meer ontstaan. 

Wat denk ik ook goed is om te beseffen, is dat je echt niet met iedereen vrienden kunt zijn of dat je alle mensen leuk vindt. Er zijn nou eenmaal mensen waar je wel een klik mee hebt en waar je geen klik mee hebt. Mij helpt die gedachte in ieder geval om mijzelf wat rust te geven dat echt niet alles een succes hoeft te zijn. Steek je energie in de mensen waar je wel een klik mee voelt en besteed niet te veel tijd aan de mensen waar je geen klik mee hebt. Je kunt beter een handjevol goede vrienden hebben dan 100 'vrienden’/kennissen. 

Hopelijk helpt dit je op weg! :) 

Quinty
Forum|alt.badge.img+10
  • Myth
  • 649 reacties
  • 20 november 2022

Heee @Judith 

Ik denk dat jij haar misschien wel goeie tips kan geven. 😀

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Contributer
  • 1 reactie
  • 20 november 2022

Ja ik was naar een fysieke join us groep gegaan maar ik vond het dus helemaal niks. Ik had geen klik met de anderen en we deden daar ook niks dus het was echt saai. Hierdoor voelde ik me nog rotter. En ik heb eigenlijk niet echt bepaalde interesses waar je verenigingen voor hebt.

Merher
Forum|alt.badge.img
  • Socializer
  • 6 reacties
  • 20 november 2022

Hé Lisa, wat vervelend! Mocht het je leuk lijken om met elkaar in contact te komen mag je mij altijd een bericht sturen. Kan ook via een ander platform. 

Judith
Join Us
Forum|alt.badge.img+2
  • Join Us
  • 6 reacties
  • 22 november 2022

Hi Lisa,

Wat goed dat je erover praat Lisa en dat je ook al actie ondernomen hebt!
Jammer dat de Join Us locatie bij jou in de buurt niet bij jou past. Bart1997 geeft al hele mooie tips! Blijf vooral zoeken naar de mensen die wel bij jou passen. Soms kan het ook even duren voordat de klik er is. Vaak moet je ook wennen aan elkaar en vind de ander een nieuwe contact ook spannend. Misschien merk je gaandeweg dat je toch meer gemeen hebt met elkaar dan dat je in eerste instantie dacht. 

Op de website van Join Us staan ook nog een aantal handige tips en op de community is een lijst te vinden van mogelijkheden waar je andere jongeren kunt ontmoeten. check:
Tips bij eenzaamheid - Join Us (join-us.nu)

Wil je meer sociaal contact of je verhaal kwijt? Check deze organisaties! | Join Us Community (join-us.nu)

Zet 'm op Lisa!

Quinty
Forum|alt.badge.img+10
  • Myth
  • 649 reacties
  • 22 november 2022

Heb je aan deze tips iets @Lisa678?

Kyra22
Forum|alt.badge.img
  • Supercharger
  • 16 reacties
  • 25 november 2022
Lisa678 schreef:

Hoi allemaal, ik heb eigenlijk geen vrienden en ben daardoor altijd alleen thuis. Kunnen jullie tips geven om toch vrienden te maken? Want ik weet echt niet waar ik moet beginnen.

Heel herkenbaar, ik ben net nieuw in deze groep. De eerste stap zetten naar verandering willen is al een stap in de juiste richting 💌

Quinty
Forum|alt.badge.img+10
  • Myth
  • 649 reacties
  • 26 november 2022

Wauw @Kyra22 mooi omgeschreven goed gedaan

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen