Skip to main content

Voorstellen Rosemarie 25 jaar omgeving Amersfoort

• 25 augustus 2023
  • 8 reacties
  • 198 × bekeken

Rosemarie
Forum|alt.badge.img

Hi!

Ik ben Rosemarie, 25 jaar en ik woon sinds dit jaar in Amersfoort met mijn vriend en kat.

Het lijkt mij leuk om mensen hier te leren kennen en om  bijvoorbeeld naar concerten/festivals te gaan, om spelletjesavonden te organiseren of om een zondag te brunchen in het park. 

Ook als je niet uit Amersfoort komt, feel free to message me. 😊

Een korte "about me":

Ik ga graag naar de sportschool, vind lezen erg fijn en hou van muziek, films en series.

Fan van de herfst en kerst (sweater weather, kom maar doorrrrr).

Zal vaak praten over m'n werk, want dat is praktisch m'n leven momenteel.

Sinds kort verslaafd aan Stardew Valley. 

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

8 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Niet meer actief
  • 30 reacties
  • 25 augustus 2023

Hey! 

Ik heb in het verleden regelmatig gesport bij Basic Fit in Amersfoort. Ik vind het altijd een leuke gezellige stad! Van wat voor soort films/muziek houd je?

En wat voor werk doe je? Want ik herken het stukje veel praten over werk!

Rosemarie
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Socializer
  • 4 reacties
  • 25 augustus 2023
Mickeey93 schreef:

Hey! 

Ik heb in het verleden regelmatig gesport bij Basic Fit in Amersfoort. Ik vind het altijd een leuke gezellige stad! Van wat voor soort films/muziek houd je?

Amersfoort is erg leuk, maar moet er nog zooo wennen!

Ik zit in het speciaal onderwijs, de gehandicaptenzorg en jongerenwerk 😅

Rosemarie
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Socializer
  • 4 reacties
  • 25 augustus 2023
Mickeey93 schreef:

Hey! 

Jij?

Forum|alt.badge.img+5
  • Niet meer actief
  • 30 reacties
  • 25 augustus 2023

Haha, je komt niet uit de omgeving van Amersfoort gok ik? Althans dat baseer ik op het wennen😂 Ik heb precies het zelfde met Almere, daar woon ik nu een kleine 1.5 jaar, maar het is nog steeds schakelen.

Lekker afwisselend! Ik werkte 2 jaar in de gehandicaptenzorg, binnenkort start ik in de GGZ. Jongerenwerk overwoog ik ook nog, maar ik denk dat ik daar net te weinig overwicht in heb (Ik ben een hele gemakkelijke begeleider en vindt het creëren van sfeer belangrijk, maar denk qua leeftijd met jongeren dat ze mij meer als vriend zouden zien dan als begeleider)

Rosemarie
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Socializer
  • 4 reacties
  • 25 augustus 2023
Mickeey93 schreef:

Haha, je komt niet uit de omgeving van Amersfoort gok ik? Althans dat baseer ik op het wennen😂 Ik heb precies het zelfde met Almere, daar woon ik nu een kleine 1.5 jaar, maar het is nog steeds schakelen.

Lekker afwisselend! Ik werkte 2 jaar in de gehandicaptenzorg, binnenkort start ik in de GGZ. Jongerenwerk overwoog ik ook nog, maar ik denk dat ik daar net te weinig overwicht in heb (Ik ben een hele gemakkelijke begeleider en vindt het creëren van sfeer belangrijk, maar denk qua leeftijd met jongeren dat ze mij meer als vriend zouden zien dan als begeleider)

Nee klopt! Ik kom uit 't Harde, nog even gewoond in Elburg en Ermelo ook. Jij? 

Ggz is wel erg nice! Zelf ook een tijd in de psychiatrie gewerkt en zoveel geleerd!

M'n rol vinden als jongerenwerker vond ik ook echt wel een uitdaging, maar goed grenzen aangeven en sfeer behoud kunnen prima samen gaan, maar niet altijd natuurlijk. 😅

Forum|alt.badge.img+5
  • Niet meer actief
  • 30 reacties
  • 25 augustus 2023

Volgens mij ben ik ooit in een ver verleden in Ermelo geweest! Ik kom zelf uit het Gooi, dus de stap naar Almere was wel een stap (Stuk drukker).

Heb je nog goede tips betreffende GGZ? Ik heb daar weinig ervaring mee, ik had vooral "makkelijke" ggz cliënten. 

Petje af dat je dat doet/kan. Ik had 1 jongere cliënt (20 jaar), maar die liep er zooo de kantjes vanaf. Toen ging ik daar ook minder hard voor lopen, want ja. Je kan moeilijk zijn probleem aanpakken zonder hem😬

Rosemarie
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Socializer
  • 4 reacties
  • 26 augustus 2023
Mickeey93 schreef:

Volgens mij ben ik ooit in een ver verleden in Ermelo geweest! Ik kom zelf uit het Gooi, dus de stap naar Almere was wel een stap (Stuk drukker).

Heb je nog goede tips betreffende GGZ? Ik heb daar weinig ervaring mee, ik had vooral "makkelijke" ggz cliënten. 

Petje af dat je dat doet/kan. Ik had 1 jongere cliënt (20 jaar), maar die liep er zooo de kantjes vanaf. Toen ging ik daar ook minder hard voor lopen, want ja. Je kan moeilijk zijn probleem aanpakken zonder hem😬

Ah ja Almere is pure chaos. Tenmonste, zo ervaar ik Almere.

Pfoe, tips... Vooral duidelijk en consequent zijn, maar ik moest ook altijd wel op m'n hoede zijn in m'n werk. Verder is het moeilijk om te zeggen, verschilt per cliënt zo ontzettend.

Ik heb ook wel dat ze het zelf moeten doen hoor, maar daarin wel gewoon blijven sturen bij de jongeren. Ik kan ze niks verplichten, maar wel een hoop adviseren. 😁

Forum|alt.badge.img+5
  • Niet meer actief
  • 30 reacties
  • 26 augustus 2023
Rosemarie schreef:
Mickeey93 schreef:

Ah ja Almere is pure chaos. Tenmonste, zo ervaar ik Almere.

Pfoe, tips... Vooral duidelijk en consequent zijn, maar ik moest ook altijd wel op m'n hoede zijn in m'n werk. Verder is het moeilijk om te zeggen, verschilt per cliënt zo ontzettend.

Ik heb ook wel dat ze het zelf moeten doen hoor, maar daarin wel gewoon blijven sturen bij de jongeren. Ik kan ze niks verplichten, maar wel een hoop adviseren. 😁

Het was in het begin even wennen met alle drukte, iedereen steekt praktisch over als het rood is. 🤦

Ik denk dat daar inderdaad ook wel de uitdaging zit in het stukje variatie. De laatste tijd heb ik mij er wat meer verdiept om een goede start te kunnen maken, maar het is een stuk breder dan mn vorige doelgroep😬

True! Maar ik merkte wel dat de oudere cliënten "makkelijker" te motiveren waren dan de jongeren. Bij hen had ik altijd het idee/gevoel dat zij niet geholpen wilde worden, want elke handreiking die je deed werd afgewezen. 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen