Skip to main content

Ruben 24 jaar, Baarn

• 30 januari 2024
  • 6 reacties
  • 202 × bekeken

Rubenbjj
Forum|alt.badge.img+3

Hallo allemaal, mijn naam is Ruben. Ik studeer rechtsgeleerdheid en naast studie en werk doe ik aan Braziliaans jiu jitsu (vechtsport) en fitness. Ook trek ik graag de natuur in. Ik sta open voor nieuwe ontmoetingen en voor een heleboel activiteiten. Gym buddies zijn ook welkom! 

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

6 reacties

KitCat
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • 475 reacties
  • 30 januari 2024

Hoi Ruben, wat een interessante sport. Ik heb wel van verschillende vechtsporten gehoord maar niet van deze. Wat moet je doen bij deze vechtsport?

Rubenbjj
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 6 reacties
  • 30 januari 2024

BJJ is een vechtsport waarbij we op de grond vechten. Ten opzichte van je tegenstander wil je een dominante positie bereiken om uiteindelijk tot een submission te komen. Dat doen wij door verschillende verwurgingen, arm- en beenklemmen. 

AnoukV
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 16 reacties
  • 18 maart 2024

Hé Ruben, wat leuk. Ik kom ook graag in de natuur en hou ook erg van sport, maar ik ben meer een buiten sporter. Hoewel ik 's winters ook binnen te vinden ben op de squashbaan of in m'n studentenkamertje met een yogamatje om o.a. core en beenspieren te trainen. (Belangrijkste spiergroepen beetje bijhouden in de winter) Focus je in de gym op bepaalde type fitness? Crossfit, conditie of meer spieropbouw?

Rubenbjj
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 6 reacties
  • 19 maart 2024

@AnoukV Lekker bezig Anouk! Wat doe je qua buitensport? Ik train zelf in de sportschool gericht op oefeningen die mijn prestaties in jiu jitsu verbeteren. Met name kracht- en conditie/explosiviteit. 

Ik zat net even je profiel te stalken en ik zag dat je een vogelfanaat bent. Doe je aan vogelsspotten? Ik doe dat zelf graag. 

AnoukV
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 16 reacties
  • 19 maart 2024
Rubenbjj schreef:

@AnoukV Lekker bezig Anouk! Wat doe je qua buitensport? Ik train zelf in de sportschool gericht op oefeningen die mijn prestaties in jiu jitsu verbeteren. Met name kracht- en conditie/explosiviteit. 

Ik zat net even je profiel te stalken en ik zag dat je een vogelfanaat bent. Doe je aan vogelsspotten? Ik doe dat zelf graag. 

wat superleuk! Qua buitensport doe ik wielrennen, skiën en snowboarden (vorig jaar een heel winterseizoen skiles gegeven in Oostenrijk, dit jaar met een studentenbudgetje alleen 4 daagjes geweest helaas) en catamaranzeilen. Op windstille avonden ga ik suppen en in een geïnspireerde bui pak ik soms een windsurfplank maar ben daar niet zo goed in. Ik heb heel vaak geprobeerd hardlopen op te bouwen maar ik wil te snel en te graag, dus dat lukte niet echt helaas. Soms doe ik ook buiten wel eens core oefeningen of een workoutje waarbij ik beenspieren en core stabiliteit train.

Ik heb vooral heel erg veel kennis van kromsnavels en ben dol op het gedrag van kraaien en kraai-achtigen. Zelf heb ik een halsbandparkiet en ik wil er heel graag nog eentje maar ik wacht ff een paar jaar tot ik iets groter woon op een wat vastere plek. Ook de roofvogels trekken mij heel erg, maar ze herkennen ben ik nog niet zo goed in. Ook andere vogels trekken mij heel erg dus ik ben nu een beetje geluiden aan het leren en ik probeer het per soortgroep te benaderen, dus nu eerst de roofvogels, dan vinken, gorsen, lijsters enz. Echt vogelspotten heb ik nog niet zo vaak gedaan maar ik vind het zo leuk dat ik dat wel steeds vaker doe. Als je eens samen op pad wil op de hei sta ik daar zeker voor open!

Rubenbjj
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 6 reacties
  • 21 maart 2024

@AnoukV Lekker sportief! Leuk dat je daarmee bezig bent. Lijkt me leuk om eens samen op pad te gaan. Ik stuur je een pb.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen