Skip to main content

R.P 22 omgeving Alkmaar

• 16 oktober 2022
  • 9 reacties
  • 207 × bekeken

R.P.
Forum|alt.badge.img+2
  • Supercharger
  • 23 reacties

Hi, ik ben Roman 22 jaar en ik woon in de buurt van Alkmaar. Mijn hobbys zijn wandelen, autorijden en reizen binnen Europa.

Met wandelen loop ik vaak zo'n 15 tot 20 kilometer en ik vind het zowel leuk om in de natuur als in een oude historische stad te wandelen. Daarnaast kan ik deze hobby perfect combineren met mijn andere verslaving autorijden. Ik vind het heerlijk om op de weg te zitten en rijd heel Nederland door om nieuwe plekken te ontdekken om te gaan wandelen. 

Daarnaast vind ik het ook heel leuk om te reizen binnen Europa. Dit doe ik met mijn eigen auto of ik ga met het vliegtuig en neem een huurauto want op 1 plek stil zitten tijdens een vakantie is niks voor mij. Vooral in de bergen rijden vind ik geweldig omdat je onderweg vaak een heel mooi uitzicht hebt. In Juni had ik met mijn eigen auto een road trip gemaakt door Scandinavië van 3 weken wat echt een geweldige ervaring was. Deze maand ben ik naar Kroatië geweest en ben ik van de kust naar Zagreb gereden in 4 dagen. Ik reis meestal alleen of met familie maar ik zou het ook leuk vinden om is met een vriend(in) te reizen.  

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

9 reacties

TimoJ
Forum|alt.badge.img
  • Socializer
  • 7 reacties
  • 17 oktober 2022

Hoi R.P.  goh wat ben ik jaloers zeg. 3 weeken in Scandinavië! Geen betere plek om te rijden met een auto. Ik ben laatst zelf ook 4 dagen(te kort) in Noorwegen geweest met vrienden. Helaas niet met mijn eigen auto:( Maar zelfs met onze super basic huur auto was het al leuk. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Genius
  • 326 reacties
  • 17 oktober 2022

Hi welkom! 
Wat geweldig dat je al zo’n reis heb kunnen maken en wat ziet dat er tof uit! Scandinavië staat al zo lang op mijn lijst om een keer op te gaan. 
Heb je nog iets op de planning staan?

Rochella
  • 504 reacties
  • 18 oktober 2022

Welkom Roman!

Leuk dat je je zo uitgebreid voorstelt! 😊

Wat ontzettend gaaf zo'n roadtrip! Heerlijk he die vrijheid om te gaan waar je wilt. Wil je ergens wat langer blijven dan boek je een dagje erbij en als je het zat bent dan rijd je weer verder tot je iets gevonden hebt. Daar houd ik ook wel van! 

Waar in Scandinavië ben je allemaal al eens geweest?

Mocht je nog een reistip willen; De Zwitserse bergen zijn ook echt fantastisch mooi! En als je van bergpassen houdt kun je daar je lol niet op. 😊

Veel plezier op de community!

R.P.
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Supercharger
  • 23 reacties
  • 18 oktober 2022

Hi, ik ben met de auto vanuit Nederland eerst naar Lubeck gereden in Duitsland. Een hele mooie historische stad. Daarna heb ik de boot gepakt naar Denemarken en heb ik Kopenhagen verkend wat echt een geweldige stad is. Met de Sontbrug overgestoken naar Zweden om vervolgens via de westkust met vele eilanden naar Noorwegen te rijden. Via het binnenland van Noorwegen, waar echt heel weinig te zien was naar Andalsness gereden Hier heb ik op de Atlantikroad gereden een van de mooiste wegen ter wereld. Daarna afgezakt langs de kust via Bergen naar Stavanger waarbij je over en langs de fjorden rijdt. Zo geweldig mooi! De eindstop was Kristianssand vanwaar ik de boot had genomen terug naar Nederland. Het was een hele mooie reis maar wel heel erg duur. Uiteindelijk had ik in 3 weken 4000 kilometer gereden en ook heel veel gewandeld. 

Voor volgend jaar heb ik plannen om naar Schotland en Tsjechie te gaan. Ook lijkt een road trip naar Kroatie mij heel erg leuk en dan mischien via Boedapest te rijden. 

Ik houd ervan om alles van tevoren al uit te zoeken en te plannen dus ik had van te voren al alle overnachtingen geboekt en hoefde er alleen elke dag naartoe te rijden. Het nadeel was dan wel dat je soms niet genoeg tijd had om ergens rond te kijken maar hier houd ik voortaan rekening mee door meer tijd in te plannen voor bepaalde activiteiten. 

De foto is van de wijngaardvelden in Kroatie. Toen ik daar door de heuvels reed was het uitzicht zo geweldig dat ik na bijna elke bocht wel wou stoppen.

Zwitserland staat zeker op mijn lijstje maar het is een erg duur land. Ik zou voorral graag in de winter met de panorma trein door Zwiserland willen reizen. 

Hebben jullie nog reisplannen voor volgend jaar?

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 20 oktober 2022

Hoii Roman,

Wat leuk dat je je hebt aangemeld hier!  Dat lijkt mij zo gaaf met de auto naar het buitenland en je bent al op veel mooie plekken geweest, lees ik hier. Ik hou zelf ook van reizen, ben vorige maand naar Marokko geweest echt een aanrader! Miss ook te bereiken per auto. Waar reis je het liefst naartoe? 

Quinty
Forum|alt.badge.img+10
  • Myth
  • 649 reacties
  • 22 oktober 2022

Hoi, 

Welkom op de community! =) Ik wil heel graag nog een keer naar Australië! Toen ik niet lekker in mijn vel zat was dat een van mijn punter waar ik naar uit keek. Ik ben er nog niet geweest omdat het nou eenmaal piep duur is maar gaat nu inmiddels beter en ben van plan dat echt een keer te gaan doen!

Esmee
Forum|alt.badge.img+5
  • Legend
  • 26 reacties
  • 23 oktober 2022

Hay Roman, 

Ik ben Esmee en ik zie dat je toevallig in de beurt van mij woont. Ik hou trouwens ook heel erg van reizen.

R.P.
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Supercharger
  • 23 reacties
  • 23 oktober 2022

Hi Nasim, Marokko is veelste warm voor mij. Ik kan erg slecht tegen warme temperaturen dus voor nu houd ik het liever bij Europa. Als een vakantie met de auto jouw zo leuk lijkt waarom heb je het dan nog niet eerder gedaan? Marokko is zeker te bereiken met de auto en de rit ernaartoe lijkt mij al een hele leuke road trip! Voor volgend jaar wil ik naar Tsjechie en Schotland verder kijk ik nog wat op mijn pad komt ik zou ook heel graag weer naar Kroatie willen gaan en dan langs de kust rijden.

Hi Quinty, wat trekt jouw zo om naar Australie te gaan? Het is zeker goed dat je iets hebt om naar uit te kijken anders worden de dagen wel erg lang. Je werkt toch het grootste deel van je leven en als je niks hebt om naar uit te kijken dan wordt het wel erg doelloos. 

Hi Esmee, leuk dat je in de buurt woont. Waar reis je graag naartoe?

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 224 reacties
  • 4 november 2022

He roman, kon je niet eerder beantwoorden vanwege drukte, maar leuk dat wij dit gemeen hebben.

Ik heb nog geen rijbewijs daarom, maar zou dat graag een keer willen ervaren, met de auto naar het buitenland. Kroatië is ook heel erg mooi! Wat doe je in het dagelijks leven?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen