Skip to main content

Opnieuw voorstellen The Ineffable Bookworm 25

• 17 juli 2023
  • 3 reacties
  • 203 × bekeken

The Ineffable Bookworm
Forum|alt.badge.img+11

Hallo iedereen! Ik had mezelf al een keertje voorgesteld een jaar geleden toen ik mij net had aangemeldt bij de Join Us Community maar ik doe dat nu opnieuw in een soort verkorte versie met deze tweede voorstelronde in de hoop wat meer nieuwe contacten op te doen en wellicht eventueel ergens gedurende mijn zomervakantie of wat er nog van over is nu, af te kunnen spreken. In de weekeinden zou ik in rond de middag in principe ook kunnen. 'S avonds afspreken is onwennig voor mij en moet ik nog aan wennen. 

Ik merk gewoon écht aan mezelf dat ik qua sociaal contact best wel het een en ander mis nog steeds. Op werk heb ik weinig collega's van dezelfde leeftijd en heb ik al niet zoveel sociaal contact als ik zou willen hebben met collega's en wanneer mijn broertje en zusje iets leuks gaan ondernemen voelt het alsof er bij mij wat tekortschiet op de weekdagen voornamelijk maar ook de vrije dagen/weekeinden wanneer ik niet doe aan Dungeons & Dragons en/of gamen.

Kortom; ik zit nog altijd best veel thuis wanneer ik niet werk en moet mezelf maar zien te vermaken wanneer er geen Dungeons & Dragons sessie is of ik niet game.

Vooral dat van wanneer ik mezelf maar moet zien te vermaken binnenshuis en er verder niks te doen is ben ik zat omdat ik me daar vrij neerslachtig, erg eenzaam van ga voelen (kamp al sinds mijn 6e met mijn eenzaamheid eigenlijk om eerlijk te zijn). Ik hoop daar met dit topic dus écht verandering te brengen.

Daarnaast maken mijn ouders zich al jaren zorgen over mij op sociaal vlak en hebben ze echt van álles uit de kast gehaald om mijn sociale ik op te krikken maar tot nu toe heeft dat weinig geholpen, ook willen ze dat ik wat meer het huis uitga, erop uit ga. Dat gunnen ze mij.

Mijn topic heb ik trouwens verdeeld in kopjes zodat het wat makkelijker leest.

Wie ben ik?

Mijn nickname hier op de community is The Ineffable Bookworm; wat ik heb gebaseerd op mijn liefde voor lezen, boeken en omdat ik groot fan ben van Neil Gaiman's & Terry Pratchett's Good Omens boek waar ook een Amazon Prime serie adaptatie van is. Ik kijk erg uit naar het aankomende Seizoen Twee 28 juli dit jaar, wat losstaat van het boek waarop Seizoen een op gebaseerd was.

Mijn persoonlijkheid in een notendop

Betreft persoonlijkheid ben ik aan de rustige kant, creatief, vrolijk, vriendelijk, empathisch, een doorzetter (aangezien het leven geen rozenblaadjes en maneschijn is; heb best wel moeilijke momenten meegemaakt). Ik geef de voorkeur aan diepgaande gespreksstof (afhankelijk van de sterke van een vriendschappelijke band) maar vind luchtige gesprekken ook geen probleem. Ik ben altijd wel in voor een lolletje en een nerd maar dat is niet per se een slecht ding.

Het is wel zo dat wanneer ik iemand voor de eerste keer ontmoet ik nogal aftastend kan zijn, voorzichtig en duurt het écht even voordat ik mij meer open ga en wil stellen. Dit ligt niet aan degene die dit leest maar aan mijzelf in verband met mijn pestverleden (veroorzaakt door de buurt waar ik nog altijd woon), waardoor dit een beschermingsmechanisme is geworden en daarnaast kan ik op momenten aan de introverte kant zijn. Maar zodra ik mij op mijn gemak en comfortabel voel zal ik mij meer openstellen. 

Mijn hobby's:

Ik hou ervan te lezen en ben gek op boeken zoals eerder benoemd, ik lees zowel in het Engels wat ik mij geheel eigen heb gemaakt en ik lees in het Nederlands. Mijn andere hobby's bestaan uit films en series kijken, gamen (Nintendo Switch, gedeelde PlayStation 4, moet nog wennen aan mijn gamedesktop), schelpen verzamelenfanfictie schrijven en soms Engelse poëzie. Sinds een aantal maanden dit jaar speel ik ook Dungeons & Dragons waar ik een bijkomende nieuwe hobby van heb gemaakt en waar ik met volle teugen van geniet. Daar op terugkomend ben ik ook een Critter (de officiële  benaming voor een Critical Role fan; Critical Role is een groep bestaande uit stemacteurs die Dungeons & Dragons met elkaar spelen die Dungeons & Dragons best populair heeft gemaakt). Critical Role was overigens ook mijn introductie aan Dungeons & Dragons. Het echt spelen is een tweede en hoewel ik semi-ervaren ben, ben ik nog altijd lerende en probeer ik zoveel mogelijk aan informatie in mij op te nemen tijdens de sessies en mezelf elke keer weer wat bij te schaven ook met mijn speelstijl als speler en mij nog beter in te leven in mijn Dungeons & Dragons karakter.

Losstaand van mijn hobby's

Verder hou ik van een terrasje pakken; ergens lunchen, winkelen/stad/dorp in gaan (ligt er wel aan wat), naar de bioscoop gaan (ik heb dit nog nooit zonder mijn familieleden gedaan waar ik me nogal voor schaam op deze leeftijd dus dit wil ik zeker een keer meemaken), naar musea/een musical gaan (wanneer er sprake is van voordeel, korting), een beetje dat soort dingen. Bakken vind ik ook wel leuk, vooral zoet maar dit doe ik gewoon te weinig. Ik ben niet bepaald een kookwonder in de keuken.

Waar sta ik verder open voor?

Festivals, concerten (ligt wel aan band/artiest), picknicken, arcadehal (ben hier nog nooit geweest.), escaperoom, boottochtje, boswandeling of iets.

Vooral festivals, concerten en arcadehallen ben ik nog nooit bij geweest en wil ik best graag een keer meemaken!

Waar hou ik absoluut niet van?

Sportactiviteiten, fietsen, fysieke activiteiten die persoonlijk te veel inspanningen vergen vanuit mij. Ik weet het dit kan nogal gek klinken maar ik heb er zo mijn redenen voor. Meer weten? Stuur mij dan een privébericht en vraag er vooral naar voordat we eventueel afspreken. 

Zwemmen zou ik wel heel heel misschien voor open staan maar dat ligt eraan hoevaak we afspreken en hoe sterk de vriendschappelijke band is.

Naar het strand gaan; ik vind dit heel eerlijk leuk vooral als je het hebt over Zeeland maar het zand in mijn schoenen en het zeewater vind ik gewoon wat minder.

Veel in de zon liggen, sauna; sauna lijkt me iets teveel van het goede en té warm. 

Belangrijk om te weten;

Ik ben een meid van 25 jaar oud en kom uit Utrecht & omgeving dus ik ben een beetje opzoek naar mensen van óf ongeveer 25 jaar, dezelfde leeftijd als ik ben dus (26, 27 is ook niet erg) óf een beetje tussen de 20-25 jaar in een beetje dezelfde omgeving of wat verder weg.

Ik ben geheel afhankelijk van het OV (bus, trein; heb géén rijbewijs dus dat maakt ver reizen wel lastig) en daarnaast werk ik dus dat zijn ook nogal factoren die kunnen meespelen. 

Afspreken?

Mocht je willen afspreken of iets laat dan een comment/geschreven reactie achter op dit topic alsjeblieft en stuur mij een privébericht.

Wel fijn als we van tevoren een beetje gepraat hebben via privéberichten tenzij je er 'blind' in wil gaan qua ontmoeten, natuurlijk wel noodzaak dat er wordt afgesproken wat we een beetje gaan doen, tijd, datum, plek en dan waar bij die plek we elkaar ontmoeten via privéberichten

Bij voorbaat dankjewel voor het lezen van mijn topic!

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

Diego
Community Manager
Forum|alt.badge.img+14
  • Community Manager
  • 17 juli 2023

Welkom heten is niet meer geheel op z'n plek omdat je al bijna tot het meubilair behoort maar complimenten voor het mooie en uitgebreide topic!

Forum|alt.badge.img+7
  • Legend
  • 17 juli 2023

Hooi, ik ben Katja en ben 26 jaar. Ik woon niet in de omgeving (kop van Noord Holland)maar je bericht spreekt me wel heel erg aan, veel hobby's komen overeen (gamen, naar concerten gaan, films en series kijken, bakken) en beschouw mezelf ook als een rustig iemand. Ik heb zelf totaal geen problemen om te reizen. Als het je toch leuk lijkt, stuur me maar een priveberichtje. 

• 17 juli 2023

Hi. Jammer dat het tussen ooit niet zo lekker is gelopen het contact. Want als ik je bericht lees herken ik mij toch in veel dingen

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen