Hoi allemaal,
Joshua (niet mijn echte roepnaam) hier. Vorig jaar/begin dit jaar had ik al twee topics aangemaakt waarin ik mezelf voorstelde, maar daar heb ik jammer genoeg geen reacties op gekregen. Ik heb wel contacten met andere jongeren via deze website, en ik heb zelfs al een keer in het echt met iemand afgesproken, maar ik wil ook graag jongeren ontmoeten die bij mij in de buurt wonen zodat niet één van ons een heel stuk hoeft te reizen en we elkaar vaker kunnen zien. Daarom stel ik me nu nog een keer aan jullie voor.
Nou, ik ben dus Joshua en ik ben 26 jaar (in januari word ik 27). Sinds begin dit jaar woon ik in Leiden in een huis met andere jongeren, maar in de weekenden ga ik bijna altijd terug naar mijn ouderlijk huis in Dordrecht. Vorig jaar heb ik mijn bachelordiploma geschiedenis gehaald aan de Universiteit Leiden, en nu ben ik bezig met mijn master in dezelfde richting.
In mijn vrije tijd ben ik voornamelijk bezig met lezen en muziek. Ik vind zowel fictie als non-fictie leuk om te lezen. Ik vind het erg interessant om meer te leren over onderwerpen zoals geschiedenis (ook buiten mijn studie om), cultuur en (internationale) politiek. Wat fictie betreft lees ik graag boeken die een beetje tussen ‘populair’ en ‘literair’ in zitten, maar ik vind het vaak lastig om die te vinden, dus suggesties zijn meer dan welkom!
Qua muziek luister ik vooral naar rock-achtige muziek, maar dat is meestal geen ‘typische’ rock zoals AC/DC of zo. Ik luister vaak naar punk/new wave-achtige bands uit eind jaren 1970/begin jaren 1980 zoals Ramones, Blondie, The Clash, Talking Heads enz., maar ik vind ook sommige recentere indie-bands leuk. Samenvattend zou je kunnen zeggen dat ik van stevige, opgewekte en energieke muziek hou. Naast rock heb ik afgelopen jaar trouwens ook veel naar reggae van rond de jaren 1970 geluisterd.
Een paar maanden geleden ben ik begonnen met het volgen van elektrische gitaarlessen. Hierbij heb ik tot nu toe nummers geleerd zoals Teenage kicks van The Undertones, Take me out van Franz Ferdinand, Blitzkrieg bop van de Ramones en momenteel New rose van The Damned. Momenteel leen ik de elektrische gitaar van mijn vader, maar ik ben van plan om binnenkort een eigen gitaar te kopen.
Ik hou ook erg van koken. Naast het koken voor de eetgroep in mijn huis in Leiden, kook ik ook vaak in het weekend samen met mijn vader. We koken vaak bijvoorbeeld Indiase of Indonesische gerechten, deels omdat die keukens veel vegetarische recepten kennen en wij ook meestal vegetarisch eten. Maar veel Mediterrane recepten, bijvoorbeeld Italiaans of Grieks, vind ik ook erg lekker!
Woon jij in de buurt van Leiden of Dordrecht en lijkt het je leuk om kennis te maken? Reageer dan op dit topic of stuur een privéberichtje, dan kunnen we kletsen via deze website. Als het klikt en we elkaar wat beter hebben leren kennen, kunnen we op termijn misschien in het echt ergens afspreken.
Groetjes,
Joshua