Skip to main content

Jesse2001 20 omgeving Amsterdam

• 14 december 2021
  • 14 reacties
  • 304 × bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Hoi allemaal, 

Mijn naam is Jesse, ik ben 20 jaar oud en ik woon in de buurt van Amsterdam. Mijn hobby's zijn voetballen, karate, lezen en gamen. Sinds dit jaar studeer ik rechten aan de hogeschool van Amsterdam, daarvoor deed ik journalistiek in Utrecht maar daar ben ik mee gestopt mede door corona :(.

Ik zit al een erg lange tijd bij joinus, en we hebben een erg leuke groep waarmee we veel leuke activiteiten doen. Ik hoop natuurlijk op dit forum ook leuke mensen te ontmoeten met gemeenschappelijke interesses. Ik ben altijd wel in voor een praatje :D. 

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 14 december 2021

Hoi!

Wat leuk dat je je hebt aangemeld! Wat lees je graag? 

Melissa
Forum|alt.badge.img+9
  • Genius
  • 14 december 2021

Heehoi! Welkom :)

Wat voor games speel je zoal? (en ben ook wel beniewd wat je zoal leest, maar dat is al gevraagd haha😅😂🙈)

Bevalt de studie rechten tot nu toe wel? Heb je veel contacturen, of eigenlijk niet tot nauwelijks? Want ik merk zelf dat door de corona, toen dus die contacturen wegvielen, dat toen bij mij de eenzaamheid wel een stuk erger werd. Is dat iets wat je herkent of heb je er eigenlijk altijd al wel op deze manier last van gehad?

Leuk dat je het zo naar je zin hebt bij JoinUs!

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 14 december 2021

@xXCatXx Dank voor je reactie, ik lees graag thrillers zoals HEX van de Nederlandstalige schrijver Thomas Olde Heuvelt en boeken van Stephen King bevallen mij ook erg goed :). En jij?

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 14 december 2021

@Melissa  Hey Melissa ik speel graag open world games waarbij de storyline centraal staat, zo heb ik voor dat mijn pc stuk ging vorig jaar in de lockdown veel Red Dead Redemption 2 gespeeld (een beetje de cowboy variant op GTA ook verschillen de games in wezen veel van elkaar.) en vooral de oude assasins creed games ben ik een groot fan van. Deze speel ik zowel op mijn PC als op mijn oude xbox 360. 

Eerlijk gezegd vind ik mijn studie erg moeilijk en ook vaak saai, ik weet dat dat laatste er ook bij hoort maar ik wil het wel benoemd hebben. Ik heb relatief weinig contacturen, in mijn eerste periode had ik maar 1x per week fysiek les, nu is dat wel 2x per week maar alsnog zijn de lesuren best kort. 

Ik snap dat je best eenzaam kan gaan voelen doordat je contacturen wegvalt bij je studie. Maar als ik eerlijk mag zijn, voel ik me eigenlijk al vijf jaar best eenzaam. Mijn sociale kring is nooit groot geweest en ik vind het ook prima om alleen te zijn en op sociaal  gebied ben ik niet de handigste. Ik heb wel altijd vrienden gehad maar dat waren altijd wel een paar goede vrienden en dan hield het ook wel op. Maar helaas kwam ik vijf jaar geleden in de situatie terecht dat ik opeens helemaal geen vrienden meer had. Dit heeft 2 jaar lang geduurd voordat ik eindelijk weer eens met iemand uit mijn omgeving bevriend raakte. Deze gebeurtenis heeft mijn zelfvertrouwen een behoorlijke knel gegeven. Gelukkig had ik voordat ik bij join us ging vorig jaar wel al een aantal vaste vrienden, door join us is mijn sociale kring groter geworden  en ben ik zelf ook gelukkiger in het leven. 

Ik zou iedereen willen meegeven die in de situatie zit waar ik een paar jaar terug in heb gezeten dat het nooit te laat is om nieuwe vrienden te maken en dat je de hoop nooit moet verliezen :). 

Forum|alt.badge.img+2

Wat een leuke hobby’s! Ik ben dol op voetbal en gamen.

Welke games speel je allemaal?

Melissa
Forum|alt.badge.img+9
  • Genius
  • 15 december 2021
Jesse2001 schreef:

@Melissa  Hey Melissa ik speel graag open world games waarbij de storyline centraal staat, zo heb ik voor dat mijn pc stuk ging vorig jaar in de lockdown veel Red Dead Redemption 2 gespeeld (een beetje de cowboy variant op GTA ook verschillen de games in wezen veel van elkaar.) en vooral de oude assasins creed games ben ik een groot fan van. Deze speel ik zowel op mijn PC als op mijn oude xbox 360. 

ooh nice! Kende red dead redemption 2 eigenlijk niet, heb het even gegoogled maar klinkt inderdaad wel als een leuke game. Wel naar dat je pc stuk is gegaan, heb je hem inmiddels al weer tot leven gekregen of een nieuwe gekocht? Of speel je nu dan vooral op de xbox?

Jesse2001 schreef:

Eerlijk gezegd vind ik mijn studie erg moeilijk en ook vaak saai, ik weet dat dat laatste er ook bij hoort maar ik wil het wel benoemd hebben. Ik heb relatief weinig contacturen, in mijn eerste periode had ik maar 1x per week fysiek les, nu is dat wel 2x per week maar alsnog zijn de lesuren best kort. 

Oh dat is wel echt heel erg weinig ja. Vind je de studie wel leuk? Als in wil je er mee doorgaan, of heb je het idee dat deze studie toch niet helemaal jouw ding is?

Jesse2001 schreef:

Ik snap dat je best eenzaam kan gaan voelen doordat je contacturen wegvalt bij je studie. Maar als ik eerlijk mag zijn, voel ik me eigenlijk al vijf jaar best eenzaam. Mijn sociale kring is nooit groot geweest en ik vind het ook prima om alleen te zijn en op sociaal  gebied ben ik niet de handigste. Ik heb wel altijd vrienden gehad maar dat waren altijd wel een paar goede vrienden en dan hield het ook wel op. Maar helaas kwam ik vijf jaar geleden in de situatie terecht dat ik opeens helemaal geen vrienden meer had. Dit heeft 2 jaar lang geduurd voordat ik eindelijk weer eens met iemand uit mijn omgeving bevriend raakte. Deze gebeurtenis heeft mijn zelfvertrouwen een behoorlijke knel gegeven. Gelukkig had ik voordat ik bij join us ging vorig jaar wel al een aantal vaste vrienden, door join us is mijn sociale kring groter geworden  en ben ik zelf ook gelukkiger in het leven. 

Je mag altijd eerlijk zijn! Maar dat is echt naar ja, snap ook goed dat dat een enorme impact heeft gehad op je, en je zelfvertrouwen. Wel fijn om te horen dat het nu wat beter met je gaat, en dat je sociale kring ook weer wat groter is geworden.

Jesse2001 schreef:

Ik zou iedereen willen meegeven die in de situatie zit waar ik een paar jaar terug in heb gezeten dat het nooit te laat is om nieuwe vrienden te maken en dat je de hoop nooit moet verliezen :). 

Dat vind ik een hele mooie! En ben het helemaal met je eens :)

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 15 december 2021

@Laurens00371 Zoals je misschien hierboven heb kunnen lezen speel ik vooral Red Dead Redemption 2 en veel oude Assasin's creed games. Ook speelde ik vaak voor dat mijn pc stuk ging, Hearts of Iron 4, dat is een strategiespel over de Tweede Wereldoorlog ken je dat misschien? 

En zit je als ik vragen mag, ook zelf op voetbal? En wat is dan de positie waar je het liefst speelt? Ik sta het liefst in de spits maar dat komt vooral omdat ik pas sinds 2 jaar op voetbal zit en met mijn gebrekkige techniek op weinig andere posities kan spelen. Toch maak ik af en toe wel een goaltje wat erg fijn is 😃

Forum|alt.badge.img+2

@Jesse2001 

Hey,

ik zit erover na te denken om op voetballen te gaan, maar het liefste kijk ik zelf voetbal, of download ik oude voetbal westrijden, en maak ik er mijn eigen samenvattingen van. En dan probeer ik ze op mijn youtube kanaal te uploaden, ik vind samenvattingen maken vooral heel erg leuk !!

Quinty
Forum|alt.badge.img+10
  • Myth
  • 15 december 2021

Hee @Jesse2001 

Wat maakte dat je gestopt was met je studie journalistiek? :smiley:

lijkt mij best een interessante studie namelijk ( niet dat ik ga studeren)

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 15 december 2021

@Laurens00371 Wat leuk dat je eigen Youtube kanaal hebt waarop je dat upload! Hoe heet je kanaal? Dan kan ik gelijk op je abonneren ;). 

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 15 december 2021

Hey @Quinty  journalistiek is inderdaad een erg interessante studie! Ik ben gestopt omdat ik op een gegeven moment de motivatie er niet meer voor kon opbrengen, de tweede lockdown was net ingegaan en ik liep al ontzettend veel achter met werk wat ik moest doen voor school. Toen ik door de tweede lockdown niet meer fysiek les kon krijgen aan de HVA, was voor mij reden om per direct te stoppen. 

Verder merkte ik al wel zelf voor de tweede lockdown dat ik eigenlijk te weinig leerde aan de school van journalistiek, de opdrachten die voornamelijk moesten bestonden uit het interviewen en schrijven van artikelen over mensen uit je eigenbuurt (Hyperlocal). Er zat te weinig uitdaging voor mij in deze opleiding, dit heb ik aangegeven bij mijn mentor toen ik definitief stopte. Natuurlijk was niet alles negatief aan de opleiding, ik vond het schrijven van artikelen en het interviewen van mensen heel leuk om te doen en daar heb ik ook veel van opgestoken. Het probleem was vooral dat er te weinig variatie daar in zat, ik moest 3 maanden lang hetzelfde doen in mijn eigen regio (het interviewen van mensen) en dat gaat al snel vervelen.

Forum|alt.badge.img+2

Forum|alt.badge.img+9
  • Master
  • 17 december 2021

Hee Jesse,

Een moedige stap dat je het durft te delen met ons!

In welk jaar zit je van je studie? 

Stuur mij gwn eff prive berichtje 

Rochella
  • 23 december 2021

Hey Jesse!

Welkom en leuk dat je je voorstelt! :blush: 

Red dead redemption 2 is echt een heel mooi prachtig spel, die ook gewoon heel mooi en prachtig blijft :wink: Heb toen die uit kwam een week lang vrijgenomen om lekker door de story heen te gaan haha. Nu start ik het spel wel eens op om gewoon even wat rond te rijden. Vond de online (toen dat uitkwam) 10x niks maar wil hem misschien ooit nog op de PC kopen, heb hem nu dan nog als Ultimate edition op de PS4. 

Wat jammer dat je (mede door Corona) je vorige studie hebt beëindigd. Het is heel lastig om een passende studie te vinden en er zullen helaas altijd wel gedeeltes zijn die minder (of gewoon niet) leuk zijn maar hopelijk weegt dat wel af tegen de leukere kant van je studie. Ik kan me voorstellen dat studeren nu helemaal eigenlijk maar een saaie bedoeling is, als er zoveel online wordt gedaan. Je studententijd is vaak juist het tegenovergestelde van thuis achter je laptop een les moeten volgen.. of misschien 2x per week even naar school mag om een les bij te wonen. 

Ik hoop dat de studie die je nu volgt je wat beter ligt! En dat je via dit platform leuke contacten mag opdoen! :blush:

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen