Skip to main content

Jasmijn 19 omgeving Alkmaar

Hoi, ik ben Jasmijn, ik ben 19 jaar oud en ik woon in regio Alkmaar. 

Ik schrijf dit bericht omdat ik al sinds mijn kindertijd mij erg eenzaam voel. Ik heb wel wat vrienden gehad, en ook nu heb ik er een paar, maar het voelt voor mij alsof we vaak niet op dezelfde lijn liggen en er een soort afstand tussen ons is. 

Ik zou het fijn vinden om mensen te ontmoeten die begrijpen hoe moeilijk sociaal contact kan zijn.

In januari dit jaar heb ik de diagnose autisme gekregen, waar ik op dit moment hard mee bezig ben om het te begrijpen. 

Mijn hobby's zijn voetballen, gitaar spelen, lezen, creatief bezig zijn en ik heb ook een liefde voor geschiedenis. Een terrasje pakken, naar de bioscoop of in de natuur zijn vind ik ook ontzettend leuk en ik ben een enorme dierenliefhebber. Verder sta ik meestal wel open om andere dingen te proberen.

Ik hoor graag van jullie.

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • 53 reacties
  • 9 juni 2022

Hey Jasmijn, Welkom op de community.

Ik ken het gevoel helaas, ik kon altijd goed met iedereen overweg maar kon uiteindelijk de aansluiting niet vinden. Gelukkig heb ik via Join Us mensen kunnen vinden waar en ik hoop dat jij die hier ook kunt vinden.

Groeten Henk

• 0 reacties
  • 9 juni 2022

Hoi Jasmijn, 

Ik heb ook zelf mogen ervaren binnen een Join Us groep hoe fijn het kan zijn om eigen ervaringen te delen. Ik heb zelf ook een ASS diagnose. Dat weet ik ook nog niet heel lang. Het was erg fijn om dat stukje te delen. En ook binnen Join Us ervaringen uit te wisselen over sociaal contact. En de moeilijkheden soms ook. Ook als mens. 

Dus ik zou je ook zeker aanraden om te kijken of er mogelijkheden voor jou zijn om bijvoorbeeld fysiek of online bij een Join Us groep aan te sluiten. 

Denk dat al een hele mooie bijzondere stap is dat je zo open en bewust bent over jezelf! En met jezelf! Dat kan anderen ook weer erg helpen. 

Groetjes,

Michael

Forum|alt.badge.img+6
  • Niet meer actief
  • 54 reacties
  • 10 juni 2022

Hoi Jasmijn,

Welkom op de community.

Wat vind je leuke films om te kijken?

Wij hebben vaak op vrijdag een Join Us Filmavond.
Hier hebben wij ook een groep voor die je hier kan vinden:
https://community.join-us.nu/groups/join-us-filmclub-78

Welke liedjes speel je graag op je gitaar?

Morgenavond host ik eerst een praatcafé (waar je gezellig kan praten,of luisteren als je praten nog wat spannend vind) en aansluitend een filmavond.
Wees welkom om aan te sluiten via onze discord server.

Ik heb al jaren ervaring met Autisme. Niet alleen heb ik zelf vroeger het label gekregen ik ken veel mensen die het hebben.

Mijn pb staat altijd open als je eens erover wilt praten.

• 0 reacties
  • 10 juni 2022

Bedankt voor jullie berichtjes, ik ga zeker kijken of ik ergens bij een Join Us groep kan aansluiten!

Dragonisym: 

Ik kijk graag geschiedenis films. Op de gitaar speel ik vanalles. Ik hou de filmavond in gedachte! Dus bedankt. 

Melissa
Forum|alt.badge.img+9
  • Genius
  • 227 reacties
  • 13 juni 2022

Hee Jasmijn, welkom!

Ik heb zelf ook pas sinds kort de diagnose autisme gekregen, ik hoop dat het bij jou ook wat rust geeft. Dat je nu wat beter dingen kunt plaatsen, en wat liever voor jezelf bent! Doe het rustig aan om te ontdekken wat autisme voor jou betekent, je moet als het ware jezelf eigenlijk weer een beetje opnieuw leren kennen. Ik zit zelf op dit moment ook nog midden in dat traject.

Leuke hobbies heb je! Speel je ook zelf voetbal, zo ja waar sta je (vooral)?
Naast de filmclub die Dragonism as voorstelde, hebben we ook een leesclub, en een crea club. Die zijn ook leuk om even te checken! :) Toevallig gaan ze met de leesclub nu net, of bijna, beginnen met een nieuw boek, wellicht dat je kan aansluiten als het boek je aanspreekt natuurlijk.
Heb je zelf ook (huis)dieren?

Veel plezier op de community!

Forum|alt.badge.img
  • Contributer
  • 5 reacties
  • 17 juni 2022

Hee Jasmijn, 

Mijn tweede naam is toevallig Jasmijn! :) Heel herkenbaar wat je schrijft over je kindertijd. Ik voelde precies hetzelfde met mijn vriendschappen. Alsof je op zoek bent naar meer dieper contact in plaats van oppervlakkige vriendschappen maar dit niet echt kunt vinden. Zelf heb ik het hier ook erg moeilijk mee gehad. 

Ik ben ook een enorme dierenliefhebber, heb jij zelf dieren?

Als je het leuk vindt om een keer te chatten en wie weet een keer af te spreken stuur me gerust een berichtje! Ik woon in regio Velsen dus redelijk in de buurt van Alkmaar.

Groetjes Amber 

Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 9 reacties
  • 18 juni 2022

Hoi welkom jasmijn ik ben ook nieuw! Het uit elkaar groeien van vrienden snap ik volkomen, ik heb hetzelfde gehad… Ik heb een 3 jarige relatie gehad met een autist, dus ik denk dat ik kan zeggen dat ik ‘ze’  een beetje begrijp :) Hopelijk ga je het hier naar je zin hebben.

• 0 reacties
  • 18 juni 2022

@Melissa ik begrijp helemaal wat je bedoelt, het is inderdaad een hele zoektocht. Ik wil komend seizoen weer beginnen met voetballen, het liefst in de zaal. Vorige week voor het eerst weer een toernooi gespeeld, merkte dat het me echt goed deed. Middenveld vind ik zelf het fijnst.

Super leuk die leesclub of creaclub. Moet toegeven dat ik dat best spannend vind, maar wie weet!

Ja ik hou heel erg van dieren! Ik heb zelf een kat.

Melissa
Forum|alt.badge.img+9
  • Genius
  • 227 reacties
  • 20 juni 2022

Oh wat leuk! Verschilt zaalvoetbal ook echt van voetballen op een veld, om het zo maar even te noemen 😅?  En dat is goed om te horen! Goede keuze dan ook om volgend seizoen weer te beginnen met voetballen.

Jaa snap ik hoor, dat je dat spannend vindt. Kijk maar gewoon rustig rond, en als je er aan toe bent kun je altijd een keertje mee gaan doen met het lezen van een boek, of met een crea bijeenkomst. Weet dat je altijd zeer welkom bent!

Aaah schattig 😍 hoe heet hij/zij? Heb je misschien een foto? 😇

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen