Zakkenrollen

  • 18 November 2021
  • 4 reacties
  • 54 × bekeken

Reputatie 6
Badge +9

Ik las dit in de krant en dacht echt ‘hoe dan?’
Een mevrouw werd aangesproken door een iemand die haar om 5 cent vraagt, omdat ze die net te kort komt voor een flesje drinken. Ze pakt haar portemonnee en geeft 20 cent. Bij thuiskomst blijkt ze 200 euro aan briefgeld te missen! :money_with_wings:

Hoe bestaat het dat je dat niet door hebt? Als je je portemonnee pakt om er 20 cent uit te halen, dan merk je het toch als er iemand met zijn vingers in je portemonnee zit? Hoe snel en handig zakkenrollers ook schijnen te zijn, ik snap niet hoe je dat niet kan merken. Heeft iemand enig idee hoe ze dit doen? Daar ben ik nou echt wel nieuwsgierig naar.

Ik heb zelf wel een keer zoiets gehad toen ik 16 was en net achter de kassa in de supermarkt werkte. Iemand wilde toch maar een ander pakje sigaretten, ik draaide me om en hij graait zo de briefjes uit de kassa, ik heb het later op de beelden van de beveiligingscamera gezien. Ik voelde me heel dom toen, maar blijkbaar heeft toen ook niemand van de klanten het gemerkt.

Is iemand van jullie wel eens gezakkenrold? Of heeft iemand op een andere manier wel eens stiekem iets van je gestolen waar je pas later achter kwam?

 


4 reacties

Reputatie 6
Badge +11

Ik las dit in de krant en dacht echt ‘hoe dan?’
Een mevrouw werd aangesproken door een iemand die haar om 5 cent vraagt, omdat ze die net te kort komt voor een flesje drinken. Ze pakt haar portemonnee en geeft 20 cent. Bij thuiskomst blijkt ze 200 euro aan briefgeld te missen! :money_with_wings:

Hoe bestaat het dat je dat niet door hebt? Als je je portemonnee pakt om er 20 cent uit te halen, dan merk je het toch als er iemand met zijn vingers in je portemonnee zit? Hoe snel en handig zakkenrollers ook schijnen te zijn, ik snap niet hoe je dat niet kan merken. Heeft iemand enig idee hoe ze dit doen? Daar ben ik nou echt wel nieuwsgierig naar.

Ik heb zelf wel een keer zoiets gehad toen ik 16 was en net achter de kassa in de supermarkt werkte. Iemand wilde toch maar een ander pakje sigaretten, ik draaide me om en hij graait zo de briefjes uit de kassa, ik heb het later op de beelden van de beveiligingscamera gezien. Ik voelde me heel dom toen, maar blijkbaar heeft toen ook niemand van de andere klanten het gemerkt.

Is iemand van jullie wel eens gezakkenrold? Of heeft iemand op een andere manier wel eens stiekem iets van je gestolen waar je pas later achter kwam?

 

Dat kan inderdaad heel snel gaan. Vorige week was ik aan het werk en zag ik een man  binnen komen met een tas met rozen. De man meld zich bij de service balie om daar 6  pakjes Marlboro scheg te kopen. Maar zijn pinpas weigerde het leek net dat hij de scheg in die tas deed maar in werkelijkheid zaten ze in zijn binnen zak. De man zou naar zijn auto lopen om een andere pin pas te gaan halen maar in werkelijkheid was hij weg.

 

Zowel de kassa medewerker als ik hebben het niet zien gebeuren terwijl ik als beveiliger er praktisch naast stond 

Reputatie 6
Badge +9

Wow, sommige mensen zijn echt zo brutaal

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb het ooit meegemaakt met vrienden van me ouders, die stonden op de weekmarkt en daar was gewoon binnen enkele seconden de gehele kassa eruit gehaald. Die vrouw draaide om en eigenlijk meteen terug, toen was die al weg. 

Reputatie 6
Badge +9

Dat verder niemand dat gemerkt heeft.. of misschien durfden ze er gewoon niks van te zeggen

Reageer