Your feelings do not dictate the reality

  • 26 January 2024
  • 2 reacties
  • 140 × bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Lieve mensen ,

 

Iets wat ik graag wil delen;

 

Your feelings do not dictate the reality.

 

Mijn zusje gaf laatst aan dat ze zich eenzaam voelde. Dit wekte iets in mij op en liet mij herinneren aan joinus. Waarom? Omdat ik hier vorig jaar terechtkwam omdat ik mij ook wat eenzaam voelde. In de afgelopen paar maanden is er echter heel wat veranderd, niet per se in gebeurtenissen, maar juist in mentaliteit.

 

Ik ben een gemiddelde jonge dame, ik werk, ik studeer, heb familie en een heleboel stress en ideeën over van alles en nog wat. In mijn wereld was ik continu omringd door mensen en toch voelde ik mij eenzaam. Best apart, gezien de realiteit was dat ik dat absoluut niet was. Maar waar lag dit aan?

 

Mijn conclusie? Mijn omgeving en mijn manier van denken lieten niet toe dat ik kon genieten van wie ik om mij heen had en wat er om mij heen gebeurde. Als jongere van tegenwoordig gaat er geen week voorbij waarbij ik mensen hoor zeggen dat jongeren van tegenwoordig het moeilijk hebben en mentaal veel te lijden hebben. Er gaat geen week voorbij zonder gesprekken, posts, nieuws of weet ik het wat tegen te komen die onze manier van denken limiteren door ons plat te gooien met alle redenen waarom dingen niet kunnen, horen of mogen. We bevinden ons veel te vaak in omgevingen waarbij er negativiteit wordt uitgesproken en vervolgens wordt bevestigd door vele om ons heen.

 

Ik wil jullie aanmoedigen scherp te blijven en jezelf te blijven herontdekken, laat positiviteit het fundament zijn in alles wat je doet. Sta jezelf niet toe de wereld alleen maar vanuit een negatieve lens te bekijken. Sta jezelf niet toe te veel zwemmen in die poel van somberheid en ontmoediging. Want dat is wat het is, ontmoediging. Het ontmoedigd ons net die stap extra te zetten ‘omdat het toch geen zin heeft’. Het ontmoedigd ons dat leuke idee toch niet in actie om te zetten ‘omdat er toch al zoveel ideeën zijn. Het ontmoedigd ons te waarderen wat we hebben omdat ‘wij het als generatie zo moeilijk hebben’. 

 

De wereld is wat je ervan maakt, en als je continu je gevoel je realiteit laat bepalen creëer je wereld zonder zekerheid, onze gevoelens veranderen namelijk constant en zijn heel beïnvloedbaar. De belangrijkste zekerheid die je kunt hebben, is het weten wie je bent en wat je kunt. Dat uitvogelen is een levenslang proces maar laat het de rit van je leven zijn, houd open armen voor nieuwe mensen en nieuwe kansen. Denk 2, 3, 4 keer na voordat je een negatieve gedachte uitspreekt. Ben je écht alleen? Is dat écht niet mogelijk? Vinden we dat écht wel?

 

Laten we elkaar aanmoedigen om uit onze schulp te komen en te genieten van het mooie leven, want dat is wat het is: een heel mooi leven. Ondanks alle oorlogen, alle catastrofes, alle rampen. Die dingen  zouden ons juist moeten leren om nog meer waardering te hebben voor wat we hebben. Laat het ons motiveren om het goede te doen, niet alleen voor onszelf, want het leven is bedoeld om te delen met anderen – een collega, een vriend, een klasgenoot, zelfs een reisgenoot. Contact is nooit ver weg en hoeft nooit moeilijk te zijn. Het zit allemaal in ons 'bovenkamertje', maar zal ik je iets leuks vertellen?

 

Jij bent degene die jouw 'bovenkamertje' inricht zoals je dat wilt. Dus, kies ervoor om de gordijnen open te trekken en te genieten van de warme zon van het goede leven, laat het licht schijnen in je leven. We hebben altijd de kracht om onze mentaliteit te bepalen en te kiezen voor het goede en de positiviteit, ongeacht wat er om ons heen gebeurt

 

Moeilijke tijden maken we allemaal mee, maar je hebt zelf in de hand hoe lang je deze je leven laat beïnvloedden. Voorkom dat je jezelf verblind voor wat pal voor je staat.

 

Laten we onze gevoelens niet de realiteit bepalen, je bent nooit écht alleen💞

 

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Wat een mooie tekst!

Reputatie 5
Badge +7

Mooie tekst om te lezen, Ook fijn om te lezen dat je een aanpassing hebt kunnen maken aan je mentaliteit waardoor je beter hiermee om kan gaan.