wie kan mij helpen

  • 13 September 2023
  • 4 reacties
  • 147 × bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi hoi, 

Het is even geleden dat ik wat heb verteld of gevraagd heb. Nu heb ik een vraag aan jullie.. ik heb PTSS en Angststoornissen, elke maand (anticonceptie maand) in de tweede week krijg ik last van een paniek/angst aanval. Ik weet niet of iemand dit kent want bij mij duurt dit 1 a anderhalve week voor ik weer "rustig" ben in mijn koppie. Wat er gebeurd is het begint allemaal om me heen te draaien ik word ontzettend emotioneel het voelt niet alsof ik het ben zeg maar. Ik weet niet of dit logisch klinkt voor 1 van jullie.. maar dit is sinds eind juli begin augustus dit jaar ik word er echt helemaal kriegel van want het lijkt gewoon alsof ik voor 1 a anderhalve week gewoon geen controle heb over MIJN lichaam... ben ik de enige of herkenen meerdere hier zichzelf in... help..


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

4 reacties

Reputatie 1
Badge +3

Hey Victoria,

Wat vervelend dat je die klachten ervaart! Misschien is het handig om met je huisarts te bespreken, want uit je bericht maak ik op dat je er erg last van hebt. Wellicht kan hij/zij je verder helpen. 
Succes, en ik hoop dat je duidelijkheid kan krijgen. 

Reputatie 2
Badge

Hey Victoria,

Wat vervelend dat je die klachten ervaart! Misschien is het handig om met je huisarts te bespreken, want uit je bericht maak ik op dat je er erg last van hebt. Wellicht kan hij/zij je verder helpen. 
Succes, en ik hoop dat je duidelijkheid kan krijgen. 

 

Huisarts begrijpt er ook geen hol van.. ik kijk liever of er meerdere mensen zijn die dit in hun herkenen

Badge

Hoi Victoria, 

 

Ik heb zelf PTSS en slik anticonceptie. Ik kreeg tijdens mijn stopweek hele heftige PTSS klachten, en ik had pas later door dat dit verband met elkaar had. Er zijn meerdere studies gedaan waar dit ook uit voort komt. Ik weet niet helemaal waardoor dit in jouw tweede week gebeurd, maar dit kan te maken hebben met je hormooncyclus. 

Ik zou met je gynaecoloog overleggen of je misschien kan doorslikken. Ik heb dit gedaan en hoef nu maar eenmaal in de 3 of 4 maanden een stopweek in te plannen. Deze duurt meestal wel langer (10 dagen), maar dat plan ik meestal zo in dat ik er het minst last van heb. Een hogere dosis is misschien ook een optie als je een lagere dosis slikt. 

Hoop dat het helpt! 

Reputatie 2
Badge

Hoi Victoria, 

 

Ik heb zelf PTSS en slik anticonceptie. Ik kreeg tijdens mijn stopweek hele heftige PTSS klachten, en ik had pas later door dat dit verband met elkaar had. Er zijn meerdere studies gedaan waar dit ook uit voort komt. Ik weet niet helemaal waardoor dit in jouw tweede week gebeurd, maar dit kan te maken hebben met je hormooncyclus. 

Ik zou met je gynaecoloog overleggen of je misschien kan doorslikken. Ik heb dit gedaan en hoef nu maar eenmaal in de 3 of 4 maanden een stopweek in te plannen. Deze duurt meestal wel langer (10 dagen), maar dat plan ik meestal zo in dat ik er het minst last van heb. Een hogere dosis is misschien ook een optie als je een lagere dosis slikt. 

Hoop dat het helpt! 

Dankjewel voor je bericht. Ik weet niet of het door mijn PTSS komt het kan ook zijn dat ik een paniekstoornis heb want die klachten die daarbij horen lijken daar ook heel erg op.. nogmaals bedankt voor je bericht en veel sterkte met jouw klachten..