Skip to main content

wanneer is het oke om een relatie te verpesten?

• February 24, 2026
  • 1 reactie
  • 29 × bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een beetje een raar iets. Wat als je weet dat iemand een relatie heeft met iemand anders. Laten we zeggen V (vrouw) en M (man) hebben een relatie. Ik weet dat V altijd andere mensen gebruikt, pijn doet en manipuleert. Ik ken haar al 10 jaar. Ze heeft vaker mannen seksueel gemanipuleerd om te krijgen wat ze wilt. Maar M geloofd me niet. Hij is helemaal gek op haar en luisterd naar niemand. Hij breekt contact met zijn familie ookal zeggen ze niks over de relatie en accepteren haar bij familie dingen. Iedereen in zijn omgeving ziet dat dit fout gaat. Zelfs de ouders van het meisje geloofd niet in ze. Dus ik wil dat de relatie stopt voordat hij te veel om haar gaat geven zodat M niet in een zware depressie komt. Al ben ik bang dat het daarvoor te laat is. Meestal doet ze 2 jaar over een gast. 

Is het beter om er nu voor te zorgen dat ze uitelkaar gaan of afwachten over 2 jaar dat M zijn hart wordt gebroken? En er dan voor hem zijn?

Ik voel me echt een slecht persoon omdat ik ze uit elkaar wil hebben. Maar ik geef te veel om M om toe te kijken wat ze hem aan gaat doen.

Ze is al 10 jaar aan het zeggen dat ze niet gaat veranderen. Dus ik geloof er ook niet in dat ze voor hem gaat veranderen.

1 reactie

Oscar_
Forum|alt.badge.img+2
  • Master
  • February 24, 2026

Dag Reu,

Je vraagt je af of het beter is om “er nu voor te zorgen dat ze uitelkaar gaan” of ermee te wachten. Dat is niet iets voor jou om te beslissen, je kunt mensen niet veranderen en het is ook niet jouw relatie. Het is aan de persoon in kwestie om te zien of die relatie iets voor hem is of niet en of hij er iets aan heeft of dat het niet goed voor hem is. 

Het enige wat je kan doen is uitspreken dat je om hem geeft en je zorgen uiten, wat hij daar verder mee doet is zijn keuze ook al is het voor iedereen duidelijk dat het een negatieve invloed heeft op zijn leven.