Vrij onzekere toekomst op het moment zorgt voor toename existentiële crisis...

  • 18 August 2023
  • 0 reacties
  • 27 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Gisteren was me een dag en ik vond het niet zo leuk de resterende opties voor mij betreft toekomstperspectief te bespreken met mijn ouders, maar ja het is de harde realiteit waar ik maar aan moet zien te geloven.

Waar het op neerkomt is het volgende:

Of ik studeer door naast mijn huidige tijdelijke baan (voor Leraarondersteuner HBO versie, liefst BBL, geen idee waar ik die zou kunnen volgen, of ik kijk of Engels docent met mijn MBO 4 OA mogelijk is).

Het laatste wat ik wil is noodgedwongen een baan moeten doen waar ik of niet voor heb gestudeerd of gewoonweg niet zie zitten om zo wéér werkloos thuis te zitten met een uitkering voor de eerste keer en een opbouwende pensioen die stilstaat waardoor ik later niks heb om ook maar van te leven, geforceerd worden te solliciteren naar een random baan omdat ik dan weer werk.

Ik solliciteer mezelf weer suf, ik heb een netwerk die niet al te groot is, heb tantes die bijspringen, een hele waslijst aan uitzendbureaus maar niks helpt. Ook werkt één mij nogal tegen omdat ze tegenwoordig denken dat de afstand zogenaamd te groot is wat helemaal niet zo is. "Wij willen dat onze werknemers zo dicht mogelijk bij huis werken", ja oké dat snap ik maar om dan vervolgens mijn sollicitatie bij een oude stageplek van mij in te trekken zonder mijn toestemming is de grootste flauwekul ooit. Volgens mijn ma hebben ze niet eens het recht dat te doen. Ze horen mij te helpen maar dit voorbeeld laat echt zien dat ze vanuit eigenbelang lijken te werken. Ga nog eens zoveel moeite doen voor een sollicitatie die ik via hun verstuur.

De laatste tijd ben ik met bovenstaand zoveel bezig dat ik nauwelijks kan ontspannen en eigenlijk continu ervan wakker ligt, mij zorgen makend over de toekomst die er zoals het er nu naar uitziet, bar en boos gaat zijn.