Skip to main content

Vertrek Join Us

• 4 februari 2023
  • 6 reacties
  • 259 × bekeken

Hallo allemaal!

Ik zit eraan te denken om deze community te verlaten. Het is fijn om te zien dat veel mensen bepaalde dingen herkennen en voor je open staan door te chatten, maar ik merk dat ik ergens wat mis. Wat ik vooral mis, is het stukje spontaniteit. Heb laatst bijvoorbeeld, in een groep, een topic geplaatst om te kijken wie ervoor open staat om gewoon eens gezellig in het echt af te spreken. Er kwamen heel veel comments, maar toen ik met de datumprikker kwam, reageerde er maar één persoon. Dit soort dingen maken mij gewoon een beetje moe. Ik heb het gevoel dat ik op sommige vlakken te veel geef en ik toch op een andere lijn sta dan ik in eerste instantie dacht. Ik zit liever niet op Join Us om weken of maanden met mensen te chatten en daarna elkaar niet meer te contacteren of pas te zien. Heb het al heel vaak meegemaakt dat ik heel lang met iemand chat en het daarna doodvalt en dat werkt ook niet echt motiverend. Het voelt een beetje als tijdverspilling, omdat je erachter bent gekomen dat je diegene toch niet zo leuk vind of andersom. Ergens ook belachelijk, want je kunt pas iemand leren kennen door met elkaar te communiceren en dat kan ook zeker anders lopen. Dus is het alleen maar goed om te beginnen met conversaties, maar toch voelt het als tijdverspilling.

Ben even benieuwd. Wie herkent dit ook?

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 9 reacties
  • 4 februari 2023

Hey Lisa,

I can totally relate with every sentence you wrote above. I also sometimes plan to leave Join Us because of similar reasons. I’ve had some great chats here but apparently they all die out at the end. What I experienced so far is that most people are very different then how they introduce themselves in the bio. 

Most of the people here write that they are open to meet, have no friends, like going for shopping, movies and so on, but after a while when you ask them to meet, they have no time to make plans. “I would like to know more about you” thats what I have read a lot in chats but yet again, I never hear again from them. 

Even worst, many times a someone initiates a plan with me, but also canceled it last moment. Yeah happened a lot. 

I think we all should be very direct especially while writing our intro posts. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Supercharger
  • 23 reacties
  • 4 februari 2023

Hey Lisa,

Je bent zeker de enige niet; dit is echt een generationeel probleem voor ons ivm de computers.

Mensen zijn snel geneigd te ghosten omdat je ze toch niet kent, en fysiek contact eng is voor het merendeels mensen op deze site: vele zijn introvert en hebben last van anxiety. Ikzelf ben namelijk ook vrij terug houdend. Toch vind ik dat als je online echt goede banden met mensen hebt ontwikkeld, beide partijen sneller geneigd zijn irl samen iets te doen. Voor de een duurt dit echter langer dan de ander. 

Ik vind het heel rot voor je dat je nu nog steeds met deze gevoelens van eenzaamheid zit, en stel mij ook graag voor je open om mee te praten, of zelfs mijn disc groep te joinen (met een paar andere leden van deze community) waarin we onder andere (voornamelijk) DnD spelen, maar ook andere games. 

Op deze manier leren we elkaar doormiddel van team building games elkaar echt kennen, en verlaagt ook die “angst bar” om elkaar te moeten zien/spreken. 

Misschien wil je join-us nog een laatste kans geven? Stuur me een DM met je disc naam als je interesse hebt.

Zo niet, heb ik daar al het begrip voor, en wens ik je het beste toe. 

Groetjes,

Emily

Jackrabbit
Niet meer actief
Forum|alt.badge.img+3
  • Niet meer actief
  • 27 reacties
  • 5 februari 2023

Hallo Lisa,

Hopelijk ben je niet inmiddels al vertrokken en zal je deze reactie nog te zien krijgen. Het zou jammer zijn als je vertekt, als ik je zo actief zie lijk je mij juist een interessant persoon dat altijd wel wat te vertellen heeft. Maar na al die teleurstellingen snap ik het wel, en het klinkt ook zeker niet vreemd, heb het met andere initiatieven in het verleden ook meegemaakt. Mensen zeggen dat ze eenzaam zijn, komen wel naar plekken die iets organiseren(zoals vriendschappelijk speeddaten of een forum als dit) maar spannen zich vervolgens niet in om echt iets tegen hun eenzaamheid te doen. Wel heb ik gelukkig al een contact gevonden die ik regelmatig spreek, maar ik moet ook erkennen dat die helaas zeldzaam zijn.

Ik zit net pas op het forum en zal nog zeker kijken of er meer uit te halen valt. Ik hoop dat ik over enkele maanden niet hetzelfde zal zeggen als jou, voorn u geloof ik er nog in;)

• 0 reacties
  • 5 februari 2023

Hi Jackrabbit!

Ik ben er gelukkig nog haha 😉

Mooi bericht. Doet mij goed om te lezen dat je mijn topics interessant vind. Ik heb inderdaad altijd wel wat te vertellen. Het zal niet snel saai zijn.

Je mag met mij buiten Join Us contact houden als je dat fijn vind. Ben hier nog even om te kijken wat er nog binnenkomt. Verwacht ergens volgende week echt te vertrekken. 

• 0 reacties
  • 5 februari 2023

Hey Lisa,

Ik herken wat je zegt en om (min of meer) dezelfde reden zit ik er ook aan te denken om te stoppen. Dus ik kan me heel goed voorstellen hoe het voor je voelt. 
Ik had je topic wel gezien, maar niet op gereageerd omdat ik me er nog niet klaar voor voel om met een groep af te spreken. Ik ben wel iemand die graag met één persoon afspreekt; dus als je het leuk vindt kunnen we kijken of we binnenkort wat met z’n tweeën kunnen plannen? 

Liefs 🥰🥰

• 0 reacties
  • 5 februari 2023

Hi Lisa,

Ik herken dit gevoel. Ik heb mij nu aangemeld voor Join Us online. Maar ik zit al een best lange tijd op deze community en het heeft mij helaas nog niets opgeleverd, waar ik best van baal. 

Ik had je topic niet gezien, anders had ik wel gereageerd. Je mag mij altijd een privébericht sturen. Lijkt mij in ieder geval leuk

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen