Skip to main content

Vertrek bij Join Us

• April 23, 2023
  • 6 reacties
  • 262 × bekeken

Hoi allemaal,

De laatste tijd zat ik wel eens aan te denken om de community te verlaten. Het is fijn en leuk om veel mensen te zien waarbij we aantal dingen herkennen, een stukje erkenning bij het delen van elkaars verhalen. Maar toch merk ik dat het ergens mis gaat. Ik heb veel leuke contact met mensen kunnen hebben, maar ik mis denk ik vooral wat spontaniteit, en ook om gesprekken op langer termijn voort te zetten zonder dat het ineens dood gaat of dat ik uit het niets negeert en/of verlaten wordt (of te wel plotseling ghosten). Dit soort dingen maken me soms een beetje moe en dat ik er soms ook geen puf meer heb om dat allemaal te dragen. Soms geeft het me ook het gevoel dat ik dan op sommige vlakken te veel geef en wat minder ervoor terug krijg. Ik zit dan ook liever niet hier op de community om weken of maanden met mensen te chatten en daarna niet meer contacteren of gaan ontmoeten. Nou is dat met een paar personen opafstemmen om het langzamer te doen helemaal niet erg, maar als dat voor bijna elk persoon gaat, houdt het een keer op. Helaas is het vaak zo dat het contact na een tijdje ook gewoon dood valt of weg valt met wat voor reden dan ook. Het werkt dan ook niet zo motiverend en dan kan het aanvoelen als tijdverspilling omdat je er misschien achter bent gekomen dat je die persoon toch niet bij je past of niet leuk vind of iets dergelijks. Het lijkt ergens ook heel vreemd, want je kunt pas iemand echt kennen door veel met elkaar te communiceren en/of af te spreken. En natuurlijk kan dat ook is keer anders lopen dan je van tevoren gedacht had. Dus wat dat betreft is het oké om te beginnen met gesprekken! Maar toch na dit alles wat ik heb gezegd, voelt het toch als een soort tijdverspilling. Ik heb er een aantal keren over gedacht over het vertrek en zal dus nu die knoop doorhakken. Verder is Join Us voor mij ook een hoofdstuk dat ik ga afsluiten.

Ik ben wel benieuwd wat anderen hierover denken en of ze dit misschien ook herkennen. Voor mensen die met mij nog contact hebben in privé berichten, je mag met mij ook contact houden buiten Join Us. Ik zal hier nog even zijn en verwacht dat ik waarschijnlijk binnen een week echt zal vertrekken.

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • April 23, 2023

I totally agree with every sentence you wrote. Had many great conversations, but one day you never hear from them anymore. 

Like you mentioned, the best way to know someone is only through chating and then meeting, I also agree. On many occasions I had people saying "I would like to know more about you" and after a day you never hear again. 

Jens
Forum|alt.badge.img+11
  • Guru
  • April 24, 2023

Het is tegenwoordig in het algemeen zo dat niemand meer normaal is, vroeger in 1998 had je bijvoorbeeld dat je nog gewoon op straat ging voetballen, terwijl tegenwoordig iedereen verslaafd scrollt op social media. Ik heb zelf bijvoorbeeld het zelfde als waar jij over praat, “ghosten” waaronder gewoon uit het niets niet meer appen, ik doe zelf ook altijd teveel inzet en ben dat dus ook langzaam aan verleerd om inzet te blijven geven. Zo zit helaas ook de meeste jeugd in elkaar..

Ik vind het opzich niet moeilijk om gesprekken te hebben, maar na langere tijd ben ik bijna die persoon vergeten omdat ik altijd het contact moest activeren, maarja..

• April 24, 2023

@Glorfindel ik denk dat er best wel wat mensen zijn die jouw ervaring delen in het actief zijn op een platform als Join Us. 

Welke vervolgstap zou jij kunnen gaan zetten of ga jij zetten om actief te blijven in het maken en onderhouden van contact? Heb je mogelijk andere initiatieven op het oog? 

Ik denk dat je het ook wel heel mooi verwoord. Sommige dingen zijn ervaringen / hoofdstukken. En daar kan Join Us er ook eentje van zijn. Het is misschien de kunst om dan niet bij de pakken neer te gaan zitten, en juist actief te blijven in het zoeken en creëren van nieuwe mogelijkheden. 

• April 25, 2023

@Michael1994 mijn vervolgstap zal zijn dat ik mijn sociale netwerk ga uitbreiden door mensen te leren kennen en ontmoeten offline. Dat kan zijn in mijn omgeving, bij activiteiten waar mensen aan deelnemen, sportverenigingen, werk en studie die ik het komende schooljaar ga doen.

Online is wel een beetje klaar voor mij. Uiteraard ga ik niet stil staan, want dat is geen vooruitgang, juist achteruitgang. Dus wat dat betreft ga ik zeker zoeken naar andere mogelijkheden/opties om nieuw contact te maken en ze vervolgens te gaan onderhouden.

Nick
Forum|alt.badge.img+12
  • Genius
  • April 25, 2023

Hey ​​​​​​ Glorfindel

ik lees je berichtje maar denk er persoonlijk anders over. 

Ik ben het met je eens dat het online moeilijker is om contacten te leggen als fysiek. 

Maar ik denk als je hier  100 reacties plaatst en met 100 mensen in gesprek gaat er altijd wel mensen zijn waar je een mooie (online) Vriendschap mee kan opbouwen en dat dan de moeite voor het plaatsen van vele reacties zeker terug verdiend is met een mooi vriendschap met  die persoon 

Wat mij heel erg geholpen heeft in het leggen van contacten hier is  de discord  en dan met name de hangout. heb je daar wel eens gekeken ?  

• April 26, 2023

@Nick 

Ik snap je inkijk hierop. Het klopt ook wat je zegt, je gaat er zeker wat contacten overhouden als je 100 reacties hebt geplaatst of iets dergelijks. Ik heb gelukkig nu ook een paar overgehouden, maar het brengt me ondanks dat niet genoeg voldoending. Ik heb veel berichten via privé chat uitgewisseld (en ook reacties op topics) en kwam er maar weinig van terug. Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat verlopen met mensen met wie ik verder contact ga hebben buiten Join Us.

Discord en discord hangout heb ik zeker geprobeerd, meerdere malen zelfs. Het is gewoon iets wat mij niet beviel.