Hoi allemaal,
De laatste tijd zat ik wel eens aan te denken om de community te verlaten. Het is fijn en leuk om veel mensen te zien waarbij we aantal dingen herkennen, een stukje erkenning bij het delen van elkaars verhalen. Maar toch merk ik dat het ergens mis gaat. Ik heb veel leuke contact met mensen kunnen hebben, maar ik mis denk ik vooral wat spontaniteit, en ook om gesprekken op langer termijn voort te zetten zonder dat het ineens dood gaat of dat ik uit het niets negeert en/of verlaten wordt (of te wel plotseling ghosten). Dit soort dingen maken me soms een beetje moe en dat ik er soms ook geen puf meer heb om dat allemaal te dragen. Soms geeft het me ook het gevoel dat ik dan op sommige vlakken te veel geef en wat minder ervoor terug krijg. Ik zit dan ook liever niet hier op de community om weken of maanden met mensen te chatten en daarna niet meer contacteren of gaan ontmoeten. Nou is dat met een paar personen opafstemmen om het langzamer te doen helemaal niet erg, maar als dat voor bijna elk persoon gaat, houdt het een keer op. Helaas is het vaak zo dat het contact na een tijdje ook gewoon dood valt of weg valt met wat voor reden dan ook. Het werkt dan ook niet zo motiverend en dan kan het aanvoelen als tijdverspilling omdat je er misschien achter bent gekomen dat je die persoon toch niet bij je past of niet leuk vind of iets dergelijks. Het lijkt ergens ook heel vreemd, want je kunt pas iemand echt kennen door veel met elkaar te communiceren en/of af te spreken. En natuurlijk kan dat ook is keer anders lopen dan je van tevoren gedacht had. Dus wat dat betreft is het oké om te beginnen met gesprekken! Maar toch na dit alles wat ik heb gezegd, voelt het toch als een soort tijdverspilling. Ik heb er een aantal keren over gedacht over het vertrek en zal dus nu die knoop doorhakken. Verder is Join Us voor mij ook een hoofdstuk dat ik ga afsluiten.
Ik ben wel benieuwd wat anderen hierover denken en of ze dit misschien ook herkennen. Voor mensen die met mij nog contact hebben in privé berichten, je mag met mij ook contact houden buiten Join Us. Ik zal hier nog even zijn en verwacht dat ik waarschijnlijk binnen een week echt zal vertrekken.