Wat zouden jullie kiezen? Een vriendschap met iemand behouden ookal kan die persoon mensen heel makkelijk pijn doen of je ineens laten vallen.
Het gaat om een vriendschap van 10 jaar en we waren heel close. We grapte altijd dat we familie waren omdat we zovaak bij elkaar thuis waren. Ze deed mensen weleens pijn maar dat was buiten de vriendengroep. Nu na 10 jaar doet ze het ook in de groep waardoor ze er nu uit is. Maar omdat het een klein groepje is, is de groep ook uit elkaar. Deze groep was echt heel hecht en heeft zoveel leuke dingen meegemaakt. Iedereen mist de groep maar nu is de vraag gaan we terug naar het oude of gaan we wat nieuws opbouwen?
Nieuwe hechte vrienden maken is nog niet zo makkelijk. Mensen waar je evt comfortabel bij bent. Hecht worden met iemand duurt altijd wel een flinke tijd. Ik mis de vriendengroep zo erg dat mijn hele leven eronder leidt. Ik weet dat die persoon het ook mist en mij als vriendin wilt houden. Maar ik weet niet of ik dat wel wil.
Misschien dat ik voor nu ff contact hou zodat ik minder eenzaam ben. Maar ik denk dat ik haar dan niet meer los kan laten. Want dat kan ik nu al niet. Dus ik ben bang om weer close te worden en dat ze me pijn doet.