Skip to main content

Toch weer hier – want ondanks alles blijf ik hoop houden

• May 31, 2025
  • 2 reacties
  • 154 × bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Hoi allemaal,
Ik post dit bericht voor de tweede keer, omdat ik ondanks mijn inzet nog niet ben gekomen waar ik op hoopte. Join Us is een prachtig initiatief en ik geloof echt in de kracht ervan, maar voor mij – wonend in Zeeland – heeft het helaas (nog) geen oplossing geboden.

Eerder stuurden een paar mensen een berichtje, maar het bleef stil daarna. De groepsapp werkte voor mij ook niet goed; het voelde afstandelijk en oppervlakkig. Dat terwijl ik juist op zoek ben naar echte, persoonlijke verbinding.

Ik woon in een klein dorp waar je er al snel buiten valt als je niet bij een geloof hoort. Dat maakt het gevoel van eenzaamheid nog sterker. Omdat ik alles heb geprobeerd wat in mijn macht ligt, ga ik nu hulp zoeken via de huisarts. Niet omdat ik het opgeef, maar omdat ik voel dat ik er niet alleen uitkom.

Mocht iemand zich herkennen in dit verhaal – of ook uit Zeeland komen en behoefte hebben aan écht contact – stuur gerust een bericht. Wie weet zit jij ook in hetzelfde schuitje en kunnen we elkaar verder helpen.

Dank je wel voor het lezen. En aan iedereen die dit ook moeilijk vindt: je bent niet alleen.

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

SpionHond
Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • May 31, 2025

Ik herken het stukje van dat opeens stil word..
Je kunt de mensen ook niet kwalijk nemen.
Je weet nooit wat het is. Het kan dat ze druk hebben of dat ze contact maken toch een tegroten stap  maken teveel voor ze is. Ik kan natuurlijk niet voor hun spreken. Zelfs willen die mensen sociaal contact moeten ze onthouden dat van beiden kanten moet komen en dat een gesprek maken van zelf komt of dat het zelf gesprek starten is. Ik heb zelf ook mijn rugzakje en moet leren dat mezelf voorzetten wel heel belangrijk is (Moeilijker dan het lijkt) Iedereen heeft natuurlijk een rugzak of iets. Ik denk dat wel van zelf contacten kan komen als je merkt van beiden kanten mensen graag met je praten of dat iemand al gewoon eerlijk is. Je hoeft elkaar natuurlijk niet iedere dag te spreken. Natuurlijk wil ik even zeggen dat je natuurlijk niet dit soort dingen zegt maar een zelf invulling is. Hopelijk heb je ook iets aan :)

Groetjes Jordi

Forum|alt.badge.img+3
  • Enthusiast
  • June 7, 2025

Hallo Ismail,

Je verhaalt maakt indruk en is deels herkenbaar. Je mag me gerust een privé-bericht sturen.