Hoi allemaal,
Ik post dit bericht voor de tweede keer, omdat ik ondanks mijn inzet nog niet ben gekomen waar ik op hoopte. Join Us is een prachtig initiatief en ik geloof echt in de kracht ervan, maar voor mij – wonend in Zeeland – heeft het helaas (nog) geen oplossing geboden.
Eerder stuurden een paar mensen een berichtje, maar het bleef stil daarna. De groepsapp werkte voor mij ook niet goed; het voelde afstandelijk en oppervlakkig. Dat terwijl ik juist op zoek ben naar echte, persoonlijke verbinding.
Ik woon in een klein dorp waar je er al snel buiten valt als je niet bij een geloof hoort. Dat maakt het gevoel van eenzaamheid nog sterker. Omdat ik alles heb geprobeerd wat in mijn macht ligt, ga ik nu hulp zoeken via de huisarts. Niet omdat ik het opgeef, maar omdat ik voel dat ik er niet alleen uitkom.
Mocht iemand zich herkennen in dit verhaal – of ook uit Zeeland komen en behoefte hebben aan écht contact – stuur gerust een bericht. Wie weet zit jij ook in hetzelfde schuitje en kunnen we elkaar verder helpen.
Dank je wel voor het lezen. En aan iedereen die dit ook moeilijk vindt: je bent niet alleen.