Terug in het ritme

  • 6 October 2021
  • 0 reacties
  • 45 × bekeken
Terug in het ritme
Reputatie 3
Badge

Jullie kennen vast allemaal wel dat gevoel na de zomervakantie dat je weer moet wennen aan je oude ritme. Zeg maar vaarwel tegen de lekkere calorierijke ijsjes en dat vette BBQ vlees. Ook de portemonnee kan weer op dieet, want de restaurantjes op vakantie en terrasjes zijn inmiddels ook verleden tijd. Ik moet er stiekem nog steeds een beetje aan wennen.

In de zomervakantie is iedereen een heel ander ritme gewend dan normaal en ik probeer langzamerhand weer een beetje in mijn oude (gezondere) routine te komen. De zomer is nu al een tijdje voorbij, maar het voelt als gisteren dat ik nog lekker aan het strand lag.  

 

Schop onder je kont  

Ik heb afgesproken met mezelf dat het vanaf oktober afgelopen is met dat eindeloze gesnoep en gesnaai. Helaas ben ik nu beland in die periode, maar ik weet dat ik niet alleen ben. Iedereen is weer aan het wennen aan de normale routines. Ook heb ik mijn personal trainingen weer hervat, alleen is het lastig om daar tijd voor te vinden nu school en werk ook weer zijn begonnen. Elke woensdag volleybaltraining zorgt ook voor wat continuïteit.  

Soms kan ik wel een schop onder mijn kont gebruiken! “Hey Thandi, die zak chips hoeft niet in 1x leeg.” Of “een aardbeitje is net zo zoet als een snoepje hoor, alleen wat gezonder”. Gewoon wat confronterende uitspraken zouden me al enorm helpen.  

 

School goed voor het ritme 

Iets wat ik niet had verwacht was dat ik school op een overdreven positieve manier zou typeren, maar voor mij heeft school me al 80% terug gebracht in de goede (gezondere) routine. Vroeg opstaan in plaats van elke dag brunch en vroeg naar bed. Ook zit ik door school niet de hele dag alleen maar op de bank, want ik moet maar liefst 15 minuten fietsen naar de trein. Ik moet wel eerlijk toegeven dat de schoolkantine en ik een iets té goede band hebben gekregen. Dat was niet de bedoeling, maar dat broodje zalm keek me zo lief aan en toen moest ik wel!  

 

Nieuw schooljaar, nieuwe ik 

Na de zomervakantie mocht ik starten op een nieuwe school met een nieuwe klas. Vet spannend! Nieuwe omgevingen zijn altijd een beetje eng in het begin, maar dat hoort ook weer bij terug in je ritme komen. Of je nou jezelf moet voorstellen in je nieuwe sportteam, op school of aan nieuwe collega’s het blijft spannend. Één gouden tip van mij is: BLIJF JEZELF.  

Ik ben al aardig onderweg om weer in het ritme te komen, maar misschien moet ik ook maar accepteren dat het allemaal wat tijd kost. Ik weet ook dat iedereen hier wel mee strugglet, dus ik ben niet de enige gelukkig!


0 reacties

Geen reactie

Reageer