Skip to main content

Studeren en contacten zoeken

• October 30, 2022
  • 4 reacties
  • 126 × bekeken

Jorrit
Forum|alt.badge.img+7

Hoi! Lang geleden dat ik hier iets geplaatst heb, of hier op gekeken heb. Ondertussen ben ik twee maanden bezig met een master opleiding aan de universiteit in Wageningen. Ik woon op kamers hier, wel even wennen. Bevalt mij wel goed, alleen vind ik het nog steeds lastig om contacten te zoeken/maken. Ik ben niet iemand die zo snel een kroeg binnen loopt of bij een vereniging gaat, vind het nog wel 'eng’ alleen.

Ik vroeg mij af, of er mensen waren die toevallig ook in Wageningen, of in de buurt, studeren en misschien samen iets wil ondernemen? Of als mensen tips hebben, of tegen hetzelfde aanlopen bij andere studies en in andere steden, is het ook graag welkom :)

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

4 reacties

Sharon
Forum|alt.badge.img+8
  • Guru
  • October 31, 2022

Hoi Jorrit,

Leuk dat je een oproepje plaatst om mensen te leren kennen in jou omgeving. 

Ik dacht misschien helpt het om het bericht in de groep Gelderland te plaatsen. 

https://community.join-us.nu/groups/ik-woon-in-gelderland-68

Ik weet niet of je al lid bent van deze groep maar misschien dat daar meer mensen uit Wageningen te vinden zijn! 

Succes 😊

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • October 31, 2022

Ha Jorrit,

Ik studeer zelf ook in Wageningen, dus dat is toevallig haha. Welke master ben je aan het doen? Ikzelf ben nog met m'n bachelor bezig (3e jaar landschapsarchitectuur).

Ik ben ook niet zo'n uitgaanstype, maar wat ik wel gemerkt heb is dat lid worden van bijvoorbeeld een (sport)vereniging van de uni mij in ieder geval erg helpt met onder de mensen komen. Ikzelf ben lid van de badmintonvereniging daar en daarmee doen we om de zoveel tijd uitjes, naast de wekenlijkse trainingen uiteraard. Dus zo kom je een beetje onder de mensen terwijl je een activiteit doet waar je plezier uithaalt.

Verder heb je als het goed is ook een vereniging van je studie zelf. Die zouden ook activiteiten moeten organiseren en dan kan je zelf kiezen naar welke je gaat. Onze studievereniging organiseert bijvoorbeeld om de zoveel tijd hoklunches, waarbij je dan samen met studiegenoten kan lunchen en bijpraten. Dus dat is ook een laagdrempelige manier van elkaar ontmoeten.

Groeten!

Wildmendjohn
Niet meer actief
Forum|alt.badge.img+11
  • Niet meer actief
  • November 8, 2022

Hey 👋 

Woon zelf in Rheden maar kom regelmatig onderhand erlangs  ( moeder woont in doorwerth broertje in  Rhenen ..

Lijk me leuk eens dingen te doen in Wageningen ze hebben daar ook een bordspellen club daarzo Engelstalig meereendeel https://wageningenboardgamers.com/nl/wageningen-board-gamers/

Of andere dingen sta voor enorm veel open:) Groetjes djohn 

Quinty
Forum|alt.badge.img+11
  • Myth
  • November 10, 2022

Heeee

welkom op de community! Hoe gaat het met je? Ben je inmiddels een beetje wegwijs op de community? Is er toevallig een join us location in de buurt? Of pas dat niet bij jou?