Soms wordt ik tureluurs van enkele familieleden

  • 18 January 2024
  • 3 reacties
  • 95 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Mijn tante had een tijdje geleden besloten om - gezellig, met ons uit eten te gaan.

Eerste keer werd er omheen gedrenteld. Er werden data opgegeven in een poll en vervolgens hoorde je dan drie weken niks. Voornamelijk vanuit mijn tante d'r kant want aan ons ligt het niet. Mijn pa spreekt een datum af en bam, het is geregeld. Toch?

 

Nu in een keer mijn nicht: "ja ben dan waarschijnlijk niet beschikbaar". De maand februari. 🙄 Ze had dat eerder moeten zeggen maar nee dat gebeurd weer last minute.

 

Wil ze nu ineens de maand maart aanhouden en ben ik echt zo van; uhh hallo? In die maand moet ik toch écht mijn studiefinanciering aanvragen?? Opleiding is niet bepaald gratis… Uitgerekend de opleiding Engels docent Tweedegraads of eerlijk gezegd "Teacher Education In English", wat hetzelfde is maar dan 100% Engels, is reteduur, vindt je het gek dat er lerarentekorten zijn, en ik ben mijzelf suf aan het sparen om mijn ouders tegemoet te komen betreft de studiereizen die ik wil en in principe ook móet doen omdat ze van essentieel belang zijn. Niet alleen voor m'n portfolio maar ook mijn persoonlijke groei, zelfstandigheid. Zodra ik dit heb ondernomen zal ik niet langer terugdeinsen om ook eens zelf op vakantie te gaan, zelf mijn eigen plan te trekken. Te gaan én staan waar ik wil en meer te zien dan m'n kamermuren of vertrouwde omgevingen. Wordt om die reden zelfs "Dagobert Duck" genoemd.

Gelukkig dat ik al bijna zo goed als één jaar ervaring heb binnen het onderwijs ook al is het in het primair onderwijs als de extra paar handen en niet het voortgezet onderwijs en voor de klas, zoals ik wil, mijn wens is. Lerarenopleidingen zouden ze gratis en aantrekkelijker moeten maken, waarbij de kwaliteit natuurlijk wel wordt gewaarborgd. 

 

Dus ik ben zo van "is toch echt een beetje aan de late kant, we kunnen niet blijven verschuiven" 🤷‍♀️

En dan vindt m'n tante het gek dat wij hier hor en dol van worden. Constant dat geschuif en "och och, wat heb ik mij toch een druk leven, oh nee, ik kan toch niet" last minute…

Enige tijd voor familie is toch wel enigzins vrij te maken of niet dan? Iedereen is druk, ik ben druk, heb barstende hoofdpijn nu maar zelfs ik weet tijd vrij te maken.

 

Weet wel, als dit zo door blijft gaan ga ik letterlijk zeggen in de familie app dat we dat geld bijvoorbeeld in principe nogal hard nodig hebben voor mijn aankomende studie. 

Tuurlijk, etentje is niet super duur maar we zijn dan met ongeveer 9, denk eventueel 12 mensen...

 

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ah zo herkenbaar, ik heb zelf best een groot gezin en altijd is er wel ergens gezeur over helemaal niks. Probeer er zelf totaal niet tussen in te zitten, ik doe lekker m'n eigen ding en dat is eigenlijk wel prima. 

Ewaja soms gaat het fout. Of zijn mensen inderdaad druk. Het ligt er denk ik ook niet zo aan dat je familie geen tijd voor elkaar wil maken, maar dat het over het algemeen best moeilijk is om met 12 mensen één dag en tijdstip af te stemmen 😼. Ik zou zeggen, zet het geld alvast opzij & dan is er in je studiemaand niks aan de hand. Of het geld nu of dan wordt uitgegeven, maakt dan niet uit

Reputatie 7
Badge +7

Herkenbaar, wij hebben geen grote familie. Maar gelukkig zie ik ze niet zo vaak. Alleen tijdens de feestdagen moeten we opeens super leuk en aardig zijn. En dan ben ik echt zo van, nee, waarom? Normaal zien we ze ook nooit. Maar goed, ‘dat hoort er bij!’

Reageer