Hoi iedereen!
Ik ben benieuwd voor wie dit allemaal herkenbaar is en hoe jullie er mee om gaan.
Ik ben 24, een jaar geleden afgestudeerd en werk nu als onderwijsassistent op een basisschool, zit al ruim 1,5 jaar in een fijne relatie.
Als ik om mij heen kijk, zie ik vrienden en familie allemaal verschillende dingen doen: lange en verre reizen maken en steeds meer mensen gaan ook samenwonen.
De laatste tijd merk ik dat ik niet echt goed weet wat ik wil. Weet niet zo goed waar ik volgend jaar wil gaan werken. Wil ook gaan reizen, maar weet niet wanneer en hoe lang en daarin zijn er ook bepaalde factoren die mij tegenhouden (lees: vriend voor een lange tijd niet zien). Ook merk ik dat ik mij erg vergelijk met anderen om mij heen en daardoor niet gelukkig ben met wat ik heb. Ik voel bijvoorbeeld een soort druk om ook te gaan samenwonen, maar mijn vriend wil dit nog niet. Ik ben daarom bang dat anderen mij raar aan gaan kijken of er iets van gaan zeggen: “is je relatie dan wel serieus?” of “zit het dan wel goed tussen jullie?”
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die ongeveer in hetzelfde schuitje zitten, of dit herkenbaar is, hoe jullie hiermee omgaan?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!