Skip to main content

Positieve energie

• 12 februari 2025
  • 2 reacties
  • 83 × bekeken

Royke
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 15 reacties

Hoi allemaal, 

Als mensen richten we ons vaak op wat misgaat, maar laten we vandaag eens stilstaan bij de dingen waar je blij van wordt. Laten we ons richten op de dingen waar je positieve energie uit haalt, waar je dankbaar voor bent. Ikzelf ben dankbaar voor de mogelijkheid die ik heb om andere mensen te helpen. Zelf ben ik vorig jaar begonnen aan de studie Social Work en werk ik als bijbaan in de thuiszorg. Hier heb ik het ontzettend naar mijn zin. Dagelijks kan ik een luisterend oor bieden en mensen ondersteunen zodat hun leven net iets makkelijker wordt. Daar haal ik mijn positieve energie uit. Waar halen jullie positieve energie vandaan? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, deel en inspireer elkaar!

2 reacties

Morze72
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 23 reacties
  • 12 februari 2025

Hey roy, 

ik vind dit concept erg sterk, ik haal altijd positieve energie uit mensen becomplimenteren.

complimenten zijn erg belangrijk over bijvoorbeeld outfits of sterke punten van mensen.

ik vind het net zoals jij ook erg belangrijk om op positiviteit te focussen in het leven.

goed dat je het er over wilt hebben!

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • 38 reacties
  • 12 februari 2025

soms is focussen op wat er misgaat is volgens mij op zichzelf niet iets slechts, hoe moet je je anders verbeteren? in de breedste zin van het woord. 

ik gebruik expres het woord "soms” want ik merk dat sommige mensen te lang blijven hangen in dingen die misgaan en hun fouten, vaak ook nog buiten hun cirkel van invloed. hoe lang té lang is, is voor iedereen anders. 

maar soms mag je jezelf ook gewoon plat gezegd ff rot voelen, maar het is dan wel belangrijk om nog steeds leuke dingen te blijven doen, of afleiding te zoeken, vooral met anderen, want soms voelt je ff rot voelen niet als een keuze, maar dat is het naar mijn idee wel degelijk. er is licht aan het eind van de tunnel, dit vinden kan soms best een uitdaging zijn.

maar dit hoef ik een student Social Work natuurlijk niet uit te leggen. lijkt dat het enorm veel voldoening geeft om anderen hiermee te helpen, en ben ook benieuwd hoe zijn kijk hierop is.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen